ساپورت

بهترین

ساپورت

بهترین

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

حملۀ میگرنی,بیماری حملۀ میگرنی,حملۀ میگرنی در بارداری,علائم حملۀ میگرنی,درمان حملۀ میگرنی,درمان حملۀ میگرنی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان حملۀ میگرنی,حملۀ میگرنی را چگونه درمان کنیم,حملۀ میگرنی در کودکان,حملۀ میگرنی در بزرگسالان,حملۀ میگرنی در نوزادان,حملۀ میگرنی در بهار,حملۀ میگرنی در تابستان,حملۀ میگرنی در پاییز,حملۀ میگرنی در زمستان,آشنایی با حملۀ میگرنی,همه چیز در مورد حملۀ میگرنی,حملۀ میگرنی واگیردار است,حملۀ میگرنی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان حملۀ میگرنی

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

به گزارش بی اس ام اس گاهی اوقات، آرزو می‌کردم که کاش مرد بودم تا دچار قاعدگی و میگرن نمی‌شدم! خصوصاً که این روزها از شر این میگرن به شدت احساس بدبختی می‌کنم… میگرن زنان را سه برابر بیشتر از مردان مبتلا می‌کند و مگیرن ها کاتمنیال (میگرن هایی که در روزهای قاعدگی و نزدیک به آن روی می‌دهند) هم که خب، مطمئناً مخصوص زنان است!

یک حملۀ میگرنی واقعی

عموماً چند پرسش ساده برای تشخیص نشانه های خاص میگرن کافی است. وجود میگرن پس از پنج تا ده حمله در سال، ظرف مدت 4 تا 72 ساعت، در صورت استفاده نکردن از دارو، اثبات می‌شود. حمله ها دو تا چهار تا از این ویژگی ها را با خود به همراه دارند: یک طرفه بودن، ضربانی، شدت ملایم تا شدید و شدیدتر شدن بر اثر فعالیت جسمی. حمله ها همراه با تهوع و/یا استفراغ، صداهراسی و تصویر هراسی (یا به بیان دیگر فردی که دچار حملۀ میگرنی شده، نمی‌تواند صدا و/یا نور را تحمل کند) هستند.و آخرین ویژگی این است که، در میگرن های کاتامنیال، سردردها دو روز قبل از شروع قاعدگی آغاز می‌شوند و تا دو روز اول قاعدگی ادامه دارند.

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

تأثیر هورمون ها بر میگرن

ما چیزهای کمی دربارۀ علت های حملۀ میگرنی می‌دانیم، در این حد اطلاع داریم که در نتیجۀ رابطۀ متقابل نورون ها و عروق ایجاد می‌شود. … و آنچه درباره اش اطمینان وجود دارد این است که دریافت کننده های استروژنی بر روی سرخرگ ها مغزی تشخیص داده شده اند. این طور توضیح داده می‌شود که تغییرات میزان استروژن، خصوصاً کاهش آن، باعث شروع حمله ها می‌گردد، این اتفاق حدوداً 3 تا 4 سال بعد از سن بلوغ روی می‌دهد و تا زمان یائسگی ادامه دارد، البته در مواردی که از درمان جایگزین هورمونی استفاده شود، این حمله ها به تأخیر خواهند افتاد.توجه، میگرنی که در پنجاه سالگی بروز پیدا می‌کند، به هیچ وجه کاتامنیال نیست، بنابراین مراجعه به پزشک در این مورد ضروری خواهد بود.هنگام بارداری، زمانی که زنان از استروژن اشباع هستند، حمله ها بسیار کم و به ندرت خواهند بود.

