ساپورت

بهترین

ساپورت

بهترین

روغن جوانه گندم

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب در سایت جسارت

روغن جوانه گندم ,روغن جوانه گندم برای دور چشم,روغن جوانه گندم به انگلیسی,روغن جوانه گندم برای چاقی صورت,روغن جوانه گندم پوست,روغن جوانه گندم برای پوست چرب,روغن جوانه گندم و پوست,روغن جوانه گندم قیمت,روغن جوانه گندم خرید,روغن جوانه ی گندم برای چی خوبه,روغن جوانه ی گندم دور چشم,روغن جوانه گندم پوست صورت,روغن جوانه ی گندم برای پوست,خواص روغن جوانه ی گندم بر پوست,خواص روغن جوانه ی گندم برای پوست صورت,خواص روغن جوانه گندم برای پوست,تاثیر روغن جوانه گندم بر پوست,روغن جوانه ی گندم روی پوست

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب

روغن جوانه گندم , روغن جوانه گندم برای دور چشم , روغن جوانه گندم به انگلیسی , روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی روغن جوانه ی گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

روغن جوانه ی گندم غنی از منیزیم است و کمک‌تان می‌کند تا سطح قند خون خود را تحت کنترل نگه دارید. بنابراین بیماران دیابتی باید روغن یا محصولات جوانه گندم را به عنوان بخشی از رژیم غذایی همیشگی خود مصرف کنند. مصرف روزانه‌ی عصاره‌ی جوانه گندم تخمیر شده کمک می‌کند تا از بیماری‌های مرگباری مانند سرطان و بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) دور بمانید. مصرف این عصاره مشکلات  متابولیکی را نیز حل می‌کند.

روغن جوانه گندم

نام دیگر روغن جوانه ی گندم در زبان انگلیسی Wheat germ oil میباشد . روغن جوانه ی گندم دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری است که در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و غیره کمک می کند. همچنین به کاهش علائم پیری مانند خطوط و چین و چروک کمک می کند و علائم پیری زودرس را نیز کاهش می دهد. روغن جوانه ی گندم برای پوست عالی است و فواید بسیار زیادی دارد. از این رو، این روغن در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست به کار می رود. در اینجا به  معرفی این روغن و برخی از فواید آن اشاره می کنیم:  ۱- روغن جوانه ی گندم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، با پیری پوست مبارزه می کند و با بهبود جریان خون، باعث سلامت پوست می گردد.  ۲- وجود مواد مغذی مختلف در آن، سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن را بهبود می بخشد.  ۳- این روغن تصفیه نشده از جوانه دانه گندم تهیه می شود و غنی از ویتامین E می باشد. در واقع، در میان همه روغن های گیاهی، روغن جوانه ی گندم منبع ویتامین E است.  ۴- روغن جوانه ی گندم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین می باشد.  ۵- از دیگر مزایای روغن جوانه ی گندم می توان به اثر تقویتی آن در سیستم ایمنی بدن و نیز بازگرداندن سلامت کلی بدن اشاره کرد. 

روغن جوانه ی گندم حاوی ویتامین D و E است، به درمان زخم‌ها کمک می‌کند و تاثیری زیادی در سالم نگه داشتن پوست دارد. فقط هشت تا دوازده هفته روغن جوانه  ی گندم را در مناطق آسیب‌دیده‌ی پوست‌تان استعمال کنید تا جای زخم‌ها به‌تدریج از بین بروند. با استفاده از این روغن می‌توانید آرام آرام جای زخم‌ها را محو کنید و از بین ببرید.

روغن جوانه گندم برای دور چشم

۶- این روغن زرد رنگ، از هسته دانه گندم به دست می آید که یک چربی طبیعی محلول می باشد و عطر قوی دارد. اگرچه جوانه گندم تنها ۳ درصد از وزن دانه گندم را تشکیل می دهد اما تقریبا ۲۵ درصد از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی دانه گندم در آن وجود دارد. این روغن بسیار حساس است که در صورت عدم مراقبت کافی، تجزیه می گردد.به عنوان مثال، نباید آن را تحت حرارت بالا  قرار دهید. در صورت مراقبت درست از آن، می توان عمر مفید این روغن را تا چندین ماه افزایش داد.  wh4۷- از دیگر فواید این روغن می توان به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما اشاره کرد. روغن جوانه گندم با بیماری هایی مانند درماتیت و کاهش اسکار نیز مبارزه می کند و به شکل مؤثری سوختگی ها و زخم های پوستی را بهبود می بخشد. از آنجا که این روغن بر جریان خون در پوست مؤثر می باشد، به بهبود سلول های پوست که در اثر حرارت سوزان خورشید آسیب دیده اند، کمک می کند. بنابراین، روغن جوانه گندم برای سلامت عمومی پوست مفید است.

خواص درمانی روغن جوانه گندم برای دور چشم و داشتن پوست شاداب

روغن جوانه گندم , روغن جوانه گندم برای دور چشم , روغن جوانه گندم به انگلیسی , روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

نرم‌کننده­­ی موی خود را با ترکیب یک سوم فنجان روغن آفتابگردان، یک سوم فنجان روغن جوانه ی گندم و یک چهارم فنجان روغن شی باتر تهیه کنید. این ترکیب را روی موهای مرطوب استعمال کنید. هرچند، کسانی که موهای خوبی دارند باید از این روش اجتناب کنند، زیرا سنگین و غنی از نرم‌کننده است. این ترکیب از خشک شدن نوک مو در دمای سرد محافظت می‌کند. موهای خشک بسیار آسان می‌شکنند و غیر قابل کنترل می‌شوند. روغن جوانه گندم موها را نرم و قوی می‌کند.

روغن جوانه گندم به انگلیسی

  ۸- اسید لینولئیک، اسید پالمتیک و اسیدهای چرب استئاریک موجود در روغن جوانه ی گندم، اسیدهای چرب ضروری هستند که در تقویت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند و به رشد سلول های سالم و بازسازی و ترمیم آنها کمک می کنند. این روغن های ضروری توسط بدن ساخته نمی شوند.  ۹- برای پوست های خشک، روغن جوانه ی گندم بهترین روغن می باشد. افرادی با پوست های خشک می توانند دو بار در روز از این روغن استفاده کنند. بهتر است صبح ها  پس از حمام و شب ها قبل از خواب آن را مورد استفاده قرار دهید. به منظور افزایش کیفیت روغن جوانه ی گندم می توانید برخی از روغن های ضروری و اسانس ها مانند روغن اسطوخودوس و یا هر روغن خوش بوی دیگری را به انتخاب خود به آن اضافه نمایید.

روغن جوانه گندم

خواص گیاه علف خرس و خواص علف خرس

خواص گیاه علف خرس و خواص علف خرس

علف خرس,علف خرس چیست؟,گیاه علف خرس,درخت علف خرس,خواص گیاه علف خرس

علف خرس گیاهی است که در زمستان که غذا و علوفه کمیاب است فراوان دیده می شود و در دسترس است و همه ما را یاد ضرب المثل پول علف خرس نیست می اندازد.در ادامه در مورد این گیاه صحبت خواهیم کرد.عده ای علف خرس را زالزالک می دانند و عده دیگر آن را گیاهی مجزا قبول دارند

علف خرس , خواص علف خرس , گیاه علف خرس , خواص دارویی علف خرس

علف خرس

در این مطلب از سایت جسارت به خواص گیاه علف خرس و خواص آن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.این گیاه را از برگ های خشک شده ی گیاهی به نام آرکتوستوفیلوس اوااورسی به دست می آورند. این گیاه دارویی به صورت درختچه ی همیشه سبز بوده و بومی اروپای مرکزی , شمال آمریکا و کانادا می باشد.

علف خرس چیست؟

گل‌های این گیاه به صورت ۳ تا ۱۲ تایی درون دستجات کوتاه، انتهایی و آویزان قرار دارند. این گیاه با دانه‌های انعطاف‌پذیر، خزنده، به رنگ قرمز قهوه‌ای و به طول تا ۱/۵ متر می‌باشد. برگ‌های علف های خرس متناوب، چرمی و قاشقی بوده، دارای حاشیه کامل و کمی‌ برگشته و دمبرگ کوتاه هستند. برگ‌های آن بسیار تلخ و قابض، از Vaccinium macrocarpon به واسطه رگبرگ‌های شبکه‌ای و نقطه‌های غیر غده‌ای سطح زیرین برگ‌ها قابل تشخیص هستند.

گیاه علف خرس

ترکیبات موجود در گیاه دارویی علف های خرس : علف های خرس دارای مشتقات هیدروکینون که قسمت اعظم آن اربوتین ( 5 تا 15 درصد) و مقدار کمی متیل آربوتین می باشد. همچنین این گیاه دارویی دارای مقداری تانن که بیشترازنوع اسیدگالیک واسیدالاژیک است می باشد.دیگرمواد موجود دراین گیاه دارویی عبارتند از: اسیدکینیک , اسیداورسولیک و فلاونهایی مانند کورستین.

درخت علف خرس

برای تهیه چای، روی ۲/۵ گرم قطعات خرد شده یا پودر ریز گیاه، آب جوش ریخته شود (یک قاشق چایخوری برابر ۲/۵ گرم گیاه می‌باشد) یا آن که این گیاه را در آب سرد ریخته، سپس سریعاً به دمای جوش رسانده و پس از ۱۵ دقیقه صاف شود. این چای ممکن است حاوی حدود ۳۰ درصد از این گیاه همراه با سایر داروها باشد. در صورت بالا بودن میزان علف های خرس در چای، جهت پایین آوردن میزان تانن موجود در آن می‌بایست گیاه را به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت در آب سرد خیساند.

خواص گیاه علف خرس

موارد مصرف گیاه دارویی علف های خرس : عمل آنتی سپتیکی آربوتن هنگامی ظاهرمی گردد که ادرار دارای پی اچ قلیایی باشد چون دراین محیط آربوتین هیدرولیز شده وبه هیدروکینون تبدیل می شود. کورستین موجود در این گیاه دارویی دارای اثر ادرارآورمی باشد و در عفونت های ادراری مورد مصرف دارد.درمصرف زیاد آن باید احتیاط نمود چون هیدروکینون ایجاد مسمومیت می نماید. برگ های این گیاه را می توان به صورت جوشانده مورد مصرف قرارداد. به طورکلی امروزه این گیاه دارویی را به عنوان مدر و قابض (ضد اسهال) مصرف می کنند

موارد  مصرف علف خرس

  • تانن‌های موجود در این گیاه قابض بوده، فنول گلوکوزیدها و آگلیکون‌های مربوط که در این گیاه یافت می‌گردند، ضد باکتری هستند.
  • از برگ‌های این گیاه، به ویژه گونه‌های viscida و A.patula  به عنوان نوعی عامل سفید کننده پوست استفاده می‌شود.
  • نوعی فرآورده حاصل از این گیاه دارای نوعی اثر پیشگیری از التهاب عود کننده مثانه می‌باشد. اگرچه علف خرس داروی انتخابی جهت مداوای التهاب مثانه نیست، لیکن دارای نوعی اثر احتمالی در پیشگیری از عفونت‌های عود کننده دستگاه ادراری می‌باشد.
  • محققان استفاده از این گیاه را به عنوان نوعی عامل ادرارآور تأیید نموده‌اند.
  • عفونت‌های مجاری ادرار: از این گیاه برای درمان بیماری‌های التهابی مجاری آوران دستگاه ادراری استفاده می‌شود.
  • در طب سنتی این گیاه برای درمان انواع ناراحتی‌های ادراری – تناسلی و مجاری صفراوی به کار برده می‌شود

موارد منع مصرف علف خرس 

  • اشخاص مبتلا به اختلالات کلیوی، اختلالات توام با تحریک دستگاه گوارشی و نیز افراد دارای اسیدی نمی‌بایست این گیاه را مصرف نمایند. همچنین این گیاه نباید توأم با ترکیبات اسیدی‌کننده ادرار که موجب کاهش اثر ضد باکتری آن می‌شود، تجویز گردد.
  • زنان باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۱۲ سال نباید از این گیاه استفاده نمایند.
  • اشخاص مبتلا به حساسیت معدی ممکن است در صورت مصرف فراورده‌های حاصل از این گیاه که حاوی مقدار زیادی تانن است، دچار تهوع، استفراغ و معده درد شوند.
  • امکان بروز صدمات کبدی ناشی از مصرف دراز مدت این گیاه به ویژه در کودکان وجود دارد.
  • بیمارانی که از مکمل‌های واجد آهن استفاده می‌کنند، می‌بایست بین زمان مصرف گیاه مزبور و دارو به مدت ۱ تا ۲ ساعت فاصله بیندازند.
  • می‌بایست از مصرف همزمان فرآورده‌های تهیه شده از این گیاه و ترکیباتی که موجب اسیدی شدن ادرار می‌گردند اجتناب گردد.
  • مصرف بیش از حد این گیاه موجب بروز التهاب و تحریک غشاء مخاطی مجاری ادرار و مثانه می‌شود.

خواص علف خرس

زالزالک گیاهی با طبع سرد و خشک است. استفاده از این میوه باعث افزایش جریان خون در سرخرگ های کرونر قلب میشود و مصرف آن مانع از سکته قلبی میشود و ناراحتی قلبی را تا حدود زیادی بهبود میبخشد. این میوه سرشار از منابع غنی از ویتامین C هست و فشار خون را تا حدودی پایین می آورد.

خواص دارویی علف خرس

زالزالک دارای گونه های مختلفی می باشد و ما فقط مشخصات یک گونه آن را توضیح می دهیم. درختچه ای است با خارهای کوتاه به طول یک سانتی متر و ارتفاع درختچه در حدود 7 متر و شاخه های جوان آن خزی و سپس صاف و سفیدمایل به قهوه ای می شود.
برگ هایش بادبزنی شکل تخم مرغی که قسمت انتهای آن معمولاّ به قسمت های عمیقی تقسیم و به چند قسمت منشعب می شود. میوه ی آن گوشتی، گرد، زرد مایل به سرخی، به قطر 2 – 5/1 سانتی متر و دارای چندین هسته است. طعم آن ترش و شیرین می باشد.

خواص دارویی و گیاهی علف خرس

علف های خرس از آن باب گویند که شدیدا مورد علاقه خرس هست و در اواخر پاییز تنها میوه فراوان در جنگل همین میوه است که در دسترس پرنده و چرنده قرار دارد و ضرب المثل پول علف خرس نیست زین بابت است که این گیاه بدون دهقان و زحمت بعمل می آید .

علف خرس

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

قهوه سبز در حاملگی ,قهوه سبز ،خواص قهوه سبز، قهوه سبز در بارداری ،قهوه سبز در حاملگی،قهوه سبز چیست،قهوه سبز لاغری،فواید قهوه سبز،خواص قهوه سبز در طب سنتی،مضرات مصرف قهوه سبز،خواص قهوه سبز چیست،خواص قهوه،قهوه در بارداری،قهوه در حاملگی،قهوه سبز در دوران حاملگی،قهوه سبز در دوران بارداری

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص قهوه سبز در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری و حاملگی شده است و برخی می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط جنین و نارس بودن را به وجود می آورد. اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز برای کسی ضرر ندارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار سخت است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، همچون پرستاران که فقط 5 ساعت می توانند در فاصله شیفت های خود بخوابند، قهوه مصرف می کنند. البته منظور استفاده بی رویه قهوه نیست. یک فنجان قهوه عالی در روز. آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟ آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید. زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص به دنیا می آیند. البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید و باید حد اعتدال را رعایت نمود.قهوه سبز در مقابل قهوه معمولی که تفت داده شده است حاوی میزان بیشتری از کلروژنیک اسید است بهمین دلیل اثرات متابولیسمی زیادی در مورد این اسید در تحقیقات نشان داده شده است. این اسید با مهار آنزیم گلوگز 6- فسفاتاز مانع از آزاد شدن گلوگز از کبد به داخل خون میگردد. همچنین این اسید باعث افزایش متابولیسم چربی ها در بدن می شود و به این ترتیب به لاغری فرد کمک می کند

قهوه سبز در حاملگی

قهوه سبز در اصل همان قهوه خام یا تفت داده نشده است که به علت کال بودن و نرسیدن آن رنگی سبز دارد.از نظر طعم و مزه بیشتر از آنکه طعمی تلخ و دلچسب شبیه قهوه را داشته باشد مزه ای نزدیک به دمنوش های گیاهی و درمانی را دارد واز نظر مقدار کافئین هم فقط حدود 20 % کافئین قهوه را دارا میباشد به همین دلیل مصرف کنندگان قهوه سبز میتوانند زیاد نگران عوارض ناشی از مصرف زیاد کافئین نباشند.قهوه سبز بسیار مفید است و باعث لاغری بدون عوارض می شود و با خیال راحت می توان با قهوه سبز لاغر شد.به گزارش سایت جسارت کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود و مشکلی برای مادر ندارد.» تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود و جنین را نمی کشد


خواص قهوه سبز در حاملگی

قهوه بدلیل دارا بودن کافئین زیاد هم بعنوان نوشیدنی مضر و هم بعنوان نوشیدنی مفید شناخته شده است و مصرف صحیح و به اندازه آن فواید قابل توجهی برای بدن دارد

پلی فنول آنتی اکسیدانی قوی است که مصرف آن به مقدار قابل توجهی  پدیده اکسیداسیون در بدن را کاهش میدهد و

جالب است بدانید که این آنتی اکسیدان قوی در قهوه به مقدار زیادی وجود دارد.

علاوه بر پلی فنول قهوه حاوی مقدار قابل توجهی از عناصر منیزیم و مس میباشد و وجود ویتامین های ب2 و ب3 بر اهمیت مصرف این نوشیدنی افزوده است.

بدلیل وجود همین عناصر و ویتامین های مهم بطور کلی قهوه و قهوه سبز برای پیشگیری از بیماری هایی از جمله سرطان ( سرطان های کبد و سینه ) ، بیماری های مربوط به کمبود ویتامین های ب در بدن ،

بیماریهایی همچون دیابت و پارکینسون مفید میباشند.

از آنجایی که قهوه جز دسته آلکانوئیدها قرار میگیرد به همین دلیل دارای تاثیراتی از جمله : افزایش انرژی و نیروی بدن، از بین بردن سردرد ،

از بین بردن احساس خواب آلودگی و خستگی  ، از بین بردن تب ، دردهای عصبی و افسردگی می باشد.

قهوه سبز فواید بسیاری دارد. این قهوه برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را انجام می‌دهد.مقدار بالای کلوروژنیک اسید در این ماده به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. تحقیقات بسیار زیادی روی عصاره قهوه سبز انجام شده است که به عنوان یک رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – مهم برای کاهش وزن شناخته می‌ گردد و برای لاغری موثر است

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

چربی سوزی قوی، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر بودن، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی و… ازجمله خواصی است که برای این نوشیدنی عنوان می شود

فواید قهوه سبز در حاملگی

وجود مقدار قابل توجهی کلوروژنیک اسید در قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و افزایش سوخت و ساز باعث استفاده ی بدن از ذخایر چربی شده و درنتیجه کم شدن چربی و لاغری را به همراه دارد.

جالب است بدانید که کلوروژنیک موجود در قهوه سبز علاوه بر سوزاندن چربی های بدن به کاهش جذب چربی موجود در غذاهای مصرفی هم هم کمک میکند.

عصاره قهوه سبز همچنین جذب گلوگز موجود در نشاسته خوراک های مصرفی را کاهش داده و میزان کالری دریافت شده توسط بدن پس از مصرف غذاها را کم میکند.

مصرف قهوه سبز در میان وعده های غذایی اشتها را بسیار پایین می آورد و همین امر نیز به کاهش وزن کمک زیادی میکند.

از دیگر خواص مهم قهوه سبز میتوان به  تاثیر آن در جلوگیری از انعقاد خون و از بین بردن رادیکال های ازاد خون اشاره داشت.

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

خواصی که ممکن است وسوسه تان کند حداقل برای مدتی هم که شده آن را امتحان کنید. اما آیا این خواص واقعیت دارد و خوردن قهوه سبز لاغر می کند؟ برای اینکه بدانید این گفته ها صحت دارد یا خیر، با دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه گفت وگو کرده ایم.

فواید مصرف قهوه سبز در حاملگی

آیا قهوه سبز واقعا لاغرکننده قوی گیاهی است؟

آنچه حقیقت دارد این است که قهوه سبز اگر به طور معقول مصرف شود، می تواند منافعی داشته باشد.

یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می شود.

مهم تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می شود این است که قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، می تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد.

همین افزایش متابولیسم، چربی سوزی را افزایش می دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به طور منطقی مصرف شود.

به علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب انگیز نیست و نمی تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند

ویژگی دیگر قهوه سبز این است که حاوی نوعی آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان داده که این آنتی اکسیدان می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند

قهوه سبز در حاملگی

تحقیقات جدیدی که در رابطه با نوشیدن قهوه در دوران بارداری منتشر شده است، ثابت می کند این کار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود اما با تولد زودرس یا نارس بودن نوزادان ارتباطی ندارد.
شاید برخی از مادرها آهی از آسودگی بکشند و برخی دیگر فنجان های قهوه خود را در سطل زباله پرتاب کنند.
بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آنها می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می شود.
اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.
برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، قهوه مصرف می کنند.
 آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟
آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید.
زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص هستند.
البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید.

 قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در بارداری , قهوه سبز در حاملگی

کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود.»
تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود.
البته وزن کم نوزادان نیز از نظر مردم یک مشکل به حساب می آید. به وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم، کم اطلاق می شود.
با اینکه بعضی از نوزادان کم وزن سالم و فقط کوچک هستند اما برخی دیگر مشکلات سلامتی نیز دارند.
تحقیقات ثابت کرده اند، با مصرف یکصد میلی گرم کافئین در روز، نوزاد حدود سه‌چهارم از 30 گرم وزن خود هنگام تولد را از دست می دهد.
این برای نوزادان بزرگ و درشت مساله مهمی نیست. اما جنین های کوچک و ضعیف با از دست دادن همین میزان کم در هر روز، بسیار کوچک تر و ضعیف تر می شوند و این برای سلامتی آنها مضر است.
البته نتیجه این تحقیقات قطعی نیست. زنانی که سن کمی دارند و باردار می شوند باید مراقب این مساله باشند.
در آخر باید گفت توصیه نمی کنیم در طول بارداری قهوه مصرف کنید اما اگر هوس کردید، نوشیدن یک فنجان کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی کند و نباید از آن وحشت داشته باشید.
اما برای داشتن فرزند درشت و سالم، بهتر است در دوران بارداری قهوه ننوشید.
قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

مصرف قهوه سبز در حاملگی

مصرف خوراکی های کافئین دار در دوران بارداری توصیه نمی شود.
جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد.
همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

مضرات مصرف قهوه سبز در حاملگی

آخرین پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است نشان می‌دهد نوشیدن قهوه باعث سخت تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود.پس به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود که خوردن قهوه را برای مدتی فراموش کنند. به خصوص خانم‌هایی که چندین بار سقط جنین داشته‌اند.البته هنوز به طور قطع آسیب قهوه به جنین تایید نشده است اما توصیه می‌شود در مدت بارداری نوشیدن قهوه را کنار بگذارند یا اینکه بیشتر از روزی 1 یا 2 فنجان نخورند.علاوه بر موارد بالا متخصصان برای قهوه به مضرات دیگری هم اشاره کرده‌اند که از بین آن ها می ‌توانیم به کاهش میل جنسی، ناباروری در مردان و زنان،بیماری قلبی و عروقی، سرطان و ناهنجاری‌‌های رفتاری اشاره کنیم.مصرف خوراکی های کافئین دار در این دوران توصیه نمی شود. جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد. همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

قهوه سبز در حاملگی

آلو سیاه و لاغری

آشنایی با رابطه آلو سیاه و لاغری در طب سنتی و اسلامی

آشنایی با رابطه آلو سیاه و لاغری در طب سنتی و اسلامی  در سایت جسارت

آلو سیاه و لاغری , خواص آلو سیاه و لاغری , رابطه آلو سیاه و لاغری , تاثیر آلو سیاه و لاغری , آلو سیاه برای لاغری , خواص آلو سیاه برای لاغری , تاثیر آلو سیاه برای لاغری , آیا آلو سیاه لاغر کننده است

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با رابطه آلو سیاه و لاغری در طب سنتی و اسلامی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

آشنایی با رابطه آلو سیاه و لاغری در طب سنتی و اسلامی

آلو سیاه و لاغری , خواص آلو سیاه و لاغری , رابطه آلو سیاه و لاغری , تاثیر آلو سیاه و لاغری

میوه‌های کمی هستند که دارای رنگ و طعمی مانند آلو سیاه باشند. آلو سیاه از دسته آلو‌ها و از خانواده هلو، شلیل و بادام می‌باشد. همه این میوه‌ها پوستی ضخیم دارند که بدور هسته می‌باشد و از آن محافظت می‌کند. آلو‌سیاه خشک شده را آلو بخارا می‌گویند.

آلو سیاه و لاغری

آلو خشک هم خوشمزه است و هم پرخاصیت! این میوه ی خشک نه تنها باعث لاغری می شود بلکه با ایجاد سیری طولانی مدت رژیم های لاغری را با سرعت بیشتری پیش می برد.آلو لاغریمعمولا به افرادی که رژیم می گیرند، گفته می شود که سراغ میوه های خشک شده نروند چون قند زیادی دارند، اما آیا این ادعا درباره آلو (گوجه برقانی) هم صدق می کند؟

آشنایی با رابطه آلو سیاه و لاغری در طب سنتی و اسلامی

آلو سیاه و لاغری , خواص آلو سیاه و لاغری , رابطه آلو سیاه و لاغری , تاثیر آلو سیاه و لاغری

آلوی تازه و خشک شده آن(آلو بخارا) از گیاهانی هستند که نام علمی آنها پرونزدامیستیکا(Prunus domestica) می‌باشد و محققان بر روی مواد آن از نظر سلامتی تحقیق می‌نمایند. یکی از موادی که در آلو سیاه و آلو بخارا یافت می‌شود فنول نام دارد و عملکرد آنها بعنوان آنتی اکسیدان برنامه‌ریزی شده است.

خواص آلو سیاه برای لاغری

گنجاندن آلو خشک در برنامه ی غذایی افرادی که قصد لاغری دارند باعث افزایش روند لاغری شده و افراد وزن بیشتری از دست می دهند.
خوردن 2 وعده آلو در طول روز می تواند سبب شود احساس گرسنگی عقب تر بیفتد و به لاغر شدن کمک می کند. البته اگر قصد دارید خوردن آلو را شروع کنید، توصیه می شود با تعداد کمی شروع کنید، چون معروف است که این میوه وضعیت دستگاه گوارش را به هم می ریزد.

آشنایی با رابطه آلو سیاه و لاغری در طب سنتی و اسلامی

آلو سیاه و لاغری , خواص آلو سیاه و لاغری , رابطه آلو سیاه و لاغری , تاثیر آلو سیاه و لاغری

یکی از تواناییهای آلو سیاه و آلو بخارا،‌ قابلیت جذب بالای آهن می‌باشد که محققان یافته‌اند که این قابلیت بدلیل وجود ویتامین C موجود در آن می‌باشد. از فواید ویتامین C، می‌توان به سالم ساختن بافتهای بدن و همچنین مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. مصرف مقدار کمی ویتامین C،‌ بصورت روزانه در فصل سرما برای جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می‌باشد و همچنین مورد نیاز افرادی است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج می‌برند.

خواص آلو سیاه و لاغری

محققان در دانشگاه لیورپول، وزن و اشتهای 100 مرد و زن چاق را زیر نظر گرفتند، با این تفاوت که به نصف آنها به عنوان اسنک، آلو داده شد. از مردها خواستند روزانه حدود 170 گرم (حدود 15 تا) آلو بخورند و از زن ها هم درخواست شد روزانه 140 گرم آلو مصرف کنند. نتیجه نشان داد گروهی که آلو می خوردند، در اواخر تحقیق با سرعت بیشتری وزن کم می کردند و احساس سیری بیشتری داشتند، که احتمالا این احساس سیری به خاطر فیبر زیاد موجود در این میوه است.

آلو سیاه و لاغری

شعر در مورد خروس

شعر در مورد خروس

شعر در مورد خروس ،شعر کودکانه در مورد خروس،شعر در مورد مرغ و خروس،شعر درباره خروس،شعری در مورد خروس،یک شعر در مورد خروس،شعر طنز در مورد خروس،شعر کودکانه درباره خروس،شعری درباره خروس،شعر درباره ی خروس،شعر خروس زری پیرهن پری،شعر کامل خروس زری پیرهن پری،دانلود شعر خروس زری پیرهن پری،شعر خروس،شعر خروس نگو یه ساعت،شعر خروس زری،شعر خروسه میگه قوقولی قوقو،شعر خروس بی غیرت،شعر خروس همسایه،شعر خروس جنگی،شعر خروس همسایه،شعر خروس بی محل،شعر کودکانه خروس نگو یه ساعت،دانلود شعر خروس نگو یه ساعت،شعر خروس زری شاملو،شعر خروس زری پیرن پری،شعر خروس زری،شعر کودکانه خروس زری،دانلود شعر خروس زری،متن شعر خروس زری،متن شعر خروسه میگه قوقولی قوقو،شعر خروس بی غیرت هالو،متن شعر خروس بی غیرت،شعر طنز خروس بی غیرت،دانلود شعر خروس بی غیرت،شعر خروس همسایه پرید رو مرغم،متن شعر خروس همسایه،شعر خروس جنگی از احسان افشاری،شعر خروس جنگی احسان افشاری،شعر خروس بی محل شهریار

شعر در مورد خروس

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خروس برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

خروس پر طلایی

با پاهای حنایی

قوقولی قوقو میخونه

تو کوچه و تو خونه

اذان میگن دوباره

از مسجد و مناره

شعر قاصدک , شعر در مورد قاصدک , شعر در وصف قاصدک , شعر درباره قاصدک

شعر در مورد خروس

شعر پرواز , شعر در مورد پرواز , شعر در وصف پرواز , شعر درباره پرواز

من که به این قشنگی ام

با پر و بال رنگی ام

یکه خروس جنگی ام

قوقولی قو قو

ببین ببین تاج سرم

ببین ببین بال و پرم

این قد و بالا را برم

قوقولی قو قو

منم خروس خوش صدا

همیشه بانگ من به پا

ببین مرا ببین مرا

قوقولی قو قو

دهم همیشه آب و دان

به مرغ و جوجه ها نشان

منم خروس مهربان

قوقولی قو قو

شعر ترس , شعر در مورد ترس , شعر در وصف ترس , شعر درباره ترس

شعر کودکانه در مورد خروس

شعر رفتن , شعر در مورد رفتن , شعر در وصف رفتن , شعر درباره رفتن

گاه هم با عشوه ای چون نوعروس

چشمکی می زد برای آن خـروس!

شعر رقصیدن , شعر در مورد رقصیدن , شعر در وصف رقصیدن , شعر درباره رقصیدن

شعر در مورد مرغ و خروس

شعر رنگ ها , شعر در مورد رنگ ها , شعر در وصف رنگ ها , شعر درباره رنگ ها

مرغ و خروسی که به خیر و خوشی

عقد نموده زن و شوهر شده

اول ماه عسل خویشتن

روی نمودند به اطراف ده

شعر عید , شعر در مورد عید , شعر در وصف عید , شعر درباره عید

شعر درباره خروس

شعر رفیق , شعر در مورد رفیق , شعر در وصف رفیق , شعر درباره رفیق

خروس داره میخونه

چشمات واکن پاشو

با چشمه و پرنده

دوباره هم صدا شو

پر شده کوچه هامون

از صدای دوره گرد

سبزی فروش جوان

شیر فروش پیرمرد

رفته گرای عزیز

ساعتی را بیدارن

نانوایی های محل

 باز نان تازه دارن
باد میوزد هنوز

در میان کوچه ها

خانه خالی است باز

از حضور بچه ها

شعر پل , شعر در مورد پل , شعر در وصف پل , شعر درباره پل

شعری در مورد خروس

شعر طلاق , شعر در مورد طلاق , شعر در وصف طلاق , شعر درباره طلاق

یه خروس چاقو چله

نشسته روی پله

پراش چقدر قشنگه

قشنگو رنگارنگه

قوقولی قوقوش ، قوقولی قوقوش بلنده

بالهاشو هی وا میکنه میبنده

شعر ثارالله , شعر در مورد ثارالله , شعر در وصف ثارالله , شعر درباره ثارالله

یک شعر در مورد خروس

شعر مهاجرت , شعر در مورد مهاجرت , شعر در وصف مهاجرت , شعر درباره مهاجرت

آن خروســــک نعره ای زد ناگهــــان

از ته ِدل عینــــــهو شیــــــــر ژیــــان

شعر ثنا , شعر در مورد ثنا , شعر در وصف ثنا , شعر درباره ثنا

شعر طنز در مورد خروس

شعر حضرت معصومه , شعر در مورد حضرت معصومه , شعر در وصف حضرت معصومه , شعر درباره حضرت معصومه

چون که شنید این متلک ها از او

زد به سر شوهر خود ، نو عروس

گفت : چرا بی رگ و بی غیرتی

خاک دو عالم به سرت ای خروس

شعر صورت و سیرت زیبا , شعر در مورد صورت و سیرت زیبا , شعر در وصف صورت و سیرت زیبا , شعر درباره صورت و سیرت زیبا

شعر کودکانه درباره خروس

شعر تجربه , شعر در مورد تجربه , شعر در وصف تجربه , شعر درباره تجربه

یه تاج داره رو کله اش

ناخن داره رو پنچه اش

چشمهای ریزی داره

ناخنهای تیزی داره

خورشید که میره تو  خونه

خروسه دلش میگیره

شعر ثمر , شعر در مورد ثمر , شعر در وصف ثمر , شعر درباره ثمر

شعری درباره خروس

شعر ثواب , شعر در مورد ثواب , شعر در وصف ثواب , شعر درباره ثواب

گفت خروس ای زن زیبای من زین

سخن ،او راه کجا می برد؟

چون که ننه مرده بود کارمند

تخم تو را هم نتواند خورد

شعر ثانیه ها , شعر در مورد ثانیه ها , شعر در وصف ثانیه ها , شعر درباره ثانیه ها

شعر درباره ی خروس

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

انگار از اونور ابرا داره می رسه سپیده

ای خروس سر بریده

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

شعر خروس زری پیرهن پری

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

چشم خورشید و خروس و شمع هم در خواب مانده

سهم ما از سرزمین این خفته آبادست یاران

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

ترانه خروس زری پیرهن پری

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

دست خلقت هر گروهی را به حکمت آفرید

تخم کردن کار مرغان است و خواندن با خروس

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

شعر کامل خروس زری پیرهن پری

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

چشای خندونم کو؟

کبک خروس خونم کو؟

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

دانلود شعر خروس زری پیرهن پری

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

ای خروس سر بریده

حنجره ت جنس طلا بود! به ترانه مبتلا بود

شعر شب قدر , شعر در مورد شب قدر , شعر در وصف شب قدر , شعر درباره شب قدر

شعر خروس

بابا طاهر , اشعار بابا طاهر , شعر بابا طاهر , دوبیتی های بابا طاهر , اشعار عاشقانه بابا طاهر

آفرین بر خروس همسایه

که بود به ز مرد بی مایه

شهریار , شعار شهریار شعر شهریار,شعر شهریار ترکی , شعر شهریار حیدر بابا , شعر شهریار عاشقانه

شعر خروس نگو یه ساعت

اشعار خیام , شعری در وصف خیام , شعری از خیام در وصف خدا , شعر خیام در وصف پدر

دل من

خروس بی محل هم باشد

مستحق این همه لعنت نیست

اشعار سعدی , اشعار سعدی شیرازی , شعر سعدی شیرازی عاشقانه , غزلیات سعدی شیرازی

شعر خروس زری

شعر عزیز از دست رفته , شعر در مورد عزیز از دست رفته , شعر در وصف عزیز از دست رفته , شعر درباره عزیز از دست رفته

کی با خنجر روی آواز ‚‌ خط سرخابی کشیده ؟

ای خروس سر بریده

شعر عکس , شعر در مورد عکس , شعر در وصف عکس , شعر درباره عکس

شعر خروسه میگه قوقولی قوقو

شعر عاشق , شعر در مورد عاشق , شعر در وصف عاشق , شعر درباره عاشق

این خروس خنگ را خفه کنید.