میگرن و شانس جلوگیری از بارداری

مستعدترین افراد برای ابتلا به میگرن کاتامنیال کسانی هستند که از قرص های ضدبارداری استرو-پروژسترون استفاده می‌کنند، دریافت کننده های استروژن آنها به تغییر، حتی به میزان جزئی در میزان استروژن اضافه حساس است. بهتر است که این افراد فقط روی قرص های ضدبارداری که صرفاً حاوی پروژسترون هستند، حساب کنند. میگرن های کاتامنیال زنانی که قرص های ضدبارداری هورمونی نمی‌خورند، اصولاً باید کمتر از بقیه باشد.بدترین و آزاردهنده ترین دورۀ میگرن زمان شدت حمله ها است یعنی زمان قبل از یائسگی و از 45 سالگی به بعد.حملۀ میگرن: راه حل های داروییبرای دختران بسیار جوان ضد التهاب ها (ایبوپروفن) اولین درمان برای حمله های کاتامنیال و دردهای شکم هستند.در طی دوران بارداری، از 6 ماهگی به بعد مصرف دارو برای تسکین میگرن ممنوع است. در هفته های نزدیک به زایمان، ممکن است حمله های شدید میگرنی شروع شود، که می‌تواند برای برخی زنان آغاز یک بیماری میگرنی باشد…برای میگرن هایی که طی دو سال ِ بعد از یائسگی ایجاد می‌شوند، برای زنانی که می‌‌خواهند از درمان های هورمونی جایگزین بهره مند شوند، پرژسترون طبیعی و استروژن موضعی تجویز می‌گردد. 

منبع:seemorgh.com

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

خطرات نور مصنوعی در هنگام خواب

خطرات نور مصنوعی در هنگام خواب

خطرات نور مصنوعی در خواب,بیماری خطرات نور مصنوعی در خواب,خطرات نور مصنوعی در خواب در بارداری,علائم خطرات نور مصنوعی در خواب,درمان خطرات نور مصنوعی در خواب,درمان خطرات نور مصنوعی در خواب با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خطرات نور مصنوعی در خواب,خطرات نور مصنوعی در خواب را چگونه درمان کنیم,خطرات نور مصنوعی در خواب در کودکان,خطرات نور مصنوعی در خواب در بزرگسالان,خطرات نور مصنوعی در خواب در نوزادان,خطرات نور مصنوعی در خواب در بهار,خطرات نور مصنوعی در خواب در تابستان,خطرات نور مصنوعی در خواب در پاییز,خطرات نور مصنوعی در خواب در زمستان,آشنایی با خطرات نور مصنوعی در خواب,همه چیز در مورد خطرات نور مصنوعی در خواب,خطرات نور مصنوعی در خواب واگیردار است,خطرات نور مصنوعی در خواب و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان خطرات نور مصنوعی در خواب

خطرات نور مصنوعی در هنگام خواب

به گزارش بی اس ام اس قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در بین غروب خورشید تا زمان خواب روی کیفیت خواب تاثیر گذار است و می تواند خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را افزایش دهد.در این تحقیقات دانشمندان تحقیقاتی را روی 116 فرد بین 18 تا 30 سال انجام دادند. این افراد 5 روز متوالی قبل از خواب در برابر نور قرار گرفتند.از این افراد در فاصله های زمانی بین 30 تا 60 دقیقه نمونه خونی گرفته شد تا میزان هورمون ملاتونین موجود در خون آن ها اندازه گیری شود. ملاتونین هورمونی است که در هنگام شب در مغز انسان ترشح می شود.این هورمون چرخه خواب بیداری هر فرد را تنظیم می کند و تحقیقات نشان داده است که این عامل نقش مهمی در تنظیم فشار خون و دمای بدن دارد.این تحقیقات نشان داد قرار گرفتن در معرض نور قبل از خواب زمان تولید هورمون ملاتونین را نزدیک به 90 دقیقه کوتاه تر می کند. هم چنین اگر یک فرد در ساعات خواب خود در معرض نورهای مصنوعی قرار بگیرد میزان تولید هورمون ملاتونین بیش از 50 درصد کاهش پیدا می کند.

خطرات نور مصنوعی در هنگام خواب

قرار گرفتن در معرض نورهای مصنوعی در هنگام خواب هم چنین می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها را افزایش دهد. به همین دلیل این تحقیقات می تواند هشداری برای کارمندانی باشد که به صورت شیفتی کار می کنند و در هنگام شب در معرض نورهای مصنوعی قرار دارند.
تحقیقات بیش تری باید انجام شود تا تاثیر هورمون ملاتونین و نقش آن در بروز بیماری های مختلف مشخص شود. اما به هر حال بهتر است بعد از غروب خورشید میزان قرار گرفتن در معرض نورهای مصنوعی تا حد ممکن کاهش پیدا کند

سلامت نیوز

خطرات نور مصنوعی در هنگام خواب

اسهال‌ حاد و راههای درمان

اسهال‌ حاد و راههای درمان

اسهال‌ حاد خونی،اسهال حاد عفونی، اسهال‌ حاد اطفال،درمان اسهال حاد،اسهال حاد علایم

درمورد اسهال حاد چقدر می دانید؟؟

بهتر است بدانید که اسهال‌ حاد عبارت‌ است‌ از اجابت‌ مزاج‌ شل‌، آبکی‌ و به‌ دفعات‌ زیاد. جالب است بدانید که اسهال‌ یک‌ علامت‌ است،‌ نه‌ یک‌ بیماری‌. لازم به ذکر است که اسهال‌ ساده‌ در تمام‌ گروه‌های‌ سنی‌ رایج می باشد.

علایم‌ شایع‌ در اسهال حاد چیست

بهتر است بدانید که درد شکمی‌ همراه‌ با دل‌ پیچه‌، اجابت‌ مزاج‌ شل‌ و آبکی‌، گاهی‌ ناتوانی‌ در کنترل‌ اجابت‌ مزاج و گاهی‌ تب‌ ازعلایم آن است.

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

بهتر است بدانید که علل‌ متعددی‌ برای اسهال حاد وجود دارند، از جمله‌:علل‌ عفونی‌ ،ویروسی‌، انگلی‌، باکتریایی‌ می باشد.

 

 

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

پیشگیری‌ از اسهال حاد:

بدنیست بدانید که اگر اسهال‌ مرتباً تکرار شود و بتوان‌ علت‌ آن‌ را فهمید،‌ با دوری‌ از علت‌ و حذف آن،‌ می‌ توان از تکرر اسهال‌ جلوگیری‌ نمود.بهتر است بدانید که حمله ی‌ اسهال‌ می ‌تواند گه گاه‌ در هر کسی‌ به‌ علل‌ بی ‌اهمیتی‌ بروز کند، اما به‌ زودی‌ رفع می‌ شود و اثر پایداری‌ از آن‌ بر جای‌ نمی‌ ماند.در واقع بیشتر موارد اسهال‌ حاد، مدت‌ کوتاهی‌ طول‌ می ‌کشند و جستجوی‌ علت‌ آنها امکان دارد ضرورتی‌ نداشته‌ است.لطفا برای پیشگیری از اسهال، از خوردن‌ غذاهای‌ خام‌ و نیم ‌پز مثل‌ غذاهای‌ دریایی‌، غذاهای‌ آماده یا بوفه ای که‌ چندین‌ ساعت‌ در بیرون‌ رها شده‌اند، و غذاهایی‌ که‌ فروشندگان‌ دوره‌ گرد می ‌فروشند، پرهیز نمایید.

درمان‌:اقدامات‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ بررسی‌ آزمایشگاهی‌ نمونه‌ ی مدفوع‌ است.گرفتن‌ یک‌ شرح‌ حال‌ دقیق‌ و کامل‌ در مورد علایم‌، زمان‌ و مدت‌ اسهال‌، شدت‌ اسهال‌ و وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ بیمار می ‌تواند به‌ تعیین‌ علت‌ اسهال‌ کمک نماید.

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

درمان‌ اسهال حاد

لازم به ذکر است که اقدامات‌ تشخیصی‌ امکان دارد شامل‌ بررسی‌ آزمایشگاهی‌ نمونه‌ ی مدفوع‌ است.دقت کنید که گرفتن‌ یک‌ شرح‌ حال‌ دقیق‌ و کامل‌ در مورد علایم‌، زمان‌ و مدت‌ اسهال‌، شدت‌ اسهال‌ و وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ بیمار می ‌تواند به‌ تعیین‌ علت‌اسهال‌ کمک نماید. بهتر است بدانید که اگر شواهدی‌ دال‌ بر وجود بیماری‌ جدی‌ وجود داشته‌ باشد، امکان‌ دارد آزمایشات‌ بیشتری‌ انجام‌ گردند.

داروهای لازم برای اسهال حاد:

دقت کنید که در موارد خفیف‌ می ‌توان‌ از داروهایی‌ مثل‌ لوپرامید و پپتوبیسمول‌ استفاده‌ نمود. بهتر است بدانید که امکان‌ دارد سایر داروهای‌ ضد اسهال‌ تجویز گردد.بدنیست بدانید کهدر صورت‌ شناسایی‌ یک‌ انگل‌ یا باکتری‌ به‌ خصوص‌ به‌ عنوان‌ علت‌ اسهال‌، امکان‌ دارد آنتی ‌بیوتیک‌ تجویز گردد.