نمی داند ما با هیچ صدایی بیدار نمی شویم.

فردا برایش لالایی می خوانم،

او هم بخوابد.

شعر ظاهر بینی , شعر در مورد ظاهر بینی , شعر در وصف ظاهر بینی , شعر درباره ظاهر بینی

شعر خروس بی غیرت

شعر طمع , شعر در مورد طمع , شعر در وصف طمع , شعر درباره طمع

پرستو از خروسی پرسید

چرا در تو نیست حاجت به پرواز

شعر طاووس , شعر در مورد طاووس , شعر در وصف طاووس , شعر درباره طاووس

شعر خروس همسایه

شعر شب بیداری , شعر در مورد شب بیداری , شعر در وصف شب بیداری , شعر درباره شب بیداری

بال بال می زند خروس

سپیده دمان

شهر در خوابی ناز

شعر شادی , شعر در مورد شادی , شعر در وصف شادی , شعر درباره شادی

شعر خروس جنگی

شعر ضربه خوردن , شعر در مورد ضربه خوردن , شعر در وصف ضربه خوردن , شعر درباره ضربه خوردن

خروس خونمون قول قول قلاشه

و مرغ همسایه این از خداشه

سر صب تا پسین گرگ و میشی

گمونم دیگر امروز خون به پا شه

شعر گل نیلوفر , شعر در مورد گل نیلوفر , شعر در وصف گل نیلوفر , شعر درباره گل نیلوفر

شعر خروس همسایه

شعر گل آفتابگردان , شعر در مورد گل آفتابگردان , شعر در وصف گل آفتابگردان , شعر درباره گل آفتابگردان

ای خروس سر بریده

بی تو خورشیدم نیومد ! این سیاهی سر نیومد

شعر نوزاد , شعر در مورد نوزاد , شعر در وصف نوزاد , شعر درباره نوزاد

شعر خروس بی محل

شعر لاله , شعر در مورد لاله , شعر در وصف لاله , شعر درباره لاله

خروس بی محل داریم ، نشسته بام کوچمون

تو لحظه های روز وشب ، آوازه خوان خونمون

شعر فوت پدر , شعر در مورد فوت پدر , شعر در وصف فوت پدر , شعر درباره فوت پدر

شعر کودکانه خروس نگو یه ساعت

شعر ابوسعید ابوالخیر , اشعار ابوسعید ابوالخیر , شعر عاشقانه از ابوسعید ابوالخیر , کتاب شعر ابوسعید ابوالخیر , زیباترین شعر ابوسعید ابوالخیر

خروس دم سیاهِ ما ، بال می زنه وقت دعا

چشاش می بنده ناگهان ، صداش می پیچه تو هوا

اشعار صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی بهشت , شعر صائب تبریزی در مورد بهشت

دانلود شعر خروس نگو یه ساعت

شعر طبیب , شعر در مورد طبیب , شعر در وصف طبیب , شعر درباره طبیب

انگاری دستای ظلمت ‚ سیبای طلا رو چیده

ای خروس سر بریده

شعر عید قربان , شعر در مورد عید قربان , شعر در وصف عید قربان , شعر درباره عید قربان

شعر خروس زری شاملو

شعر کلاه , شعر در مورد کلاه , شعر در وصف کلاه , شعر درباره کلاه

خروس بی صدا،

پروار می شود.

برادر خوش نوایش را،

صبحدم

سرمی برند!

شعر لیله الرغائب , شعر در مورد لیله الرغائب , شعر در وصف لیله الرغائب , شعر درباره لیله الرغائب

شعر خروس زری پیرن پری

شعر ذهن , شعر در مورد ذهن , شعر در وصف ذهن , شعر درباره ذهن

ای خروس بی محل بهر چه خواندی نیمه شب؟!

ا که شاید همچو من هرگز نداری تاب و تب!

شعر ضحاک , شعر در مورد ضحاک , شعر در وصف ضحاک , شعر درباره ضحاک

شعر خروس زری

شعر ژن , شعر در مورد ژن , شعر در وصف ژن , شعر درباره ژن

تو چقد خوشبخت و خوش شانس و خوش اقبالی خروس

حتما از این قرعه چینی شاد و خوشحالی خروس

شعر ضمیر ناخودآگاه , شعر در مورد ضمیر ناخودآگاه , شعر در وصف ضمیر ناخودآگاه , شعر درباره ضمیر ناخودآگاه

شعر کودکانه خروس زری

شعر ژاله , شعر در مورد ژاله , شعر در وصف ژاله , شعر درباره ژاله

از هراس خوندن تو دیو قصه ورپریده

ای خروس سر بریده

شعر عاشورا , شعر در مورد عاشورا , شعر در وصف عاشورا , شعر درباره عاشورا

دانلود شعر خروس زری

شعر ظاهر و باطن , شعر در مورد ظاهر و باطن , شعر در وصف ظاهر و باطن , شعر درباره ظاهر و باطن

نه طلایی میخری نه خرج مفتی میکنی

نه پی تالار و شام و اُرگ با حالی خروس

شعر ذوالجناح , شعر در مورد ذوالجناح , شعر در وصف ذوالجناح , شعر درباره ذوالجناح

متن شعر خروس زری

شعر ذوالفقار , شعر در مورد ذوالفقار , شعر در وصف ذوالفقار , شعر درباره ذوالفقار

و آنگاه که مثل یک خروسِ خسته از بی محلی

به شب زنده داریه تو فکر میکنم و کم محلی

شعر ضربان قلب , شعر در مورد ضربان قلب , شعر در وصف ضربان قلب , شعر درباره ضربان قلب

آهنگ خروسه میگه قوقولی قوقو

شعر ظهر عاشورا , شعر در مورد ظهر عاشورا , شعر در وصف ظهر عاشورا , شعر درباره ظهر عاشورا

صبح آمده خروس به نغمه خوانی برخواست

برخیز جوان ببین چه دارد از ما درخواست

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

متن شعر خروسه میگه قوقولی قوقو

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

نه برای عقد و عاقد منتظر در کوچه ای

نه برای یک بله گفتن چو حمالی خروس

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

شعر خروس بی غیرت هالو

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

با نوحه خروس خوش صدا می گوید

کامیاب کسی است که صبحدم برخواست

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

متن شعر خروس بی غیرت

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

ای خروس،

بانگ جرس

از تو نمی خواهم..

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

شعر طنز خروس بی غیرت

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

نه برای چن تومن وام گردنت کج میشود

نه پیِ ضامن بهر جا مثل دلالی خروس

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

دانلود شعر خروس بی غیرت

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

پَر بیفشان خروس خوش الحان

صبح شد سپید شد دل و جان

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

شعر خروس همسایه پرید رو مرغم

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

نه ز تو ماشین میخواهند نه شغل باکلاس

نه پذیرفته برای مال و اموالی خروس

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

متن شعر خروس همسایه

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

خروس خروس خروسم

ببین چقـدر ملوسـم

هرکی نیگام می کنه

می گه بده، یه بوسم

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

شعر خروس جنگی از احسان افشاری

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

نه زمهریه خبر داری نه از ترکُ النفاق

نه بدهکارِ حقِ اجراتُ المثالی خروس

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

شعر خروس جنگی احسان افشاری

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

خروس جنگی ام، من

به این قشنگی ام، من

پَرهای من، را ببین

هَمش که رنگی ام، من

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

شعر خروس بی محل شهریار

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

عاشقِ هر کس شوی فورا جوابش مثبت است

نا قلا جادوگری یا اینکه رمالی خروس

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

شعر در مورد خروس

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

به فلک می رسد خروش خروس

بشنو آوای مرغ و ناله کوس

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

شعر کودکانه در مورد خروس

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

شد خروس سحر ترنم ساز

در ده آن جام همچو چشم خروس

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

شعر در مورد مرغ و خروس

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

امشب مگر به وقت نمی خواند این خروس

عشاق بس نکرده هنوز از کنار و بوس

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

شعر درباره خروس

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

لب بر لبی چو چشم خروس ابلهی بود

برداشتن بگفته بیهوده خروس

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

شعری در مورد خروس

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

یکی پهن کشتی بسان عروس

بیاراسته همچو چشم خروس

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

یک شعر در مورد خروس

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

به شبگیر هنگام بانگ خروس

برآمد خروشیدن بوق و کوس

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

شعر طنز در مورد خروس

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

سر ماه برخاست آوای کوس

برانگه که خیزد خروش خروس

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

شعر کودکانه درباره خروس

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

برآمد خروش خروس و چکاو

کبوده نیامد بنزد تژاو

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

شعری درباره خروس

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

بفرمود تا طوس بربست کوس

بیاراست لشکر چو چشم خروس

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

شعر درباره ی خروس

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

سپیده دمان گاه بانگ خروس

ببستند بر کوهه پیل کوس

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

شعر خروس زری پیرهن پری

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

ازان مرز بشنید آواز کوس

غو پاسبانان چو بانگ خروس

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

ترانه خروس زری پیرهن پری

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

انگار خروس پیرزن

را بر پایه نردبان ببینم

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

شعر کامل خروس زری پیرهن پری

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

یک خروش خروس صبح کرم

زین خراس خراب نشنیدم

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

دانلود شعر خروس زری پیرهن پری

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

مردیت بیازمای وانگه زن کن

گرچه شاطر بود خروس بجنگ

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

شعر خروس

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

سرخ رویی خوهی بروز شمار

رو بشب چون خروس خیزپگاه

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

شعر خروس نگو یه ساعت

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

خیز تا پیش آنکه ناگاهی

برکشد صبحدم خروس خروش

حسین پناهی , شعر حسین پناهی , اشعار حسین پناهی , آثار حسین پناهی , اشعار عاشقانه حسین پناهی

شعر خروس زری

مسعود فردمنش , شعر مسعود فردمنش , اشعار مسعود فردمنش , آثار مسعود فردمنش , اشعار عاشقانه مسعود فردمنش

عروس آسمان را خواب برده

خروس صبحدم را آب برده

شعر عمو , شعر در مورد عمو , شعر درباره عمو , شعر در وصف عمو

شعر خروسه میگه قوقولی قوقو

ناهید عباسی , شعر ناهید عباسی , اشعار ناهید عباسی , آثار ناهید عباسی , اشعار عاشقانه ناهید عباسی

چو صبح آمد، خروس صبحگاهی

بفریاد اندر آمد از پگاهی

عطار نیشابوری , شعر عطار نیشابوری , اشعار عطار نیشابوری , آثار عطار نیشابوری , اشعار عاشقانه عطار نیشابوری

شعر خروس بی غیرت

اردلان سرفراز , شعر اردلان سرفراز , اشعار اردلان سرفراز , آثار اردلان سرفراز , اشعار عاشقانه اردلان سرفراز

توئی اکنون خروس عرش سخن

چه گزندت ز ماکیان باشد

نصرت رحمانی , شعر نصرت رحمانی , اشعار نصرت رحمانی , آثار نصرت رحمانی , اشعار عاشقانه نصرت رحمانی

شعر خروس همسایه

محمد علی بهمنی , شعر محمد علی بهمنی , اشعار محمد علی بهمنی , آثار محمد علی بهمنی , اشعار عاشقانه محمد علی بهمنی

شکیبائیش مرغان را پر افشاند

خروس الصبر مفتاح الفرج خواند

مژگان عباسلو , شعر مژگان عباسلو , اشعار مژگان عباسلو , آثار مژگان عباسلو , اشعار عاشقانه مژگان عباسلو

شعر خروس جنگی

شهاب مقربین , شعر شهاب مقربین , اشعار شهاب مقربین , آثار شهاب مقربین , اشعار عاشقانه شهاب مقربین

فروماند زاغ سیه ناامید

بگفتن در آمد خروس سپید

ناظم حکمت , شعر ناظم حکمت , اشعار ناظم حکمت , آثار ناظم حکمت , اشعار عاشقانه ناظم حکمت

شعر خروس همسایه

نزار قبانی , شعر نزار قبانی , اشعار نزار قبانی , آثار نزار قبانی , اشعار عاشقانه نزار قبانی

دست دوران دریده پرده کوس

تیغ گردون بریده نای خروس

فاضل نظری , شعر فاضل نظری , اشعار فاضل نظری , آثار فاضل نظری , اشعار عاشقانه فاضل نظری

شعر خروس بی محل

کیکاووس یاکیده , شعر کیکاووس یاکیده , اشعار کیکاووس یاکیده , آثار کیکاووس یاکیده , اشعار عاشقانه کیکاووس یاکیده

با خروس آن تاجدار سرفراز

آن مؤذن گفت در وقت نماز

لیلا کردبچه , شعر لیلا کردبچه , اشعار لیلا کردبچه , آثار لیلا کردبچه , اشعار عاشقانه لیلا کردبچه

شعر کودکانه خروس نگو یه ساعت

علی شریعتی , شعر علی شریعتی , اشعار علی شریعتی , آثار علی شریعتی , اشعار عاشقانه علی شریعتی

در ریاض قدس محرم بودمی

با خروس عرش همدم بودمی

شعر خودم , شعر در مورد خودم , شعر درباره خودم , شعر در وصف خودم

دانلود شعر خروس نگو یه ساعت

شعر حق الناس , شعر در مورد حق الناس , شعر درباره حق الناس , شعر در وصف حق الناس

سحر چون زاغ شب پرواز برداشت

خروس صبحگاه آواز برداشت

شعر بی خوابی , شعر در مورد بی خوابی , شعر درباره بی خوابی , شعر در وصف بی خوابی

شعر خروس زری شاملو

شعر کابل , شعر در مورد کابل , شعر درباره کابل , شعر در وصف کابل

گه گهی از میان تاج خروس

برفشاند بفرق خود ارزن

شعر عدالت , شعر در مورد عدالت , شعر درباره عدالت , شعر در وصف عدالت

شعر خروس زری پیرن پری

شعر ازدواج , شعر در مورد ازدواج , شعر درباره ازدواج , شعر در وصف ازدواج

همچو خروس باش نر وقت شناس و پیش رو

حیف بود خروس را ماده چو ماکیان کنی

شعر غیرت , شعر در مورد غیرت , شعر درباره غیرت , شعر در وصف غیرت

شعر خروس زری

شعر تعصب , شعر در مورد تعصب , شعر درباره تعصب , شعر در وصف تعصب

و آنشب که ترا با من مسکین جنگست

شب کور و خروس گنک و پروین لنگست

شعر در مورد خروس

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون بالا یا پایین چیست؟

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون بالا یا پایین چیست؟

قهوه سبز و فشار خون،رابطه قهوه سبز و فشار خون،قهوه سبز و فشار خون بالا،قهوه سبز و فشار خون پایین،مصرف قهوه سبز و فشار خون،رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون،فواید مصرف قهوه سبز و فشار خون،رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون پایین،مضرات مصرف قهوه سبز و فشار خون،تاثیر قهوه سبز بر فشار خون

قهوه سبز و فشار خون


قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

قهوه سبز و فشار خون

قهوه سبز فواید فراوانی برای سلامتی دارد و در زمینه کنترل بسیاری از بیماری‌ها کارآمد است.شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.جالب است بدانید در رابطه با اثر قهوه سبز و ماده موثر موجود در آن که با نام کلروژنیک اسید شناخته می‌شود، بر بسیاری از بیماری‌ها مطالعات متعدد صورت گرفته است و قهوه سبز به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و …. معرفی شده است.اما در رابطه با اثر آن بر لاغری اتفاق نظر وجود ندارد.همچنین به علت اینکه قهوه سبز دارای مقادیر کمتری کافئین به نسبت قهوه معمولی می‌باشد، با مصرف قهوه سبز کمتر به عوارض ناشی از کافئین دچار خواهید شد.قهوه سبز در حقیقت همان قهوه معمولی خودمان است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به علت کال بودن و نرسیده بودن آن است.قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی از کافئین کمتری تشکیل شده است و در حدود ۲۰ درصد قهوه معمولی کافئین دارد؛ در نتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر می‌باشد و در عوض دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید می‌باشد و روی فشار خون تاثیر می گذارد

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون

کلروژنیک اسید نوعی کافئیک اسید است که در قهوه معمولی و قهوه سبز یافت می‌شود.

۸۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کلروژنیک اسید در هر لیتر قهوه معمولی یافت می‌شود و میزان کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز به مراتب بیشتر از این مقدار است.

کلروژنیک اسید همچنین در میوه‌هایی چون: سیب، گلابی، بادمجان، گوجه فرنگی،بلوبری، توت فرنگی، سیب زمینی و گیاه بامبو یافت می‌شود. کلروژنیک اسید به

عنوان یک آنتی اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می‌کند و عوامل ایجاد کننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می‌نماید و به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز اثرات ضددیابتی بیشتری به نسبت کافئین دارد. این ماده جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش می‌دهد و

نیز جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. هر دوی این عوامل باعث کاهش گلوکز موجود در خون می‌شود و در نتیجه قند خون کاهش می‌یابد

قهوه سبز و فشار خون بالا

همانگونه که گفتیم قهوه معمولی از کافئین بیشتری و قهوه سبز از کلروژنیک اسید بیشتری تشکیل شده است.

کافئین اثر افزایش دهنده فشارخون دارد و با مصرف قهوه معمولی انرژی در دسترس بدن افزایش می‌یابد. در نتیجه فشارخون، ضربان قلب و فعالیت سیتسم قلبی عروقی شما افزایش می‌یابد.

اما کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود.

در نتیجه قهوه سبز به دلیل دارا بودن کلروژنیک اسید بالاتر و کافئین کمتر اثرات ضد فشار خون دارد.

تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

تاثیرات قهوه و کافئین بر فشار خون و بیماری قلبی در افرادی که فشار خون بالا دارند به طور قطعی مشخص نشده است.

در مطالعه ای که اخیرا در مجله تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده است تاثیرات کوتاه مدت و یا بلند مدت مصرف قهوه و کافئین را بر فشار خون بررسی شده و

ارتباط بین مصرف قهوه با احتمال بروز بیماری قلبی را در افرادی که فشار خون بالا دارند نیز ارزیابی گردید.

داده های این بررسی از آزمایشات کنترل شده­ ای که تاثیر کافئین و قهوه را بر روی فشار خون بررسی کرده و

از مطالعات کوهورت انجام شده بر روی ارتباط بین مصرف قهوه و بیماری قلبی، گردآوری شده است.

در پنج بررسی انجام شده مشخص شد وجود 200-300  میلی گرم کافئین در خون، باعث افزایش  حدود 1/8 میلی متر جیوه فشار سیستولیک قلب و

حدود 7/5 میلی متر جیوه فشار دیاستولیک قلب می شود. این افزایش فشار خون در یک ساعت بعد از مصرف کافئین دیده شد و کمتر از سه ساعت نیز طول کشید.

در سه مطالعه ای که بر روی اثرات طولانی مدت (دو هفته ای) قهوه انجام شده بود، در مقایسه با رژیمهای بدون کافئین و نیز رژیم هایی با قهوه ی بدون کافئین، افزایش فشار خون دیده نشده بود.

در مرحله ی آخر، در هفت مطالعه ی کوهورت انجام شده هیچ شواهدی مبنی بر وجود ارتباط بین مصرف دائمی قهوه و افزایش خطر بیماری قلبی یافت نشد.

در افرادی که فشار خون بالا دارند، مصرف کافئین باعث افزایش ناگهانی فشار خون کوتاه مدت ( به مدت سه ساعت) می شود.

با این وجود، شواهد موجود ارتباطی را بین مصرف طولانی مدت قهوه و افزایش فشار خون و

یا بین مصرف دائمی قهوه و افزایش خطر بیماری های قلبی در افرادی که سابقه ی فشار خون بالا دارند، نشان نمی دهد. 

قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

همانطور که مشخص شد قهوه ممکن است فشار خون افراد را افزایش بدهد اما در طولانی مدت تاثیر منفی بر روی فشار خون و نیز بیماری های قلبی ندارد؛

لذا نمی توان افراد را از مصرف این گونه نوشیدنی ها منع کرد، حتی افرادیکه فشار خون بالا دارند. اما در مصرف قهوه نیز همانند هر نوع ماده خوراکی دیگر باید رعایت تعادل انجام شود و

در فشار خون بدخیم و یا حاد باید مشورت با متخصص تغذیه صورت گیرد.

قهوه سبز و فشار خون پایین

یکی از شایعاتی که درمورد قهوه و مضرات آن وجود دارد، تاثیری است که بر بالا بردن فشارخون دارد.

بااینکه یک افزایش جزئی در فشارخون ایجاد می‌کند،

فقط برای آنها که به طور طبیعی فشارخون بالا دارند و زنان باردار می‌تواند مشکل‌ساز باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که محدود کردن

مصرف قهوه به ۲ فنجان در روز می‌تواند ضرر آن بر سلامت کودک را کاهش دهد.

قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

قهوه سبز درصد کافئین کمی داشته و مضرات قهوه معمولی را ندارد و تاکنون مضرات خاصی برای آن بیان نشده است.

قهوه سبز در حاملگی

قهوه سبز در اصل همان قهوه خام یا تفت داده نشده است که به علت کال بودن و نرسیدن آن رنگی سبز دارد.از نظر طعم و مزه بیشتر از آنکه طعمی تلخ و دلچسب شبیه قهوه را داشته باشد مزه ای نزدیک به دمنوش های گیاهی و درمانی را دارد واز نظر مقدار کافئین هم فقط حدود 20 % کافئین قهوه را دارا میباشد به همین دلیل مصرف کنندگان قهوه سبز میتوانند زیاد نگران عوارض ناشی از مصرف زیاد کافئین نباشند.قهوه سبز بسیار مفید است و باعث لاغری بدون عوارض می شود و با خیال راحت می توان با قهوه سبز لاغر شد

قهوه سبز

جالب است بدانید که چربی سوزی قوی، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر و نتیجه ثابت شده، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی. دانه قهوه سبز تاثیرگذارتر از دیگرمحصولات است. بیشترمحصولات موجود در بازار عصاره‌شان را از مواد دیگر شیمیایی می‌گیرند. این کار را برای کم کردن هزینه‌شان انجام می‌دهند اما تاثیر گذاری‌شان را نیز کاهش خواهد داد.یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. مهم‌تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می‌شود این است که قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی مصرف شود. به‌علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب‌انگیز نیست و نمی‌تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

شاید تا به حال اسم قهوه ی سبز را شنیده باشید که به عنوان یک قهوه موثر در کاهش وزن که می تواند به شما کمک کند.عصاره قهوه سبز به عنوان یکی از مکمل های است که برای کاهش وزن بسیار معرفی می شود.GCE در قهوه خام یا قهوه ی سبز وجود دارد البته در قهوه های معمولی نیز دیده می شود ولی در برشته کردن آن بیشترین خواص خود را از دست می دهد.زمانی که قهوه برشته می شود و برای فروش آماده می گردد به رنگ قهوه ی تبدیل می شود ولی دانه های قهوه بصورت طبیعی و خام رنگ سبز دارند.قهوه ی سبز و ماده های موثری با نام کلروژنیک که در آن وجود دارد می توان سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی شود که می توان در این رابطه به بیماری های مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…. اشاره کرد.میزان کافئینی که در قهوه ی سبز وجود دارد از قهوه ی معمولی کمتر است و عوارضی که از کافئین می توانند ناشی شوند در قهوه ی سبز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کلروژنیک اسید زیادی در قهوه سبز وجود دارد.

آیا می دانید قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم

قهوه سبز را چگونه بخوریم , قهوه سبز را چگونه دم کنیم , قهوه سبز را چگونه مصرف کنیم , قهوه سبز را چگونه استفاده کنیم

قهوه سبز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چاقی یکی از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.خیلی ها را می بینیم که در آرزوی لاغرشدن هستند و رژیم های سخت و ورزش های سنگین را انجام میدهند ولی باز هم نمی توانند به آنچه که می خواهند برسند. در مقابل این روش ها باید روشی را به کار بگیریم که بتواند در سوختن چربی ها و لاغر کردنمان موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.در حال حاضر راهکارهای مختلف و زیادی برای کنترل وزن بکار گرفته می‌شود ومکمل های بسیار متنوعی برای کاهش وزن تحت عنوان “کمک لاغری” توسط شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسند.

قهوه سبز و فشار خون


کاسنی

فواید و خواص گیاه کاسنی در بارداری و شاه تره چیست

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص گیاه کاسنی در بارداری و شاه تره چیست می پردازیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کاسنی،کاسنی در بارداری،کاسنی چیست،کاسنی فرنگی،کاسنی تلخ،کاسنی و شاتره،کاسنی قرمز،خوردن کاسنی در بارداری،مصرف کاسنی در بارداری،تاثیر کاسنی در بارداری،خاصیت کاسنی در بارداری،اثر کاسنی در بارداری،جوشانده کاسنی در بارداری،طبع کاسنی چیست،برگ کاسنی چیست،فواید کاسنی چیست،سبزی کاسنی چیست،کاسنی تلخ چیست،کاسنی فرنگی چیست،کاسنی فرنگی یا آندیو

کاسنی یکی از گیاهان پرخاصیت در کشور ایران است.بهتر است بدانید که خواص دارویی آن به قرار زیر است اما اینکه در زیبایی کودک نقش داشته باشد ،مطلبی نیافتم.گفتنی است قلب، کبد و کلیه را فعال می کند.در واقع این گیاه گیاهی پایا، علفی به ارتفاع 5/0 تا5/1 متر است. ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای دارد.گیاه معمولی، یک گیاه دارویی پایا با گل‌های آبی یا ارغوانی است. این گیاه در اصل بومی جهان قدیم است و بعداً در قاره آمریکا نیز به‌صورت گیاه خودروی کنار جاده‌ای درآمده است. منشأ اصلی این گیاه اروپای مرکزی، مناطق غربی و مرکزی آسیا و شمال آفریقا است و پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف ایران به خصوص شهرستان اقلید، آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان دارد. به آب و هوای خنک، آفتابی یا کمی سایه نیاز دارد و گرمای شدید تابستان را تحمل نمی‌کند. 

کاسنی ، خواص کاسنی , کاسنی در بارداری , کاسنی فرنگی , کاسنی تلخ

کاسنی

جالب است بدانید که برگهای آن متناوب و پوشیده از تارهای فراوان در اطراف و گلبرگهای میانی می باشد.همچنین قسمت مورد استفاده کاسنیها، برگ، ریشه و دانه آن می باشد.

فواید کاسنی

کاسنیها در پزشکی اهمیت بسیاری داشته است.

به طوری که ابن سینا پزشک بزرگ مسلمان در مورد این گیاه و خواص آن رساله ای نوشته است.

دانشمندان علم گیاه شناسی برای این گیاه خواص و آثار زیر را برشمرده اند:

در واقع این گیاه باز کننده و حمل کننده ماده بیماری کبد است.

کاسنی ، خواص کاسنی , کاسنی در بارداری , کاسنی فرنگی , کاسنی تلخ

خواص کاسنی

جالب است بدانید که این گیاه مسکن عطش و حرارت درونی است. این گیاه در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری، مؤثر می باشد.لازم است بدانید که اگر آب پخته این گیاه را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است.قابل ذکر که مالیدن آب این گیاه به محل های خارش بدن بسیار مفید می باشد.در واقع غرغره آب این گیاه با فلوس برای گلودرد، ورم و سوزش گلو مفید است. فرمول مذکور برای درمان ورم حلق (لارنژیت) و تورم مفصلی نافع است.گفتنی است که مصرف تخم این گیاه، کمی با حالت تهوع همراه است که باید در آن سکنجبین اضافه کنید.اصولا ریشه این گیاه در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مؤثر می باشد.به طور کلی ریشه این گیاه، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ریشه این گیاه در از بین بردن ورم احشا خیلی مؤثر است.جالبه که ریشه این گیاه بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع می باشد.به یاد داشته باشیم ریشه این گیاه برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.

کاسنی ، خواص کاسنی , کاسنی در بارداری , کاسنی فرنگی , کاسنی تلخ

کاسنی در بارداری

درواقع عرقاین گیاه که از گیاه تازه گرفته شده باشد برای خنکی به کار می رود.برگ های این گیاه دارای املاح پتاس است و جوشانده آن برای تصفیه خون، تقویت معده و اعضا به کار می رود.این گیاه انواع مختلف دارد که ریشه و برگ های آن در پزشکی، در بهبود تب ها، یرقان (زردی) و انسداد مجاری صفراوی مفید می باشد.در واقع  تمام قسمت های این گیاه مخصوصاً ریشه و برگ آن، محرک صفرا است و به عمل هضم کمک می کند.و اثر آن در نارسایی های کبدی، قولنج های کبدی و ناراحتی های صفراوی آشکاراست.گفتنی است که این گیاه در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید می باشد.این گیاه انسان را از ابتلا به قولنج نگه می دارد.

کاسنی ، خواص کاسنی , کاسنی در بارداری , کاسنی فرنگی , کاسنی تلخ

کاسنی فرنگی

این گیاه ، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. این گیاه در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید می باشد.این گیاه، قلب، کلیه، کبد را فعال و با نشاط می گرداند. این گیاه رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد.در واقع  برگ این گیاه، دارای مقداری ویتامین«ث»‌است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است. برگ این گیاه، زهر طحال را از بین می برد.و کیسه صفرا، یرقان و دردهای معده و کبدی را معالجه می نماید.

درمان چربی خون ؛ ورزش کردن و دویدن، کاهش وزن، سیگار نکشیدن، مصرف روغن‌های خوب و مناسب(مثل روغن زیتون تصفیه شده، روغن حیوانی و روغن کنجد)، اجتناب از مصرف زیاد برخی مواد غذایی(مثل سیب زمینی، آرد، شکر، برنج سفید و…)، حجامت، استفاده از گوشت سفید، سیر، شوید، شاهتره، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید، عناب، قره قات، بنفشه، انار، اسپرزه، کدو، خیار، ترشک، بر هندی، کاهو و تخم کاهو، قدومه، سپستان و سماق.

کاسنی

گلچین زیباترین شعر در مورد مادر

شعر در مورد مادر

شعر در مورد مادر,شعر در مورد مادر فوت شده,شعر در مورد مادربزرگ,شعر در مورد مادر از فریدون مشیری,شعر در مورد مادر شهید,شعر در مورد مادر و پدر,شعر در مورد مادر شوهر,شعر در مورد مادر زن,شعر در مورد مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر از دست رفته,شعر درباره مادر فوت شده,دانلود شعر در مورد مادر فوت شده,شعر نو در مورد مادر بزرگ,شعر مورد مادر بزرگ,شعری در مورد مادر بزرگ,شعر در مورد فوت مادر بزرگ,شعر در مورد مرگ مادربزرگ,شعر زیبا در مورد مادربزرگ,شعری زیبا در مورد مادربزرگ,شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعر درباره مادربزرگ,شعر در مورد مادر شهید,شعر درباره مادر شهید,شعر در مورد مادر شهدا,شعری درباره مادر شهید,شعری در مورد مادر و پدر,شعر در باره مادر و پدر,شعر کوتاه در مورد مادر و پدر,شعر در مورد مادر پدر,شعر در مورد پدر و مادر کودکانه,شعری در مورد پدر و مادر,شعر در مورد پدرو مادر,شعر درباره ی مادر و پدر,شعر طنز در مورد مادر شوهر,شعر درباره مادر شوهر,شعر طنز درباره مادر شوهر,شعری در مورد مادر شوهر,شعر در باره مادر زن,شعر طنز در مورد مادر زن,شعر در مورد مادر و زن,شعر در مورد روز مادر و زن,شعر طنز درباره مادر زن,شعر در مورد مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر روی سنگ قبر,شعر درباره مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر بر روی سنگ قبر,شعر در مورد سنگ قبر مادر,شعری در مورد مادر از دست رفته,شعر درباره مادر از دست رفته,شعر درباره ی مادر از دست رفته,شعر در مورد پدر و مادر از دست رفته,شعر مادر,شعر مادربزرگ,شعر مادرانه,شعر مادرم می آید,شعر مادر پرستار دلم,شعر مادر سعدی,شعر مادر ایرج میرزا,شعر مادر فاضل نظری,شعر مادر کوتاه,شعر مادر برای سنگ قبر,شعر مادربزرگ حسین پناهی,شعر مادربزرگ و پدربزرگ,شعر نو مادر بزرگ,شعر خونه مادربزرگه,شعر خونه مادربزرگه 2013,شعر خونه مادر بزرگ,شعر برای مادر بزرگ,شعر خانه مادربزرگ,شعر مرگ مادربزرگ,شعر مادرانه کوتاه,شعر آهنگ مادرانه,شعر های مادرانه,متن شعر مادرانه,شعر سریال مادرانه,شعر عشق مادرانه,شعر فیلم مادرانه,شعر حس مادرانه,شعر های مادرانه,شعر مادر پرستار دلم اپارات,دانلود شعر مادر پرستار دلم,متن شعر مادر پرستار دلم,خواننده شعر مادر پرستار دلم,شعر مادر از زبان سعدی,شعر مادر از ایرج میرزا,شعر قلب مادر ایرج میرزا,دانلود شعر مادر ایرج میرزا,شعر برای مادر ایرج میرزا,شعر ایرج میرزا درباره مادر,شعر فاضل نظری برای مادر,شعر فاضل نظری درباره مادر,شعر درباره مادر از فاضل نظری,شعر فاضل نظری در مورد مادر,شعر های کوتاه مادر,شعر در سوگ مادر کوتاه,شعر کوتاه مادر بزرگ,شعر نو کوتاه مادر,شعر زیبا و کوتاه مادر,شعر درباره مادر برای سنگ قبر,شعر مادر برای روی سنگ قبر,زیباترین شعر مادر برای سنگ قبر,شعر مادر سنگ قبر,شعر در وصف مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر برای سنگ قبر,شعر مادر روی سنگ قبر,شعر مادر جهت سنگ قبر,شعر مادر واسه سنگ قبر

شعر در مورد مادر

در این مطلب سعی شده است که حدود 100 شعر زیبا از زیباترین اشعار زیبا در مورد مادر را برایتان تهیه کنیم.امیدواریم که این اشعار مورد توجه شما قرار گیرد

شعر در مورد مادر

مادر  بهشت  من  همه  آغوش گرم تست

گوئی   سرم    هنوز   به  بالین  نرم تست

مادرحیات با تو بهشت است و خرّم  است

ور  بی  تو بود  هر دو جهانش جهنّم است

ما را عواطف این همه  از شیر  مادر  است

این رقّتی که دردل وشوری که درسراست

اغلب  کسان  که پرده حــــرمت دریده اند

در کودکی محبّت مــــادر  ندیده اند

امروز   هستیم  به  امید  دعـــــای تست

فردا کلید باغ بهشتم رضای تست

شعر در مورد مادر فوت شده

قسم برجامه ی پاکی که از عشقت به تن کردم

که تا جان دربدن دارم فراموشت نخواهم کرد

شعر در مورد مادربزرگ

زیبا ترین کلمه برلب های بشریت کلمه«مادر» وزیبا ترین آوا،

آوای«مادرم» است.این کلمه آکنده از عشق و امید است،

کلمه شیرین و مهر انگیز که از اعماق قلب بر می خیزد

وزیبائی است.مادر همه چیز ماست

مادر آن روح جاودانی است که

لبریز از عشق و

زیبائی است

شعر در مورد مادر از فریدون مشیری

زنم از دیده بر دل روی مادر

منم مست کمان ابــروی مادر

گل از خجلت نقابی بر رخش زد

چو آمد عطر مشکین بــوی مادر

شعر در مورد مادر شهید

زنم از دیده بر دل روی مادر / منم مست کمان ابــروی مادر

گل از خجلت نقابی بر رخش زد / چو آمد عطر مشکین بــوی مادر . . .