 

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمایید.؟

بهتر است بدانید که  اگر اسهال‌ بیش‌ از 48 ساعت‌ طول‌ بکشد.قابل ذکر است که اگر مخاط‌ ، خون‌، یا کِرم‌ در مدفوع‌ ظاهر گردد.بهتر است بدانید که اگر تب‌ به‌ 3/38 درجه‌ ی سانتیگراد یا بالاتر برسدباید به پزشک مراجعه کنید.دقت کنید اگر درد شدیدی‌ در شکم‌ یا راست‌ روده‌ به‌ وجود آید. اگر علایم‌ کم‌ آبی‌ ظاهر شوند مانند: خشکی‌ دهان‌، پوست‌ چروکیده‌، تشنگی‌ شدید، ادار کم‌ یا عدم‌ وجود ادرار وجود داشته باشد.با توجه به نکات ذکرشده دوره درمان را زودتر طی می کنید.

اسهال‌ حاد و راههای درمان

مطالب مرتبط:

اسهال

اسهال خونی

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

سوختگی,بیماری سوختگی,سوختگی در بارداری,علائم سوختگی,درمان سوختگی,درمان سوختگی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سوختگی,سوختگی را چگونه درمان کنیم,سوختگی در کودکان,سوختگی در بزرگسالان,سوختگی در نوزادان,سوختگی در بهار,سوختگی در تابستان,سوختگی در پاییز,سوختگی در زمستان,آشنایی با سوختگی,همه چیز در مورد سوختگی,سوختگی واگیردار است,سوختگی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سوختگی

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

نکات ایمنی هنگام وقوع آتش سوزی:

به گزارش بی اس ام اس : در حدود ۸/۱ درصد از حوادث در حال تهیه و ساخت مواد محترقه به وقوع می پیوندد پس باید خود را برای رویارویی با آتش سوزی آماده نمود.

۱- سرعت عمل هنگام روبرو شدن با آتش سوزی برای نجات جان خود و مصدومان احتمالی، کاملاً حیاتی است.

۲- همان طور که می دانیم آتش خیلی سریع انتشار می یابد، بنابراین بلافاصله آتش نشانی و اورژانس را خبر کنید و تا آنجا که می توانید، اطلاعات کاملی در مورد بروز حادثه به آنها بدهید.

۳- سعی کنید که افراد را از ساختمان بیرون ببرید.

۴- با رعایت جوانب احتیاط به خاموش کردن آتش بپردازید.

۵- به هیچ وجه وارد ساختمان آتش گرفته نشوید مگر آن که مجهز به ماسک تنفسی باشید و کاربرد آن را بدانید.

۶- قبل از فرار از اتاقی که در آن بسته است، در را لمس نمایید. اگر در داغ باشد از خروجی های دیگر استفاده کنید.

۷- اگر در ساختمان آتش گرفته گرفتار شده اید فوراً به اتاقی که دارای پنجره است بروید و در را ببندید سپس پتو یا فرش را طوری زیر در قرار دهید که دود وارد اتاق نشود و آن گاه از طریق پنجره تقاضای کمک کنید.

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

۸- اگر دود، حرارت یا شعله های آتش مسیرهای خروجی شما را مسدود کرده است در را ببندید و در اتاق بمانید. تنها با استفاده از پارچه سفید از طریق پنجره کمک بخواهید. اگر در اتاق تلفن وجود دارد با اداره آتش نشانی تماس بگیرید و موقعیت خود را خبر دهید.

۹- زمانی که در جریان حریق واقع می شوید با حفظ خونسردی تمام تهویه های ساختمان را خاموش کنید تا به این ترتیب از ورود اکسیژن به داخل ساختمان جلوگیری شود.

۱۰- در صورت امکان فوراً مواد سالم و قابل استفاده را از محل خارج کنید.

۱۱- امدادگران و یا افرادی که در جریان حریق واقع شده اند باید لباس های دارای الیاف مصنوعی و پلاستیکی را از خود دور کنند.

۱۲- ظرف مشتعل را حرکت ندهید. شعله را با شن، نمک، پتوی نمناک یا پوشش های دیگر خفه کنید.