روزت مبارک ای بهترین و برترین

شعر در مورد مادر و پدر

مادرم مرغ دلم پر می‌کشد اندر هوایت

آرام جان باز آ که من مشتاق آن خندیدنت

به ماتمت من مانده‌ام با صد هزاران آرزو

آغوش باز مضطرب در حسرت بوییدنت

شعر در مورد مادر شوهر

مرا آن روز شادی بود در سر

که سر می‌بود بر زانوی مادر

چراغ خانه‌ی ما گشته خاموش

که مادر نیست اندر خانه دیگر

شعر در مورد مادر زن

آینه‌ی صدق و صفا مادر است

اسوه‌ی تقوا و وفا مادر است

ای که دلت خانه‌ی عشق خداست

حجت آیات خدا مادر است

شعر در مورد مادر برای سنگ قبر

تو رها و ما اسیران ز غم تو گوشه‌گیران

همه ما به دام مانده، تو ز بند رسته مادر

شعر در مورد مادر از دست رفته

مادر نمــای قــدرت دنیـــای خلقـــت است

مادر به مـا ز ایــزد یکتــا فضیـــلت است

فـردوس را بــــه زیر قدمهـــاش مانده رب

کـو را مقــام، بعــد خـــدا در عبـادت است

شعر درباره مادر فوت شده

تو نمایانگر الطاف خدایی مادر

مروه و حج و صفایی مادر

زیر پای تو بهشت است بهشت

باز هم طفل توام ،هرچه کردم ، چه زیبا و چه زشت

دانلود شعر در مورد مادر فوت شده

بهترین بخش بچه بودن زمانی بود

که روی کاناپه خوابمان میبرد

و فردا به صورت جادویی ، روی تخت بیدار میشدیم !

مادرم روزت مبارک

شعر نو در مورد مادر بزرگ

به پاس آن همه مهر و وفایت

حقیر است این محبت‌ها برایت

ندیدم در جهان بهتر ز مادر

سر و جانم همه بادا فدایت 

شعر مورد مادر بزرگ

مادر ای مظهر دوستی و مهربانی و فداکاری،

ای عزیز رنج‌کشیده‌ای که تا آخرین لحظه به عزت و احترام عزیزانت می‌اندیشیدی،

ای سبز جاودانی و مصداق عینی فداکاری،

روحت شاد

شعری در مورد مادر بزرگ

همه روح، خسته مادر، همه دل شکسته مادر

همه تن تکیده مادر، همه رگ گسسته مادر

شعر در مورد فوت مادر بزرگ

تا دیده ام به روی جهان باز شد، زشوق

لبخند مهربان تو جا در تنم دمید

فریاد حاجتم چو برون آمد از گلو

دست نوازش تو به فریاد من رسید

شعر در مورد مرگ مادربزرگ

مادر تابلوی آفریدگار است . تار و پود روح مادر را از مهربانی بافته اند.

عشق مادر هدیه بزرگ خدا به انسان. پس قدر این هدیه بزرگو ار را بدانیم .

شعر در مورد مادر , شعر در مورد مادر فوت شده , شعر در مورد مادر بزرگ , شعر در مورد مادرم

شعر زیبا در مورد مادربزرگ

دنیا به کام تلخ من امشب عسل شده است

شیرین شده است و ماحصلش این غزل شده است

تاثیر مهر مادریت بوده بر زبان

این واژه ها اگر به تغزل بدل شده است

روز مادر مبارک

شعری زیبا در مورد مادربزرگ

مادر ای معنی ایثار، تو گل باغ خدایی

توی روزگار غربت با غم دل آشنایی

می‌نویسم از سر خط، مادر ای معنی بودن

می‌نویسم تا همیشه، تویی لایق ستودن

شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

نبودنِ تو

فقط نبودنِ تو نیست

نبودنِ خیلی چیزهاست…

کلاه روی سرمان نمی‌ایستد!

شعر نمی‌چسبد…

پول در جیب‌مان دوام نمی‌آورد!

نمک از نان رفته!!!

خنکی از آب………….

” ما بی‌تو فقیر شده‌ایم ” مادر …. 

شعر درباره مادربزرگ

دم رفتن است باری نظری که تا ببینی

که چگونه خانه بی تو، به عزا نشسته مادر

سفری است اینکه میلش نبود به بازگشتی

همه رو به بی‌نهایت سفرت خجسته مادر

شعر در مورد مادر شهید

حدیث از خــــــــــــــاتم پیغمبـــران است         که جنّت  زیر  پـــــــــای مادران است

بزن  بر پای مــــــــــــــادر بوسه از شوق         که   خاک پــــــای او رشک جنان است

گرچه در  عالم  پد ر دارد  مقامی ارجمند         لیکن افزون ازپدر قدر ومقام مادر است

مادر   دانا   کند    فرزند   دانــــــــا تربیت         هرکه برهرجا رسدازاهتمام مادر است

شعر درباره مادر شهید

هر لحظه در برابر من اشک ریختی

از چشم پر ملال تو خواندم شکایتی

بیچاره من، که به همه ی اشکهای تو

هرگز نداشت راه گناهم نهایتی

شعر در مورد مادر شهدا

روز مادر

بر مادرانی که تن فرزندانشان

ذره ذره خاک وطن شدند

مبارک باد

شعری درباره مادر شهید

می‌دانی…

بعضی‌ها را هر چه قدر بخوانی…خسته نمی‌شوی!

بعضی‌ها را هر چه قدر گوش دهی…عادت نمی‌شوند!

بعضی‌ها هرچه تکرار شوند… باز بکر هستند و دست‌نخورده!

دیده‌ای؟

شنیده‌ای؟

بعضی‌ها بی نهایتند!

مثل مادر…

شعری در مورد مادر و پدر

گفتم چسان زبانم، از مدح تو برآید

گفتا تو مدح زن را، برگو که خوش‌تر آید

گفتم مقام شامخ، از بهر توست مادر

گفتا شرافتم از، دخت پیمبر آید

گفتم تو آیتی از، آیات ذوالجلالی

گفتا همین که گفتی، زهرا به خاطر آید

گفتم که لفظ مادر، زیباترین کلام است

گفتا که واژه‌ی آن، چون تاج بر سر آید

گفتم بهشت و جنت، باشد به زیر پایت

گفتا که این صفت از، زهرای اطهر آید

گفتم شمیم بویت، چون لاله‌ی بهاری است

گفتا شمیم زهرا، چون عود و عنبر آید 

شعر در باره مادر و پدر

گفتند به تارک دو عالم بنموده به خط زر مصوّر

گنجی نبود به ارج و قیمت همپایه‌ی تار موی مادر

خورشید به کُرنش است وکوکب بر مژّه نشانده ژاله، شاید

رخ تازه کند ز شمس رویش، اکران جهان شود منوّر

از مصدر جان خویش بنمود در مصرع ناسپاس ما جود

آن لولو نُه صدف که در حُسن، هیچش نبود به دهر همبر

بس سوخت و بزم جان بیفروخت، بس توخت به دیده رنج و تاوید

حاصل چه که زین نهال نوبر، ملحوظ نشد ز سایه یکسر

این خسرو ناشناس کز دوست بر زیر قدم گرفته مینـو

در شأن و کنار یار عمریست بنهاده ز غم سریر و افسر

یارب همه گلبنش پر از گل، یارب همه دولتش معمّر

از جام فرح لبش مهنّا، مملوک به جنّتش میسّر

میخواه که در نفاح جعدش دلفان بکند هزار اوراد

از نام بلند او سراید اطراف سخن به عود و عنبر

شعر کوتاه در مورد مادر و پدر

مادر

نمیتوانم کلامی در مورد اش بنویسم و عاجزم

فقط از خداوند میخواهم که

خـدایا بالاتر از بهشت هم داری..؟

برای زیر پای مــــــــادرم می خواهم

روز مادر مبارک

شعر در مورد مادر پدر

بوی بهشت می دهد دست دعای مادرم

سجده پس از خدا برم بر کف پای مادرم

اتش پاک عشق را دامن شوق می زند

در دل خام-سوز من حمد و نثای مادرم

شعر در مورد پدر و مادر کودکانه

مادر! حضور نام تو در شعر های من

لطف خداست شامل حال غزل شده است

غیر از تو جای هیچ کسی نیست در دلم

این مسأله میان من و عشق حل شده است . . .

شعری در مورد پدر و مادر

هر سال منم عبد عطایت مادر

خوشبخت شدم من از دعایت مادر

نوروز که قابلی ندارد بی‌بی

صد عید، الهی به فدایت مادر

شعر در مورد پدرو مادر

مادرمادر، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا.

آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد ، عرش خدا به لرزه درمی‌آید.

و همه‌ی فرشتگان سکوت می‌کنند تا زیباترین سمفونیِ هستی را بشنوند:

لالایی مادر

شعر درباره ی مادر و پدر

مادر! درستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود

و گلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.

شکوه عشق را در زمزمه های مادرانه ات می یابم

و انگیزه خلقت را از قلب پر مهرت می خوانم.

شعر طنز در مورد مادر شوهر

مادر، بوسه بر دستان خسته تو جانم را زنده می کند

و دیدار تو عشق را در دلم به ارمغان می آورد.

ایمانم از دعای توست و خدایم را از زبان تو شناخته ام ،

عبادت را تو به من آموخته ای ، مادر ! ای الهه مهر.

تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطر تو سرشار است ،

از تبار فاطمه ای و گویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند

پس همیشه دعایم کن چرا که دعایت سرمایه فردای من است.

مادرم ! به پاس آنچه به من داده ای ،

به ستایش محبتهای بی اندازه ات ،

و به وسعت همه خوبیهایت دوستت دارم.

شعر درباره مادر شوهر

مادر خوبم  ، روزت مبارک

به تو سلام می کنم، تا خانه عروجم با دعای تو بنا شود

و دلم در آسمان آبی مهرت رها شود

روزت خجسته، لبانت پر ز خنده و دلت شاداب و سرزنده باد . . .

شعر طنز درباره مادر شوهر

تمام عالم امکان فدایت ای مادر

تمام عمر میکنم دعایت ای مادر

تمام روزی من از دعای خیر تو بود

وحاضرم که دهم جان برایت ای مادر

شعری در مورد مادر شوهر

من زاده شدم به عشق مادر / پرورده شدم به عشق مادر

در دامن او شدم چنین نور / پیوسته شدم به عشق مادر . . .

شعر در باره مادر زن

مادر که برود نظم خانه به هم می‌ریزد …

علی نجف …

حسن بقیع …

حسین کربلا …

زینب دمشق …

.

.

.

و مهدی را نمیدانم کجا بیابم …

فرارسیدن ایام فاطمیه تسلیت.

شعر طنز در مورد مادر زن

مرا به کعبه چه حاجت؟

طواف می‌کنم “مادرم” را،

که برای لمس دستانش هم باید وضو گرفت …

شعر در مورد مادر و زن

روزگار من چه صفایی داشت

وقتی مادر صبح ها سفره ای می ذاشت

قلبم از احساس گفتنی ها داشت

وقتی مادر پیشم قدم بر می داشت

به خدا مادر بی تو غمگینم

خاک دلتنگی بستر سینم

به خدا مادر بی تو بی احساس

نا امیدی راهیه فرداس

بین ما دریا ، بین ما دوری

بین ما تقدیر، سخت و مجبوری

در دل شبها مادر، من تورا جویم

تا کشی با عشق ناز دستی بر رویم

به خدا مادر بی تو غمگینم

خاک دلتنگی بستر سینم

به خدا مادر بی تو بی احساس

نا امیدی راهیه فرداس

میگم تو که هنوز کنارمی

غم جدایی از چشاشو نداری

بشین پاشو هزار دفعه شکر خدا کن

مقدسه خاک پاش ، مهر دعاس

مقدسه خاک پاش ، مهر دعاس

دوستت دارم مادر………. 

شعر در مورد روز مادر و زن

مادر ، تک‌واژه‌ای‌ست زیبا

مادر ، عین زیبایی‌ست و البته که زیباتر از زیبایی چیزی نیست

قلب بزرگ خدا در سینه‌ی مادران می‌تپد

مادر ، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا

آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد

شعر طنز درباره مادر زن

ای مادر مقدس و ای مهربان من

ای روشنی قلب من و دیده گان من

عشق و صفا و مهرومحبت نشان تست

ای پرتو امید به دل ناتوان من

شعر در مورد مادر برای سنگ قبر

فوق العاده ترین نمونه ای از عشق در زندگی من

“وقتی که ۴ سیب داشتیم و ما ۵ نفر بودیم

مادرم گفت:

“من سیب دوست ندارم”

(بوعلی سینا)

شعر در مورد مادر روی سنگ قبر

وقتی غم روی دلت سنگینی می‌کند، می‌خزی کنار مادر و برایش آه می‌کشی و او آهت را به جان می‌خرد و آرامت می‌کند.وقتی شادی و مرغ دلت خنده سر می‌دهد، می‌روی پیش مادر و با آب و تاب برایش از شادی‌ات می‌گویی و او خنده‌ات را به جان می‌خرد و خوشحال‌تر از تو دهانش به خنده باز می‌شود. رفیق بی‌کلک، مادر را چه خوب گفته‌اند. نه در غمش غل و غش دارد و نه در خوشحالی‌اش؛ مهر می‌جوشد از اندام مادر.یادت هست بچه که بودی دلت می‌خواست الکی هم که شده بهانه‌بگیری و قطره اشکی به چشمت بیاوری که کسی نگاهت کند؟ اگر کسی توجهی به تو نداشت، ولی مادر دوان‌دوان می‌رسید و آن قطره اشک نمایشی را از کنار چشمت می‌چید و انگشتی لای موهایت می‌انداخت و نازت را می‌خرید. خوش به حال آنها که مادر دارند، مادر! خدا نگهت دارد.

شعر درباره مادر برای سنگ قبر

روزهایی که بی مادرم شروع شد، اصلا نمی‌ارزد به شب برسانم.

مادرجان، اگر یادم می‌آمد آن زانوان همیشه رنجورت، آن دل همیشه نگرانت، آن چشمان همیشه مضطرب و قد خمیده‌ات را، هرگز صدایم را بلند نمی‌کردم.

بوسه بر دست پدر واجب است، اما بوسه بر پای مادر واجب‌تر.

هر انسانی عطری خاص دارد! گاهی برخی، عجیب بوی خدا می‌دهند، مثل مادر.

شعر در مورد مادر بر روی سنگ قبر

میشــــه اسـم پاکتو

رو دل خـــــدا نوشت

میشه با تو پر کشید

تــــوی راه سرنوشت

میشـــه با عطـر تنت

تا خــــود خـدا رسید

میشــه چشــم نازتو

رو تن گلهــــا کـشید

مادرم جـــــونم فـدات

برم قــــربــون چشات

تو اگــــــــه نگام کنی

جون میدم واس نگات 

شعر در مورد سنگ قبر مادر

مادر قسم بجان عزیز ات که هیج گاه

یاد شکـــــوه مند تو، از دل نمی رود

تا دامن کفـــــن نکشم زیر پای خاک

نقشی تو هم دمی ز مقابل نمی رود

شعری در مورد مادر از دست رفته

تو گوهری که در کف طفلی فتاده ای

من، ساده لوح کودک گوهر ندیده ام

گاهی بسنگ جهل، گهر را شکسته ام

گاهی بدست خشم بخاکش کشیده ام

شعر درباره مادر از دست رفته

ننگـــــرم در تـــو، در آن دل بنگــرم  / تحفـــه او را آر ، ای جــــان بــــردرم

با تـــو او چــون است ؟ هستم من چنان  / زیـــر پـــــای مــــادران باشــد جنــــان

روز مادر مبارک

شعر درباره ی مادر از دست رفته

معذرت می‌خوام فیثاغورس ….چرا که مادر من سخت‌ترین معادلات است!

معذرت می‌خوام نیوتن …چرا که مادر من راز جاذبه است!

معذرت می‌خوام ادیسون …چرا که مادر من اولین چراغ زندگی من است!

معذرت می‌خوام افلاطون …چرا که این مادر من است که مدینه فاضله قلب من است!

معذرت می‌خوام رومئو… چرا که همه راه‌ها به عشق مادر ختم می‌شود…!

معذرت می‌خوام ژولیت …چرا که مادر عشق من است !

شعر در مورد پدر و مادر از دست رفته

در کوچه‌ی جان همیشه مادر باقی است

دریای محبتش چو کوثر باقی است

در گویش عاشقانه، نام مادر

شعری است که تا ابد به دفتر باقی است

شعر مادر

خاک را پرسیدم

می توانی آیا

دل مادر گردی

آسمانی شوی وخرمن اخترگردی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

بوستان کم دارم

در دلم گنج نهان کم دارم

این جهان را گفتم

هستی ومکان را گفتم

می توانی آیا

لفظ مادر گردی

همهء رفعت را

همهء عزت را

همهء شوکت را

بهر یک ثانیه بستر گردی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

آسمان کم دارم

اختران کم دارم

رفعت وشوکت وشان کم دارم

عزت ونام ونشان کم دارم

آنجهان راگفتم

می توانی آیا

لحظه یی دامن مادر باشی

مهد رحمت شوی وسخت معطر باشی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

باغ رنگین جنان کم دارم

آنچه در سینهء مادر بود آن کم دارم 

شعر مادربزرگ

مادر ، تک واژه ایست زیبا

مادر ، عین زیبایی‌ست و البته که زیباتر از زیبایی چیزی نیست

قلب بزرگ خدا در سینه‌ی مادران می‌تپد

مادر ، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا

آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد 

شعر مادرانه

تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش

که مهریش تا ابد در دلم جای دارد

تو بهترین گل ، میان شهر گلهایی

تو رنک آفتابی ، شب که می رسد

مسل ستاره گوییا مهتابی ، مادر خوبم

روزت مبارک

شعر مادرم می آید

الهی من بمیرم جایِ مادر

به چشمانم بمالم پایِ مادر

بیاد لای لایِ بچگی ها

منم با هی هیِ هیهای مادر

شعر مادر پرستار دلم

مادر

ای باغبان هستی من

گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند

و گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد . . .

روزت مبارک

شعر مادر سعدی

وقتی به جای کلاغ در آن بازی کودکانه، گفتم: مامان پـر،

خندیدی و گفتی: «من که پر ندارم»

بزرگتر که شدم فهمیدم، تو هم پر داشتی …

به یاد مادرهای عزیزی که دیگه پیشمون نیستن …

شعر مادر ایرج میرزا

پسر رو قدر مادر دان که دایم

کشد رنج پسر بیچاره مادر

برو بیش از پدر خواهش که خواهد

تو را بیش از پدر بیچاره مادر

زجان محبوب تر دارش که دارد

زجان محبوب تر بیچاره مادر

از این پهلو به آن پهلو نغلتد

شب از بیم خطر بیچاره مادر

نگهداری کند نه ماه و نه روز

تو را چون جان به بر بیچاره مادر

به وقت زادن تو مرگ خود را

بگیرد در نظر بیچاره مادر

بشوید کهنه و آراید او را

چو کمتر کارگر بیچاره مادر

تموز و دی تو را ساعت به ساعت

نماید خشک و تر بیچاره مادر

اگر یک عطسه آید از دماغت

پرد هوشش زسر بیچاره مادر

اگر یک سرفه بی جا نمایی

خورد خون جگر بیچاره مادر

برای این که شب راحت  بخوابی

نخوابد تا سحر بیچاره مادر

دو سال از گریه روز و شب تو

نداند خواب و خور بیچاره مادر

چو دندان آوری رنجور گردی

کشد رنج دگر بیچاره مادر

سپس چون پا گرفتی ، تا نیافتی

خورد غم بیشتر بیچاره مادر

تو تا یک مختصر جانی بگیری

کند جان مختصر بیچاره مادر

به مکتب چون روی تا  باز گردی

بود چشمش به در بیچاره مادر

وگر یک ربع ساعت دیر آیی

شود از خود به در  بیچاره مادر

نبیند  هیچکس  زحمت به دنیا

ز مادر بیشتر بیچاره مادر

تمام حا صلش از زحمت این است

که دارد یک پسر بیچاره مادر

شعر مادر فاضل نظری

سایه لطف خدایی مادر

معنی عشق و وفایی مادر

شعر من درخور تفسیرت نیست

اوج مهری و صفایی مادر

شعر مادر کوتاه

آدما تا وقتی کوچیکن دوست دارن برای مادرشون هدیه بخرن اما پول ندارن.

وقتی بزرگتر میشن ، پول دارن اما وقت ندارن.

وقتی هم که پیر میشن ، پول دارن وقت هم دارن اما…مادر ندارن …

به سلامتی همه مادرای دنیا

روز مادر مبارک

شعر مادر برای سنگ قبر

کاش مرکز اهدای جوانی هم بود …

آنگاه تمام جوانی‌ام را اهدا می‌کردم به آن زنی که:

تمام جوانی‌اش را پای من گذاشت.

شرمنده‌‌ام “مادر”

شعر مادربزرگ حسین پناهی

وقت کوچ کردن است

کوچ از خود به خدا؛

وقت بخشیدن و صاف کردن دل

پس مرا ببخش؛ اگر با نگاهی یا صدایی یا زبانی بر دلت زخمی انداختم،

شعر مادربزرگ و پدربزرگ

مادر ای معنی ایثار تو گل باغ خدایی

توی روزگار غربت با غم دل آشنایی

مینویسم از سر خط ای معنی بودن

منیویسم تا همیشه توی لایق ستودن

شعر نو مادر بزرگ

اى مـادر عـــزیــز کـــه جـان داده اى مــرا

سـهـل است اگر که جان دهم اکنون براى تو

گـر جـان خــویـش هــم ز بــرایـت فـدا کـنم

کـارى بزرگ نیست ، کـه بـاشـد سـزاى تـو

شعر خونه مادربزرگه

مادر اولین زیباترین واقعی ترین و پابرجاترین عشقی است

که انسان ها تجربه میکنند

مادر عزیزم روزت مبارک . . .

شعر خونه مادربزرگه 2017

الهی من بمیرم جای مادر

به چشمانم بمالم پای مادر

به یاد لای‌لای بچگی‌ها

منم با هی‌هی هیهای مادر

به یاد زحمت بسیار بابا

ببوسم دست بی‌همتای مادر

شعر خونه مادر بزرگ

کاش از قلبم به قبرش راه داشت

کاش زهرا هم زیارتگاه داشت

شعر برای مادر بزرگ

 دنیای کودکی ام سرشار از طنین دل انگیز توست

تمام خاطرات کودکی ام را خط به خط با نام تو نوشته امو همیشه تورا می ستایم.

شعر خانه مادربزرگ

مادر! در ستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود

و گلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.

روزت مبارک 

شعر مرگ مادربزرگ

هنوز هم در پی گذشت سالها تن خسته من

گرمی نوازش تورا می خواهد.

دوستت دارم مادر 

شعر مادرانه کوتاه

شد صفحه روزگار تیره

تا دفتر من گشود مادر

از هستی من، نشانه ای نیست

خود بودن من چه بود، مادر

ناموخت مرا زمانه درسی

رندانه ام آزمود، مادر

من در یتیم و گردش چرخ

از دست توام ربود مادر

در دامن روزگارم افکند

از دامن خود چه زود مادر

حالیست مرا که گفتی نیست

گریم همه رود رود مادر

هر روز سپهر سفله داغی

بر داغ دلم فزود مادر

از اختر من شدست گویی

دریای فلک کبود مادر

این ابر منم کز آتش دل

بر چرخ شدم چو دود، مادر

با من همه بخت در ستیزاست

من خاستم، او غنود، مادر

ابریشم بخت من تهی گشت

یکباره ز تار و پود، مادر

این کودک درد آشنا را

ایکاش نزاده بود، مادر

شعریست که در غم تو، فرزند

با خون جگر سرود مادر

شعر آهنگ مادرانه

بعد از خدا ، خدای دل و جان من توئی

من،بنده ای که بار گنه می کشم به دوش

تو، آن فرشته ای که زمهرت سرشته اند

چشم از گناهکاری فرزند خود بپوش.

شعر های مادرانه

برای مادرت یک کاری بکن فردا نه

چند ثانبه دیگر هم نه

چند ساعت بعد هم نه

همین الان ، اگر زنده است… دستش را

اگر به آسمان رفته است …قبرش را

اگر پیشت نیست …یادش را

اگر قهری…چهره اش را

اگر آشتی هستی پایش را…ببوس

مادرم روزت مبارک

متن شعر مادرانه

دانشمندان کشف کرده‌اند که نوزادانی که به اندازه‌‌ی کافی از مهر و محبت مادری بهره نمی‌برند، در بزرگسالی ترسو، پرخاشگر و خشن، و آنهایی که مهر مادری بسیاری را تجربه کرده‌اند، مهربان‌تر، شجاع‌تر و اجتماعی‌تر می‌شوند.

شعر سریال مادرانه

خدایا هرکه هستم هرچه هستم

به یک لحظه فدای مادرم کـــــــــن

شعر عشق مادرانه

قسم بر اولین واژه ی هستی

که عشق ودین ومظهرم تو هستی

قسم بر دیدگانت شمع روشن

که هستی- گلی سرور به گلشن

شعر فیلم مادرانه

مادرم، ای تنها دلیل بودنم

تو تنها ستاره‌ای هستی که در روز و شب می‌درخشی.

ای ستاره‌ی زندگیم، تو را با تمام وجود دوست دارم . . .

روز مادر برتمام مادران از خود گذشته مبارک باد.

شعر حس مادرانه

کاش باشی و بتوان شامه پر کرد از بوی تو،

ای شب‌بوی شب‌های بی‌بوی من.

کجایی ای منِ من؟

کجایی ای من؟

تا جانی دوباره بخشی این من را …

بی تو این من تهی است، هیچ است و پوچ

با تو این من، من است.

آری با توام ای مادرم …

روحت شاد و آرام مادرم …

شعر های مادرانه

کودک که بودم، وقتی‌ زمین می‌خوردم، مادرم مرا می‌بوسید،

تمام دردهایم از یادم می‌رفت…

دیروز زمین خوردم، دردم نیامد،

اما…

به جایش تمام بوسه‌های مادرم به یادم آمد.

شعر مادر پرستار دلم اپارات

در پی گذشت سالها هنوزهم صدای قلب تو

نوازشگر روح خسته من است مادرم . . .

روزت مبارک باد 

دانلود شعر مادر پرستار دلم

به دنیا آمد تا دختر کسی شود، ازدواج کرد تا همدم کسی شود

بچه دار شد تا مادر کسی شود، برای همه کسی شد

اما خودش بیکس ماند

به سلامتی همه مادرا ♥ 

متن شعر مادر پرستار دلم

خدا از خاک عشق تو رو سرشته

فـرســتـاده از آســمـون فـرشته

تـا در آغــوش امـن خـود بـگـیـرم

کـه ایـن یـک ذره جا مثـل بهشته

خواننده شعر مادر پرستار دلم

دلم برای تو تنگ می شود مادر

برای وصف قافیه لنگ می شود مادر

بریدم از عالم و آدم , از این بختم

انگار قلب ثانیه سنگ می شود مادر

شعر مادر از زبان سعدی

میشــــه اسـم پاکتو

رو دل خـــــدا نوشت

میشه با تو پر کشید

تــــوی راه سرنوشت

میشـــه با عطـر تنت

تا خــــود خـدا رسید

میشــه چشــم نازتو

رو تن گلهــــا کـشید

مادرم جـــــونم فـدات

برم قــــربــون چشات

تو اگــــــــه نگام کنی

جون میدم واس نگات

شعر مادر از ایرج میرزا

مادرم

در نگاهت خستگی معنا نداشت

وسعت پاک تو را دریا نداشت

آه ای جاری‌تر از خورشید خوب

کاشکی هرگز نمی‌کردی غروب

شادی روح مادران رفته به آسمان صلوات

شعر قلب مادر ایرج میرزا

هر روشنی طلیعه انوار مادر است

هر بوی گل نمونه گلزار مادر است

آنجا که قدسیان وفا سجده می‌کنند

آن سجده‌گاه قلب وفادار مادر است

دانلود شعر مادر ایرج میرزا

مادر زشیره ی دادی تــــــو شیـــر مــــــــادر

در پـــای نــو جوانت گشتی تـــو پیـر مــــادر

کانون زندگـــانی گـــــرم از محبت تـــــوست

آغوش گــــرم خـــود، از مـــا مگیـر مـــــادر

شعر برای مادر ایرج میرزا

مادر نمــای قــدرت دنیـــای خلقـــت است

مادر به مـا ز ایــزد یکتــا فضیـــلت است

فـردوس را بــــه زیر قدمهـــاش مانده رب

کـو را مقــام، بعــد خـــدا در عبـادت است

شعر ایرج میرزا درباره مادر

یاد دارم کودکی بودم خرد

با صدای گرم مادر

هر صبحدم

در میان بستری نرم و تمیز

می گشودم چشم بر نور سفید

می گشودم دل بر نور امید

یاد دارم سفره خانه ما

بوی سنت می داد

جلوه ای زیبا داشت

از زن ایرانی

جلوه ای از یک شمع

ذره ذره می سوخت

و نداشت پرو ایی

که به آخر برسد

کودکم هوش بدار

قبر مادر اینجاست

جای مادر خالیست

دل من تنگ شده

مادرم دیگر نیست

شعر فاضل نظری برای مادر

دنیا ارزش پا کوبیدن به شکمت را نداشت.

ببخش مرا مادر…

شعر فاضل نظری درباره مادر

به یادت داغ بردل می‌نشانم

ز دیده خون به دامن می‌فشانم

چو نی، گر نالم از سوز جدایی

نیستان را به آتش می‌کشانم 

شعر درباره مادر از فاضل نظری

دستت را هیزم و طناب بریده و زخمی کرده است

قدت را نشاء و خرمن کوبی خم نموده است

حتی یک لحظه در دنیا نیاسودی

عمرت در گشتن و دویدن در جنگل و صحرا تمام شده است

لالالالا، به قربان تن خسته ات

فدای بوی پیراهن مادرم بشوم

به فدایت که مرا در گهواره تاب می دادی

به فدایت که شب ها برایم نمی خوابیدی

برایم تا صبح لالایی می خواندی

به فدایت که برایم آرزوها داشتی

لالا، به فدایت که دلم پر از حسرت و آرزوست

بدون تو دنیا برایم زندان است

به فدایت که کوله باری از هیزم بر پشتت نهادی

به فدایت که دستانت پینه بسته است

یا مشغول نشاء و یا به دنبال دام ها روانه بودی

لالا، چشمم پر از اشک است، به فدایت

تو خوشی دنیای من بودی

خورشید، حتی گوشه دل تو نمی شود

بهار، نیز بنفشه دستانت نخواهد شد

اگر تمام خوشی های دنیا برای من باشد

هرگز ارزش خوابیدن در آغوش گرم مادر را نخواهد داشت

لالا، به فدای غمخوار خودم

به فدایش که اکنون تنش بیمار و رنجور است

شعر فاضل نظری در مورد مادر

نه………….برای مادرت یک کاری بکن

فردا نه

…چند ساعت بعد هم نه

…چند ثانبه دیگر هم نه…

…همین الان

……برای مادرت یک کاری بکن

اگر زنده است دستش را

اگر به آسمان رفته است …قبرش را….

اگر پیشت نیست …یادش را….

اگر قهری…چهره اش را….

اگر آشتی هستی پایش را…

ببوس…….

شعر های کوتاه مادر

دست پر مهر مادر ………….

تنها دستی است که اگر کوتاه از دنیا هم باشد، باز هم از تمام دستها بلندتر است.

شعر در سوگ مادر کوتاه

کیست مادر؟ نقشه ایجاد ما

کیست مادر؟ بانی بنیاد ما

قلب او سرچشمه امید هاست

سینه او مشرق خورشیدهاست

شعر کوتاه مادر بزرگ

آغوش تو ای مادر من بستر ناز است

لالایی شب هات مرا گلشن ساز است

رخسار و وجود تو مرا پیکر مهر است

هم قبله و هم کعبه و هم عشق و نیاز است . . .

مادر روزت مبارک

شعر نو کوتاه مادر

مادر، من هرگز بهشت را زیر پایت ندیدم، زیر پای تو آرزوهایی بود که به خاطر من از آن گذشتی، در آن دنیا حلالم کن. مرا ببخش مادر.

شعر زیبا و کوتاه مادر

به یادت ای چراغ روشن من

زداغ دل بسوزد دامن من

ز بس در دل، گل یادت شکوفاست

گرفته بوی گل، پیراهن من 

شعر درباره مادر برای سنگ قبر

همه شب خواب بینم، خواب دیدار

دلی دارم، دلی بی تاب دیدار

تو خورشیدی و من شبنم چه سازم

نه تاب دوری و نه تاب دیدار 

شعر مادر برای روی سنگ قبر

سری داریم و سودای غم تو

پری داریم و پروای غم تو

غمت از هرچه شادی دلگشاتر

دلی داریم و دریای غم تو 

زیباترین شعر مادر برای سنگ قبر

مادر بر من روزگاران گذشته لیک چه خوشبختم

که دستانم بوی تو را میدهند هنوز

روزت مبارک 

شعر مادر سنگ قبر

مادر ای والاترین رویا ی عشق

مادر ای دلوا پس فردای عشق

مادر ای غمخوار بی همتا ی من

اولین و آخرین معنای عشق

شعر در وصف مادر برای سنگ قبر

مادرم ای بهتر از فصل بهار

مادرم روشن تر از هر چشمه سار

مادرم روزت مبارک ناز من

مادرم تنها تویی آواز من . . .

شعر در مورد مادر برای سنگ قبر

به سلامتی کسی که از غرش شیر نمی‌ترسد اما از آه مادر می‌ترسد.

شعر مادر روی سنگ قبر

 مادر عزیزتر از جانم، بعد از نام خدا تمام زیبایی‌ها در چشمان تو نمایان می‌شود …

تو آرام‌بخش جسم و جانم هستی …

مثل یک روز قشنگ آفتابی به آسمان قلبم تابیدی و آمدی تا گلدان‌های اطلسی باغ دلم مهمان خنده‌های تو شدند …

عاشقانه دوستت دارم …

شعر مادر جهت سنگ قبر

ای آن که تویی صبور خانه ، مادر

ای شمع تویی فروغ خانه ، مادر

ای عطر تو عطر هر بهار است ، مادر

وای (وی) مهر تو در حد کمال است ، مادر

ای نام تو  ملک ،چه بی ریایی ، مادر

هم شاه غم و ملک  وفایی  ، مادر

ای آن که بهشت  بود تو را ، ای مادر

کآن وعده ی اوست ، خدا ، تورا ای مادر

ای افضل و ای سرور و  ای شاه کلیدم ، مادر

زآن لحظه ی کودکی تویی امیدم ، مادر

ای خواب تو بی خواب شده ، هر شب و روز   

زآن لحظه خدا تو را صدا زد ، مادر

این نام تو ، نام توست زآن روز نخست

زآن  دم همه  مبهوت ثنایت ، مادر

شعر مادر واسه سنگ قبر

مادر یک عمر، و نه فقط نُه ماه بار مرا به دوش کشید

حالا بی انصافیست تنها بگویم مادر “روز”ت مبارک!