نکات ایمنی در نجات مصدوم از اتاق پر دود:
۱- ابتدا مطمئن شوید برای نجات مصدوم جان خود را به خطر نمی اندازید.
۲- طناب نجات را به کمر خود ببندید و آن را به دست یکی از حاضران بدهید.
۳- روشی از نشانه های قراردادی بین خود و کسی که طناب را در دست دارد برقرار کنید تا زمانی که علامت دادید شما را بیرون بکشد. بهترین روش این است که طناب را به صورت دائم در حالت کشیده نگه دارید و در هنگام خطر آن را شل کنید تا فرد متوجه خطر شود و شما را بیرون بکشد.

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

توجه: بستن دستمال خیس به دور دهان و بینی باعث محافظت شما در برابر گاز یا دودهای سمی خواهد شد.

۴- برای نجات جان مصدوم از اتاق آتش گرفته ای که در آن بسته است باید قبل از ورود ، با لمس در اتاق، حرارت را بسنجید ، اگر داغ باشد وارد اتاق نشوید و اگر داغ نباشد ، قبل از ورود به اتاق چند نفس عمیق بکشید تا خون شما پر اکسیژن شود سپس با شانه خود از پهلو به در ضربه بزنید تا در باز شود و در همین حال صورت خود را برگردانید. اتاق ممکن است پر از هوای سوخته فشرده باشد و احتمال دارد هر لحظه انفجاری رخ دهد. اگر دود کاملاً متراکم باشد روی زمین سینه خیز بروید زیرا با توجه به این که هوای داغ بالا می رود، ممکن است لایه ای از هوای تمیز در کف اتاق وجود داشته باشد.
۵- مصدوم را بگیرید و با توجه به رعایت تمام جنبه های ایمنی به سرعت به سمت در خروجی بکشید. لباس آتش گرفته مصدوم را با استفاده از پتو، گلیم و یا کت خاموش کنید.
۶- اگر لباس سوخته به پوست مصدوم چسبیده سعی نکنید آن را جدا کنید.
۷- اگر مصدوم هشیار است کاملاً از او مراقبت کنید زیرا ممکن است بر اثر نیم سوز شدن اشیای داخل اتاق، گاز منواکسید کربن در هوای اتاق پراکنده شده باشد و این امر بر هوشیاری مصدوم به تدریج تأثیر می گذارد.
۸- اگر تنفس مصدوم قطع شده بلافاصله تنفس مصنوعی را شروع کنید و سپس مصدوم را به بیمارستان برسانید.
۹٫ اگر مصدوم در پارکینگ بسته ای که ماشین یا موتور در آن روشن است گرفتار شده ، در پارکینگ را باز کنید تا دود از پارکینگ خارج و هوای تازه به اندازه کافی وارد شود. نباید وارد چنین محل هایی شوید مگر آن که مطمئن شوید خطری جان شما را تهدید نخواهد کرد.

کمکهای اولیه در سوختگی:

۱- وضعیت عمومی مصدوم را بررسی کنید. برای این منظور ابتدا از باز بودن راه های هوایی و تنفس صحیح اطمینان حاصل کنید.
در مصدومی که بیهوش است سر او را عقب بکشید تا زبان موجب انسداد راه های هوایی نشود.
۲- اگر مصدوم نفس نمی کشد و نبض ندارد عمل احیاء(تنفس مصنوعی همراه با ماساژ قلبی) را در مورد او انجام دهید.
۳- لباس مصدوم را که مربوط به عضو سوخته بدن اوست در آورید.
به خاطر داشته باشید که اگر لباس مصدوم به پوست ناحیه سوخته چسبیده است لباس را از پوست جدا نکنید بلکه لباس را از دور تا دور محل چسبیده قیچی کنید .
۴- ساعت، گردنبند، دستبند ، انگشتر ، کمربند و کفش های مصدوم را در آورید.
۵- ناحیه سوخته را با آب سرد شست و شو دهید و بدین طریق آن را خنک کنید.

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

در صورت آسیب دیدن چشم و یا پلک ها:
۱* از مالیدن چشم ها و پلک ها خود داری کنید.
۲* حتما” در اولین فرصت به اورژانس چشم پزشکی مراجعه کنید. زیرا در بعضی مواقع آسیب های چشمی در مراحل اولیه علائم زیادی ندارند و ظاهر بدی ایجاد نمی کنند اما می توانند حوادث ناگواری برای چشم ایجاد کنند.
۳* چشم فرد آسیب دیده را با یک وسیله در دسترس مانند لیوانهای یک بار مصرف یا مقوائی که به شکل مخروط در آورده اید بپوشانید. نیازی به گذاشتن دستمال، پنبه یا گاز روی چشم وجود ندارد.
۴* از هیچ گونه پماد یا قطره چشمی استفاده نکنید و چشم ها را نشوئید زیرا استفاده از آنها می تواند آسیب وارده به چشم را شدیدتر کند.
۵* از آسپیرین، ایبوبروفن و موارد مشابه تا رسیدن به اورژانس چشم پزشکی خودداری کنید.
۶* سعی کنید مواد غذائی به بیمار ندهید تا در صورت نیاز به جراحی بتوان در اولین فرصت این کار را انجام داد.