مادر “عمرت” مبارک…

عکس نوشته زیبا در مورد مادر

شعر در مورد مادر , شعر در مورد مادر فوت شده , شعر در مورد مادر بزرگ , شعر در مورد مادرم


شعر در مورد مادر

شعر در مورد مادر

خواص درمانی علف گربه

آشنایی با خواص درمانی علف گربه یا سنبل الطیب در طب سنتی

خواص علف گربه,خواص گیاه علف گربه,خواص دارویی علف گربه,خواص درمانی علف گربه,علف گربه,علف گربه والریان,علف گربه چیست,علف گربه درحل جدول,علف گربه در جدول,علف گربه را گویند,علف گربه چیست,علف گربه پرسشکده,علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه درحل جدول,علف گربه و الریان,گیاه علف گربه چیست,علف گربه در حل جدول,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه در جدول,نام گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه پرسشکده,گیاه علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه در حل جدول,خواص درمانی سنبل الطیب,خواص درمانی سنبل الطیب در طب سنتی,خواص درمانی سنبل الطیب,خواص دارویی سنبل الطیب,خواص درمانی گیاه سنبل الطیب,خواص دارویی سنبل طیب,خواص دارویی گیاه سنبل الطیب,خواص گیاهان دارویی سنبل الطیب,خواص دارویی ریشه سنبل الطیب,خواص درمانی گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص درمانی سنبل الطیب درطب سنتی,خواص درمانی عرق سنبل الطیب,خواص دارویی سنبل الطیب,خواص دارویی عرق سنبل الطیب,خواص دارویی گیاه سنبل طیب,خواص داروی گیاهی سنبل الطیب,خواص دارو گیاهی سنبل الطیب,خواص گیاه دارویی سنبل الطیب

خواص علف گربه , خواص گیاه علف گربه , خواص دارویی علف گربه , خواص درمانی علف گربه

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص درمانی علف گربه یا سنبل الطیب در طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

اگر از عصاره تغلیظ شده ریشه گیاه سنبل الطیب (آن چه به طور معمول در قرص ها و کپسول ها وجود دارد و دارای حداقل 5/0 درصد روغن های فرّار است) برای درمان بیماری بی خوابی استفاده می کنید، باید آن را حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب مصرف نمایید.

خواص علف گربه

خواص درمانی سنبل الطیب (علف گربه) سنبل الطیب گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن به طور عمودی تا ارتفاع دو متر بالا می رود. این گیاه به صورت وحشی در جنگل های کم درخت، در حاشیه جویبارها و گودال ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می روید.سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده به طرف آن می رود و در اطراف آن به جست و خیز می پردازد و از بوی آن مست می شود. گلهای سنبل الطیب برنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه ای است.     قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه ای در می آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می شود.

خواص علف گربه , خواص گیاه علف گربه , خواص دارویی علف گربه , خواص درمانی علف گربه

فرآورده های خشک شده ریشه این گیاه که به صورت 5/1 تا 2 گرمی هستند، نیز باید 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب مصرف شوند.

خواص گیاه علف گربه

ترکیبات شیمیایی : ریشه سنبل الطیب حاوی ۱ درصد اسانس است. این اسانس درریشه تازه بیشتر است و به تدریج که ریشه خشک می شود مقدار اسانس آن کاهش یافته ولی بوی آن قوی تر می شود. اسانس تازه برنگ سبز مایل به زرد است ولی در اثر ماندن غلیظ می شود. آثار دارویی ریشه تازه آن سه برابر خشک شده آن است. سنبل الطیب باید در حرارت کم خشک شود و در حرارت بالا تمام اثر دارویی آن از بین می رود. خواص داروئی : ریشه سنبل الطیب از نظرطب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر است. اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است،ضد اسپاسم و آرام بخش است، تب بر است، بیخوابی را درمان می کند، ضد کرم معده و روده است، ضد هیجان است، میگرن را برطرف می کند، برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است، در درمان بیماری مالیخولیا اثر مفید دارد، در برطرف کردن درد سیاتیک موثر است، سکسکه مداوم را از بین می برد، درد سینه را برطرف می کند، استفراغ را برطرف می کند، در معالجه مرض قند موثر است، گرد سنبل الطیب را روی زخم ها بپاشید التیام یابند.

خواص علف گربه , خواص گیاه علف گربه , خواص دارویی علف گربه , خواص درمانی علف گربه

برخی نیز این گیاه را با بادرنجبویه، رازک، گل ساعت و اسکالکَپ(در طب چینی کاربرد دارد) ترکیب کرده و مصرف می کنند.

خواص دارویی علف گربه

طرز استفاده : ۱) گرد سنبل الطیب: ریشه سنبل الطیب را خرد کرده و در حرارت ۴۰ درجه خشک کنید. سپس آنرا آسیاب کنید و از الک ریز در کنید. گرد آن به عنوان ضد تشنج به کار می رود. مقدار مصرف آن ۵-۱۰ گرم در روز است. ۲) مخلوط سنبل الطیب: ۴ گرم گرد ریشه سنبل الطیب را با ۴ گرم رازیانه و ۴ گرم قند سائیده و مخلوط کنید،این مخلوط را چهار قسمت کرده و در طول روز به فواصل مساوی بخورید. ۳) تنتور والریان: ۱۰۰ گرم ریشه سنبل الطیب را خرد کرده و در نیم لیتر الکل طبی ۶۰ درجه بریزید و بگذارید بماند. هر روز چند بار آن را بهم بزنید و پس از ۱۵ روز آنرا صاف کرده و در شیشه دربسته نگهداری کنید .مقدار مصرف آن ۱۰-۳۰ قطره می باشد. چون سنبل الطیب برای کلیه مضر است باید آنرا با کتیرا خورد.

خواص درمانی علف گربه

شعر در مورد پدربزرگ

شعر در مورد پدربزرگ

شعر در مورد پدربزرگ ,شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعری در مورد پدربزرگ,شعر در مورد فوت پدربزرگ,شعر کودکانه در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعر در مورد مرگ پدربزرگ,شعر نو در مورد پدر بزرگ,شعر درباره پدربزرگ,شعر برای پدربزرگ,شعر برای پدربزرگ و مادربزرگ,شعر درباره پدربزرگ و مادربزرگ,شعری در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعری درباره پدربزرگ,شعر کودکانه در مورد پدربزرگ,شعر کوتاه در مورد پدربزرگ,شعر درباره فوت پدربزرگ,شعر درباره مرگ پدربزرگ,شعری در مورد فوت پدر بزرگ,شعری در باره فوت پدربزرگ,شعر کوتاه در مورد فوت پدربزرگ,شعری در مورد مرگ پدر بزرگ,شعر نو درباره مرگ پدر بزرگ,شعر درباره پدربزرگ فوت شده,شعر درباره پدربزرگ ها,شعر درباره ی پدر بزرگ,شعر برای پدربزرگ از دست رفته,شعر برای پدربزرگ فوت شده,شعر برای مرگ پدربزرگ,شعر برای فوت پدربزرگ,شعر زیبا برای پدربزرگ,شعر پدربزرگ,شعر پدربزرگ و مادربزرگ,شعر پدربزرگ ناصر کشاورز,شعر مادربزرگ و پدربزرگ,شعر پدربزرگ مادربزرگ,شعری برای پدر بزرگ و مادر بزرگ,شعر راجع به پدربزرگ و مادربزرگ,شعر پدربزرگ,شعر پدربزرگ و مادربزرگ,شعر پدربزرگ ناصر کشاورز,شعر پدربزرگ خوبم,شعر پدربزرگ کلاس سوم,شعر پدربزرگ مادربزرگ,شعر پدربزرگ پیرم,شعر پدربزرگ سوم دبستان,شعر پدربزرگ سوم ابتدایی,شعر پدربزرگم,شعر مادربزرگ و پدربزرگ,شعر برای پدربزرگ و مادربزرگ,شعر درباره پدربزرگ و مادربزرگ,شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعر کودکانه در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعر راجع به پدربزرگ و مادربزرگ,شعری در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعر پدر بزرگ از ناصر کشاورز,شعر پدر بزرگ خوبم مزرعه داره,متن شعر پدر بزرگ خوبم,شعر کودک پدر بزرگ خوبم,دانلود شعر پدربزرگ سوم ابتدایی,شعر دیشب پدربزرگم

شعر در مورد پدربزرگ

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پدربزرگ برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

پدربزرگ خوبم

همیشه مهربونه

وقتیکه پیشم باشه

برام کتاب می خونه

شعر نگاه , شعر در مورد نگاه , شعر درباره نگاه , شعر در وصف نگاه

شعر در مورد پدربزرگ

شعر ثریا , شعر در مورد ثریا , شعر درباره ثریا , شعر در وصف ثریا

مادربزرگ نازم

خیلی برام عزیزه

هرچی غذا می پزه

خوشمزه و لذیذه

شعر گذشته , شعر در مورد گذشته , شعر درباره گذشته , شعر در وصف گذشته

شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر گذشت , شعر در مورد گذشت , شعر درباره گذشت , شعر در وصف گذشت

وقتی با اونها باشم

غصه و غم ندارم

دنیا برام قشنگه

هیچ چیزی کم ندارم

شعر قلب , شعر در مورد قلب , شعر درباره قلب , شعر در وصف قلب

شعری در مورد پدربزرگ

شعر یاد خدا , شعر در مورد یاد خدا , شعر درباره یاد خدا , شعر در وصف یاد خدا

خدابیامرز پدربزرگم قبل مرگش کل فامیلو جمع کرد گفت:

برین چوب بیارین، رفتیم چوب پیدا کنیم

برگشتیم دیدیم مرده: /

شعر یار , شعر در مورد یار , شعر درباره یار , شعر در وصف یار

شعر در مورد فوت پدربزرگ

شعر وطن , شعر در مورد وطن , شعر درباره وطن , شعر در وصف وطن

گفتم: مادربزرگ نمی‌خواهی بروی دکتر چین و چروک دور لب‌هایت را برداری کمی جوان شوی و زیباتر؟

خندید و گفت: خدابیامرز پدربزرگت مرا با همین اسناد و مدارک هم سخت می‌شناسد

این‌ها رد بوسه‌های آن دورانند ما به پای هم پیر نشدیم که حسرت جوانی بخوریم

شعر باران , شعر در مورد باران , شعر درباره باران , شعر در وصف باران

شعر کودکانه در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر ورزش , شعر در مورد ورزش , شعر درباره ورزش , شعر در وصف ورزش

پدربزرگی مشغول نوشتن با مداد بود. نوه اش پرسید چه می نویسی؟

پدر بزرگ لبخندی زد و گفت :مهم تر از نوشته هایم ، مدادی است که با آن می نویسم،

میخواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی!

مداد همیشه اجازه می‌دهد برای پاک کردن اشتباه از پاکن استفاده کنی ،

پس بدان تصحیح یک کار خطا ، اشتباه نیست.

شعر بچه , شعر در مورد بچه , شعر درباره بچه , شعر در وصف بچه

شعر در مورد مرگ پدربزرگ

شعر ماه فروردین , شعر در مورد ماه فروردین , شعر درباره ماه فروردین , شعر در وصف ماه فروردین

از مـــادربزرگ پرسیـــدم: هیـــچوقت پدربزرگ برات “گل” خریـــد؟

گفـــت: همـــه ی دامـــن هایی که برام خریـــد گلـــدار بود….

شعر کافه , شعر در مورد کافه , شعر درباره کافه , شعر در وصف کافه

شعر نو در مورد پدر بزرگ

شعر چپ دست ها , شعر در مورد چپ دست ها , شعر درباره چپ دست ها , شعر در وصف چپ دست ها

سایه روشن درخت به قدیمی خانه ی پدربزرگ…

کافیست ، برای من آشفته تا آرام بگیرم .

شعر حج , شعر در مورد حج , شعر درباره حج , شعر در وصف حج

شعر درباره پدربزرگ

شعر چاپلوسی , شعر در مورد چاپلوسی , شعر درباره چاپلوسی , شعر در وصف چاپلوسی

پدربزرگم هربار جوراب پاش میکرد میگفت : خدایا همینجورى که سالم اینارو پام میکنم ،

سالمم دربیارم با همین ترفند ساده ، صد و چند سال زندگى کرد !

شعر جوانی , شعر در مورد جوانی , شعر درباره جوانی , شعر در وصف جوانی

شعر برای پدربزرگ

شعر بهشت , شعر در مورد بهشت , شعر درباره بهشت , شعر در وصف بهشت

من باشم وچهار دیوار و یک دولول به ارث مانده از غربت پدربزرگ

تا خود صبح، جای تمام کابوس ها خودم را نشانه میروم

شعر چرخ گردون , شعر در مورد چرخ گردون , شعر درباره چرخ گردون , شعر در وصف چرخ گردون

شعر برای پدربزرگ و مادربزرگ

شعر جدایی , شعر در مورد جدایی , شعر درباره جدایی , شعر در وصف جدایی

میدونی پدربزرگم همیشه چی می گفت؟ “قدمهای بلند بردار.”

می گفت “اینطوری هم زودتر می رسی هم کفشهات دیرتر خراب می شن

شعر جاده , شعر در مورد جاده , شعر درباره جاده , شعر در وصف جاده

شعر درباره پدربزرگ و مادربزرگ

شعر چهره زیبا , شعر در مورد چهره زیبا , شعر درباره چهره زیبا , شعر در وصف چهره زیبا

از تمام دارایی ها …

یکی دو گلدان شمعدانی دارم

یک جفت ماهی سرخ دارم

دوچرخه ای یادگار پدربزرگ

شعر چای , شعر در مورد چای , شعر درباره چای , شعر در وصف چای

شعری در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر دختر , شعر در مورد دختر , شعر درباره دختر , شعر در وصف دختر

پدرم مى گفت:

پدربزرگ ات، دوستت دارم را

1 بار هم به زبان نیاورد..

مادربزرگ ات اما

1قرن با او عاشقى کرد!

شعر استاد , شعر در مورد استاد , شعر درباره استاد , شعر در وصف استاد

شعری درباره پدربزرگ

شعر باد , شعر در مورد باد , شعر درباره باد , شعر در وصف باد

 پدر بزرگ

برنج ها باردار شده اند

دارند سفر می کنند

از سبزی تا طلایی

شعر یاد دوست , شعر در مورد یاد دوست , شعر درباره یاد دوست , شعر در وصف یاد دوست

شعر در مورد پدربزرگ

شعر آرامش , شعر در مورد آرامش , شعر درباره آرامش , شعر در وصف آرامش

پدر بزرگ دستهایت دیگر زخم برنج ندارند

تو مانده ای دلخوش دلخوش به خنکای کولر

دلخوش به قرصهایی که میگویند علاج رگ های مسدود قلبت هستند

شعر آفتاب , شعر در مورد آفتاب , شعر درباره آفتاب , شعر در وصف آفتاب

شعر کوتاه در مورد پدربزرگ

شعر آینه , شعر در مورد آینه , شعر درباره آینه , شعر در وصف آینه

سکوت نکن پدربزرگ

شبیه آسمان این روزها می شوی

خشک و بی نسیم

شعر دروغ , شعر در مورد دروغ , شعر درباره دروغ , شعر در وصف دروغ

شعر درباره فوت پدربزرگ

شعر خبر خوش , شعر در مورد خبر خوش , شعر درباره خبر خوش , شعر در وصف خبر خوش

بخند پدربزرگ

شالیزارها باردارند

می خواهند مادر شوند

شعر یتیم نوازی , شعر در مورد یتیم نوازی , شعر درباره یتیم نوازی , شعر در وصف یتیم نوازی

شعر درباره مرگ پدربزرگ

شعر حسود , شعر در مورد حسود , شعر درباره حسود , شعر در وصف حسود

به یاد روزهای پر زخم دستانت

بخند پدربزرگ

شالیزارها بی لبخند تو

خشک می شوند

شعر حرف و عمل , شعر در مورد حرف و عمل , شعر درباره حرف و عمل , شعر در وصف حرف و عمل

شعری در مورد فوت پدر بزرگ

شعر حماقت , شعر در مورد حماقت , شعر درباره حماقت , شعر در وصف حماقت

دانه های اشک جاری می شوند

کاش پدربزرگها همیشه سبز می ماندند

شعر خاطره , شعر در مورد خاطره , شعر درباره خاطره , شعر در وصف خاطره

شعری در باره فوت پدربزرگ

شعر خانواده , شعر در مورد خانواده , شعر درباره خانواده , شعر در وصف خانواده

وقتی برای پدربزرگ بگویی

حرفی برای گفتن نمی ماند

شعر دنیا , شعر در مورد دنیا , شعر درباره دنیا , شعر در وصف دنیا

شعر کوتاه در مورد فوت پدربزرگ

شعر دیدار , شعر در مورد دیدار , شعر درباره دیدار , شعر در وصف دیدار

پدر و مادر کهن سال من !

تو را سپاس می گویم به خاطر زحماتی که در سال های پروردنم متحمل شده ای

و

به خاطر دانایی ها و صبوری های تو ،

در برارت سر تعظیم فرود می آورم

شعر دست , شعر در مورد دست , شعر درباره دست , شعر در وصف دست

شعری در مورد مرگ پدر بزرگ

شعر بخت و اقبال , شعر در مورد بخت و اقبال , شعر درباره بخت و اقبال , شعر در وصف بخت و اقبال

به سلامتی اون جوونمردی که وقتی میبینه یه سالمند تو اتوبوس و مترو ایستاده ،

پا میشه و جاشو بهش میده

نه اینکه ظل بزنه تو چشاش و عین خیالش نباشه !

شعر دوست داشتن , شعر در مورد دوست داشتن , شعر درباره دوست داشتن , شعر در وصف دوست داشتن

شعر نو درباره مرگ پدر بزرگ

شعر یزد , شعر در مورد یزد , شعر درباره یزد , شعر در وصف یزد

پیر در پنهان هر رخداد ،

نکته ها می بیند که دیده دیگران به دیدن آن نابیناست

ما با احترام به کهن سالان ،

در حقیقت به فردای خود احترام می گذاریم

شعر خانه , شعر در مورد خانه , شعر درباره خانه , شعر در وصف خانه

شعر درباره پدربزرگ فوت شده

شعر روزگار , شعر در مورد روزگار , شعر درباره روزگار , شعر در وصف روزگار

مادربزرگ و پدربزرگ عزیزم

این پیام رو دادم تا بگم دوستتون دارم و به یادتونم

روز سالمند رو تبریک میگم و

براتون آرزوی سلامتی و عمری با برکت و با عزت رو دارم

شعر صلح و آشتی , شعر در مورد صلح و آشتی , شعر درباره صلح و آشتی , شعر در وصف صلح و آشتی

شعر درباره پدربزرگ ها

شعر حضرت ابوالفضل العباس , شعر در مورد حضرت ابوالفضل العباس , شعر درباره حضرت ابوالفضل العباس , شعر در وصف حضرت ابوالفضل العباس

پاشو یه سری به مامان ، بابا و عزیز و آقاجون بزن
.
نشد زنگ بزن
.
نشد پیامک بزن
.
عجب پررویی !

اصلا میخوای من خودم زنگ بزنم
.
بابا رورو برم . . . !!!

شعر ثروت , شعر در مورد ثروت , شعر درباره ثروت , شعر در وصف ثروت

شعر درباره ی پدر بزرگ

شعر حضرت فاطمه , شعر در مورد حضرت فاطمه , شعر درباره حضرت فاطمه , شعر در وصف حضرت فاطمه

دانشمند را به خاطر علمش و

بزرگسال را به خاطر سن او ،

باید احترام کرد

شعر حضرت زینب , شعر در مورد حضرت زینب , شعر درباره حضرت زینب , شعر در وصف حضرت زینب

شعر برای پدربزرگ از دست رفته

شعر ماه آبان , شعر در مورد ماه آبان , شعر درباره ماه آبان , شعر در وصف ماه آبان

وجود پیران سالخورده بین شما ،

باعث افزایش نعمت های الهی است

شعر ماه آذر , شعر در مورد ماه آذر , شعر درباره ماه آذر , شعر در وصف ماه آذر

شعر برای پدربزرگ فوت شده

شعر تواضع , شعر در مورد تواضع , شعر درباره تواضع , شعر در وصف تواضع

ای سالمند !

موی سپید و کمر خمیده ات

حکایت از پیری وجودت دارد

ولی دلت زنده است و امیدوار

از پیمودن موفقیت آمیز راه های پرپیچ و خم زندگی

شعر مو , شعر در مورد مو , شعر درباره مو , شعر در وصف مو

شعر برای مرگ پدربزرگ

شعر تابستان , شعر در مورد تابستان , شعر درباره تابستان , شعر در وصف تابستان

نگذاریم امروز

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ،

تنهایشان را با عکس های قدیمی تقسیم کنند

شعر یلدا , شعر در مورد یلدا , شعر درباره یلدا , شعر در وصف یلدا

شعر در مورد پدربزرگ

شعر اعتماد , شعر در مورد اعتماد , شعر درباره اعتماد , شعر در وصف اعتماد

پدربزرگ !

هر چند که گرد پیری ،

موهایت را برف گونه سپید کرده است

ولی همین موها ، نشانه ای از ارزشمند بودن توست

شعر روزه , شعر در مورد روزه , شعر درباره روزه , شعر در وصف روزه

شعر زیبا برای پدربزرگ

شعر سفر , شعر در مورد سفر , شعر درباره سفر , شعر در وصف سفر

سالمند عزیز !

نگاهت پر معناست

سخنت پر بهاست

و

رفتارت گنج تجربه هاست

شعر ماه شهریور , شعر در مورد ماه شهریور , شعر درباره ماه شهریور , شعر در وصف ماه شهریور

شعر پدربزرگ

شعر طبیعت , شعر در مورد طبیعت , شعر درباره طبیعت , شعر در وصف طبیعت

سالمندی ، هدیه ای گران بها

از سوی خداست

شعر ماه تیر , شعر در مورد ماه تیر , شعر درباره ماه تیر , شعر در وصف ماه تیر

شعر پدربزرگ و مادربزرگ

شعر امام محمد باقر , شعر در مورد امام محمد باقر , شعر درباره امام محمد باقر , شعر در وصف امام محمد باقر

روز بزرگداشت سالمندان ،

روز یادآوری جایگاه ارزنده کهن سالان

شعر پدر و دختر, شعر در مورد پدر و دختر, شعر درباره پدر و دختر, شعر در وصف پدر و دختر

شعر پدربزرگ ناصر کشاورز

شعر زن, شعر در مورد زن, شعر درباره زن, شعر در وصف زن

والدین گرامی اینقدر نگین

” وقتی ما سن شما بودیم این جور خوب بودیم ،

اون جور خوب بودیم ”

مادربزرگ ها حقیقتو به آسونی میتونن بگن !

شعر توبه , شعر در مورد توبه , شعر در وصف توبه , شعر درباره توبه

شعر مادربزرگ و پدربزرگ

شعر زیبایی , شعر در مورد زیبایی , شعر در وصف زیبایی , شعر درباره زیبایی

خدایا

وسیع ترین روزیم را در کهنسالی قرار بده

شعر زلف , شعر در مورد زلف , شعر در وصف زلف , شعر درباره زلف

شعر پدربزرگ مادربزرگ

شعر نامردی , شعر در مورد نامردی , شعر در وصف نامردی , شعر درباره نامردی

بشریت ، پیشرفت اخلاقی و انسانی خود را مدیون کهنسالان است

در کهنسالی ، انسان عاقل و فرزانه می شود و

تجربه های خود را به نسل های بعد انتقال می دهد

بدون کهنسالی ، بشریت راکد می ماند

شعر وفاداری , شعر در مورد وفاداری , شعر در وصف وفاداری , شعر درباره وفاداری

شعری برای پدر بزرگ و مادر بزرگ

شعر هنر و هنرمند , شعر در مورد هنر و هنرمند , شعر در وصف هنر و هنرمند , شعر درباره هنر و هنرمند

روزی نه چندان دورِ دور ،

او هم نگاری بوده است

شعر وداع , شعر در مورد وداع , شعر در وصف وداع , شعر درباره وداع

شعر راجع به پدربزرگ و مادربزرگ

شعر هجرت , شعر در مورد هجرت , شعر در وصف هجرت , شعر درباره هجرت

به سلامتی اونایی که . . .

به پدر و مادرشون احترام میزارن و

میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچیک بشن . . .

کوچکترها هرگز بزرگ نمیشن . . .

شعر همدلی , شعر در مورد همدلی , شعر در وصف همدلی , شعر درباره همدلی

شعر پدربزرگ

شعر یمن , شعر در مورد یمن , شعر در وصف یمن , شعر درباره یمن

همه می گویند آرزو بر جوانان گناه نیست و

من می گویم بر پیران هم !

شعر یادگاری , شعر در مورد یادگاری , شعر در وصف یادگاری , شعر درباره یادگاری

شعر پدربزرگ و مادربزرگ

شعر بهار , شعر در مورد بهار , شعر در وصف بهار , شعر درباره بهار

هرگز افسوس پیر شدن را نخورید

چرا که بسیاری از این امتیاز محروم مانده اند

شعر راه , شعر در مورد راه , شعر در وصف راه , شعر درباره راه

شعر پدربزرگ ناصر کشاورز

شعر رهایی , شعر در مورد رهایی , شعر در وصف رهایی , شعر درباره رهایی

چروک زیر چشمانت همانقدر زیباست

که چینِ رویِ لباست . . .

شعر ذلت , شعر در مورد ذلت , شعر در وصف ذلت , شعر درباره ذلت

شعر پدربزرگ خوبم

شعر ساز , شعر در مورد ساز , شعر در وصف ساز , شعر درباره ساز

پدر جان

دکتر ها نیز مرا جواب کردند ؛ هیچکس علت بی خوابی ام را نفهمید …

هیچکس ندانست یاد تو هرشب از سقف اتاقم چکه میکند !

شعر ذکر , شعر در مورد ذکر , شعر در وصف ذکر , شعر درباره ذکر

شعر پدربزرگ کلاس سوم

شعر زمان , شعر در مورد زمان , شعر در وصف زمان , شعر درباره زمان

اتفاقهایی هست که حسرت آن تا همیشه باقی میمانند

مثل حسرت یک بار دیگر بوسیدن دستان پدر و مادر …

شعر سکوت , شعر در مورد سکوت , شعر در وصف سکوت , شعر درباره سکوت

شعر پدربزرگ مادربزرگ

شعر نماز , شعر در مورد نماز , شعر در وصف نماز , شعر درباره نماز

مادرها شبیه نخ تسبیح میمانند ، به نسبت دانه ها کمتر خودنمایی میکنند

اما اگر نباشند هیچ دانه ای کنار دیگری نمیماند‏ !‏

خدایا نخ هیچ تسبیحی پاره نشود …

شعر رنگین کمان , شعر در مورد رنگین کمان , شعر در وصف رنگین کمان , شعر درباره رنگین کمان

شعر پدربزرگ پیرم

شعر ساحل , شعر در مورد ساحل , شعر در وصف ساحل , شعر درباره ساحل

دندانم شکست برای سنگریزه ای که در غذایم بود …

دردم گرفت نه برای دندانم ، برای کم شدن سوی چشم مادرم !

شعر اربعین , شعر در مورد اربعین , شعر در وصف اربعین , شعر درباره اربعین

شعر پدربزرگ سوم دبستان

شعر ضریح امام رضا , شعر در مورد ضریح امام رضا , شعر در وصف ضریح امام رضا , شعر درباره ضریح امام رضا

دست رنجور پدر بزرگ حرفها با من داشت

چشم آلوده اشک

نفسش رو به زوال

شعر امام رضا , شعر در مورد امام رضا , شعر در وصف امام رضا , شعر درباره امام رضا

شعر در مورد پدربزرگ

شعر تظاهر , شعر در مورد تظاهر , شعر در وصف تظاهر , شعر درباره تظاهر

پدر بزرگ خوبم همیشه مهربونه و

قتی که پیشم باشه برام کتاب می‌خونه…

شعر صداقت , شعر در مورد صداقت , شعر در وصف صداقت , شعر درباره صداقت

شعر پدربزرگم

شعر ضعف , شعر در مورد ضعف , شعر در وصف ضعف , شعر درباره ضعف

باید پدر باشی تا بدانی دختر عزیزترین موجود عالم است…

تا پدر نباشی نمی‌توانی درک کنی دختر داشتن افتخار پدر است!!!

باید دختر ِ پدر باشی تا احساس غرور کنی…

شعر طلوع خورشید , شعر در مورد طلوع خورشید , شعر در وصف طلوع خورشید , شعر درباره طلوع خورشید

شعر مادربزرگ و پدربزرگ

شعر سگ , شعر در مورد سگ , شعر در وصف سگ , شعر درباره سگ

پدر آن تیشه که بر خاک تو زد دست اجل,     

تیشه‌ای بود که شد باعث ویرانی من

شعر سایه , شعر در مورد سایه , شعر در وصف سایه , شعر درباره سایه

شعر برای پدربزرگ و مادربزرگ

شعر شیر جنگل , شعر در مورد شیر جنگل , شعر در وصف شیر جنگل , شعر درباره شیر جنگل

از جور عدو رفت زکف عز و جلالم

چون برد فلک سایه لطف پدرم را

شعر نادان , شعر در مورد نادان , شعر در وصف نادان , شعر درباره نادان

شعر درباره پدربزرگ و مادربزرگ

شعر لیلا , شعر در مورد لیلا , شعر در وصف لیلا , شعر درباره لیلا

خسته شدم از اینکه تنــــــــــــــــــــهایی بشینم

تو کنج اتـــــــــــاقم هی عکســـــــــــــــــاتو ببینم

شعر ثمین , شعر در مورد ثمین , شعر در وصف ثمین , شعر درباره ثمین

شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر سختی , شعر در مورد سختی , شعر در وصف سختی , شعر درباره سختی

کاش خدا یه فرصت دیگه بهم میداد تا  با پدرم بودن را

بیشتر احساس میکردم

شعر وصال , شعر در مورد وصال , شعر در وصف وصال , شعر درباره وصال

شعر کودکانه در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر فراموش شدن , شعر در مورد فراموش شدن , شعر در وصف فراموش شدن , شعر درباره فراموش شدن

چقدر صدای تیک تاک ساعت دلخراش است

وقتی تو یک ثانیه هم در کنارم نیستی

شعر نقاب , شعر در مورد نقاب , شعر در وصف نقاب , شعر درباره نقاب

شعر راجع به پدربزرگ و مادربزرگ

شعر امام موسی کاظم , شعر در مورد امام موسی کاظم , شعر در وصف امام موسی کاظم , شعر درباره امام موسی کاظم

ای پدر رفتی و یاد تو نرفت

دل برفت، شادی برفت، امید رفت

شعر وفای به عهد , شعر در مورد وفای به عهد , شعر در وصف وفای به عهد , شعر درباره وفای به عهد

شعری در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر فوت مادر , شعر در مورد فوت مادر , شعر در وصف فوت مادر , شعر درباره فوت مادر

پدر یعنی تپش در قلب خانه

پدر یعنی تسلط بر زمانه

شعر قاصدک , شعر در مورد قاصدک , شعر در وصف قاصدک , شعر درباره قاصدک

شعر پدر بزرگ از ناصر کشاورز

شعر پرواز , شعر در مورد پرواز , شعر در وصف پرواز , شعر درباره پرواز

از ملک جهان رفت به جنت، پدر ما

برداشته شد، سایه لطفش، ز سر ما

شعر ترس , شعر در مورد ترس , شعر در وصف ترس , شعر درباره ترس

شعر پدر بزرگ خوبم مزرعه داره

شعر رفتن , شعر در مورد رفتن , شعر در وصف رفتن , شعر درباره رفتن

چون نصیحتهای شیرین ترا ارم به یاد

اتش غم میزند شعله به جانم ای پدر

شعر رقصیدن , شعر در مورد رقصیدن , شعر در وصف رقصیدن , شعر درباره رقصیدن

متن شعر پدر بزرگ خوبم

شعر رنگ ها , شعر در مورد رنگ ها , شعر در وصف رنگ ها , شعر درباره رنگ ها

پدر بی تو در این دنیا

شدم بی مونس و تنها

شعر عید , شعر در مورد عید , شعر در وصف عید , شعر درباره عید

شعر کودک پدر بزرگ خوبم

شعر رفیق , شعر در مورد رفیق , شعر در وصف رفیق , شعر درباره رفیق

شدم چون مرغ پر بسته 

پدر جانم پدر جانم

شعر پل , شعر در مورد پل , شعر در وصف پل , شعر درباره پل

دانلود شعر پدربزرگ سوم ابتدایی

شعر طلاق , شعر در مورد طلاق , شعر در وصف طلاق , شعر درباره طلاق

مرا بودی چو آئینه 

دلی پر مهر و بی کینه

فروق دیده و سینه 

پدر جانم پدر جانم

شعر ثارالله , شعر در مورد ثارالله , شعر در وصف ثارالله , شعر درباره ثارالله

شعر دیشب پدربزرگم

شعر مهاجرت , شعر در مورد مهاجرت , شعر در وصف مهاجرت , شعر درباره مهاجرت

نباشد زین دعا بهتر 

پدر در ورطه محشر

علی گردد ترا یاور

پدر جانم پدر جانم

شعر ثنا , شعر در مورد ثنا , شعر در وصف ثنا , شعر درباره ثنا

شعر پدربزرگم

شعر حضرت معصومه , شعر در مورد حضرت معصومه , شعر در وصف حضرت معصومه , شعر درباره حضرت معصومه

ای پدر ای با دل من همنشین

ای صمیمی ای بر انگشتر نگین

شعر صورت و سیرت زیبا , شعر در مورد صورت و سیرت زیبا , شعر در وصف صورت و سیرت زیبا , شعر درباره صورت و سیرت زیبا

شعر مادربزرگ و پدربزرگ

شعر تجربه , شعر در مورد تجربه , شعر در وصف تجربه , شعر درباره تجربه

دوستم داشته باش

و هر بار

به اسم کوچکم صدا بزن

مرا “حواصیل” بخوان

پرنده ای که بارها از کوچ جامانده …!

شعر ثمر , شعر در مورد ثمر , شعر در وصف ثمر , شعر درباره ثمر

شعر در مورد پدربزرگ

شعر ثواب , شعر در مورد ثواب , شعر در وصف ثواب , شعر درباره ثواب

یا “رضاییه”

دریاچه ای که هر روز

دلش بیشتر شور میزند …

تک “درخت سپیدار” باغچه ی پدربزرگ

آخرین “فشنگ” سرباز خسته از جنگ

یا تکه “ابری” سیاه

که لک کرده دامان آبی آسمان را …

اسم های زیادی دارم

ولی تو بی هیچ نگرانی

مرا بارها صدا بزن!

شعر ثانیه ها , شعر در مورد ثانیه ها , شعر در وصف ثانیه ها , شعر درباره ثانیه ها

شعر برای پدربزرگ و مادربزرگ

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

تنهایی

شهرت من است

و این نام های کوچک!

اصلیت ام را پنهان نمی کند …

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

یک تکه هایی از خودت را بگذار برای من

همان هایی که دوستشان نداری

هیچ کجا همراهت نمی‌بری

همان هایی که پنهان‌شان می‌کنی بین لباس‌ها

آویزان می‌کنی به چوب رختی

همان هایی که مدتهاست قاب کرده ای به دیوار

کنار ساعت قدیمی پدربزرگ که سال‌هاست خاک می‌خورد

همان تکه های ناجور که وصل تنت نمی‌شود…

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

شعر کودکانه در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

دوستت دارم

چو بوی تازه ی نان، به وقت افطار

دوستت دارم

چو عطر تند پدربزرگ، به وقت نماز

دوستت دارم

شعر امام محمد تقی و امام جواد , شعر در مورد امام محمد تقی و امام جواد , شعر در وصف امام محمد تقی و امام جواد , شعر درباره امام محمد تقی و امام جواد

شعر راجع به پدربزرگ و مادربزرگ

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

به اندازه ی آگهی‌های نیازمندی همشهری،

به بلندای نوارقلب‌های پدربزرگ،

به تعداد مین‌های مدفون در خاک زمین

دوستت می دارم

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

شعری در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

شعر بی معرفتی دوستان , شعر در مورد بی معرفتی دوستان , شعر در وصف بی معرفتی دوستان , شعر درباره بی معرفتی دوستان

من هرشب به اشتیاقِ تو  

پیراهنِ سفیدِ حریرِ مادربزرگ را می پوشم

همان که همیشه وقتی با پدربزرگ قهر می کرد

با یک سنجاقِ گل رویِ سر

تنش می کرد

و منتظر می نشست تا پدربزرگ از حجره بیاید

خودم را هزار بار در آینه نگاه می کنم

لبخند می زنم

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

شعر در مورد پدربزرگ

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

دلم هوای خانه ی کاگلی ات را کرده

با پستوی تنگ و تاری

که عطر آغوش پدربزرگ را در آن حبس کرده بودی

شعر در مورد پدربزرگ