سوختگی و نحوه کمک به فرد دچار سوختگی

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی بهبود رتبه گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

راه های بهبود رتبه گوگل

راه های بهبود رتبه گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.اصولا برای بهبود رتبه گوگل سراغ روشهای هزینه بر نروید

به دانه و خواص آن

به دانه و خواص آن

به دانه سرفه،به دانه بارداری،به دانه سرماخوردگی،به دانه در بارداری،به دانه و بارداری

بیشتر مادر بزرگها زمانی که سرفه می کنیم به ما می گویند از به دانه استفاده کنیم .

لازم به ذکر است که به دانه برای درمان سرفه و گرفتگی صدا مفید می باشد.

به دانه،خواص به دانه
خواص به دانه را بشناسید

در واقع داخل میوه‌ی به دانه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره وجود دارد. لازم به ذکر است بدانید که این دانه‌ها منبع بسیار خوبی از موسیلاژ

(لعاب) هستند و حدود 20 تا 22 درصد وزن دانه را لعاب روی آن تشکیل می‌ گردد.

بهتر است بدانید که دانه‌های «به» به دلیل وجود لعاب، در رفع التهابات مخاط‌ ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش به جایی دارد.

 گفتنی است که به علاوه، آن‌ها در مصارف صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند به طوری که از لعاب این دانه در محصولات آرایشی و مجعد کردن

موها استفاده می‌ گردد. البته یکی دیگر از موارد مصرف لعاب دانه «به» آهار دادن پارچه‌های گران‌قیمت می باشد.

قابل ذکر است که به دانه دارای خواص ضدباکتریایی قوی امی باشد.

می توانید از آن برای رفع بوی بد دهان، گلو درد و آفت های دهان استفاده نماید.

جالب است بدانید که لعاب به دانه به درمان سوختگی کمک می کند و می توانید آن را روی جای سوختگی بمالید.

به دانه،خواص به دانه

گفتنی است که لعاب موجود در به دانه به رفع گلو درد و سرفه های خشک کمک می نماید.

جالب است بدانیدکه به دانه باعث کاهش وزن هم می شود زیرا چربی، کالری و نمک کمی دارد. از طرف دیگر، به دانه سرشار از فیبر و ویتامین C

است که هر دو به کنترل وزن کمک می کنند. درواقع زمانی که آن را به غذایی اضافه می کنید، طعم خوبی به آن می دهد.

قابل ذکر است که به دانه سیستم گوارش را نیز تقویت می کند. و جالب است بدانید که به دانه برای درمان زخم معده مفید است، یبوست و

اسهال را رفع می کند و به این ترتیب، به گوارش بهتر کمک می کند که این به دلیل فیبر موجود در آن می باشد.

لازم به ذکر است که  به دانه خاصیت دیگری هم دارد و آن مبارزه با سرطان است. سرطان اغلب در اثر فعالیت رایکال های آزاد به وجود می آید. به

دانه حاوی آنتی اکسیدان های ویژ]ه ای است که با این رادیکال های آزاد سرطان زا مقابله می نماید.
به دانه،خواص به دانه

طرز استفاده از به دانه را بدانید

لازم به ذکر است که برای مصرف به دانه می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از دانه‌های آن را کمی در آب خیس و سپس استفاده کنید.

و نیز  می‌توانید چند «دانه به» روی زبان قرار دهید و لعاب آن را ظرف چند دقیقه بمکید.

 جوشانده‌ی دانه به: 30 گرم به دانه را در یک لیتر آب جوش ریخته و آن‌ قدر بجوشانید تا به صورت ژله در آید.

نکته: دانه‌ی به را هرگز نجوید

به دانه،خواص به دانه

به دانه را در زمان سرفه کردن حتما استفاده کنید تا گلوی شما نرم شود.

به دانه و خواص آن

مطالب مرتبط:

خواص برگ به