ساپورت

بهترین

ساپورت

بهترین

عکس تتوی سر عجیب محسن چاوشی + متن تتو+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد عکس تتوی سر عجیب محسن چاوشی + متن تتو+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

عکس تتوی سر عجیب محسن چاوشی + متن تتو

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

محسن چاووشی خواننده پاپ محبوب ایرانی به تازگی سرش را با تتویی جالب آرایش کرده است که نظر بسیاری از رسانه ها را سوی خود جلب کرده است :

تتوی سر محسن چاوشی این شعر زیبا از مولاناست :

«خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
تو به مرگ و زندگانی هله تا جز او ندانی
نه چو روسبی که هر شب کشد او بیار دیگر.

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

عکس تتوی سر عجیب محسن چاوشی + متن تتو

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته عکس تتوی سر عجیب محسن چاوشی + متن تتو اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

خواص نخودچی و کشمش: ۲۵ خاصیت نخودچی و کشمش برای سلامتی+جزئیات کامل و عکس

قبل از اینکه درباره خواص نخودچی و کشمش برایتان بگوییم لازم است بدانید که هر یک از اجزای این خوراکی سنتی دارای خواص پرشماری هستند که با هم یک ابر خوراکی را می سازند. در این نوشتار از خواص مشترک این دو صرف نظر شده است و فقط به مهم ترین خواص ترکیبی آن ها پرداخته می شود.

خواص نخودچی و کشمش

کشمش ها به سبب خواص متعددی که برای پوست، مو و سلامتی دارند، “الماس‌های کوچک” نامیده می‌شوند. این خوراکی مقوی و خوشمزه حاصل خشک شدن انگور در معرض نور خورشید یا در دستگاه خشک‌کن است به طوری که حبه‌ها به رنگ طلایی، سبز یا سیاه برحسب رنگ انگور تبدیل می شوند. این میوه‌های خشک کوچک منبع با ارزشی از انرژی و قدرت دارویی و درمانی بالا هستند. هم چنین از این خوشمزهای شیرین و نشاط آو در تهیه‌ی داروهای مقوی و مکمل خوراکی پر انرژی برای ورزشکاران، کوهنوردان و دیگران استفاده می‌شود.

نخودچی، از طرف دیگر نیز یکی از مغذی‌ترین اعضاء خانواده حبوبات است که پس از آب‌پز کردن نخودهای تازه و ریز آن‌ها را آبکش کرده و پوست ور آمده آن را جدا می‌کنند و سپس با نمک یا بدون نمک تفت داده تا تبدیل به نخودچی محبوب ما می شوند. و البته خواص و مزایایی که اینجا برای نخودچی برشمردیم منظورمان نخودچی تفت داده شده بدون نمک یا شکر و بدون هیچ افزودنی دیگری است.

ترکیب نخودچی( بی نمک یا شکر) و کشمش منبعی از خواص و فایده برای سلامتی است. مواد مغذی موجود در نخودچی و کشمش ، خواصی عالی برای سلامتی و پوست و مو دارند. در ادامه با ۲۵ خاصیت نخودچی و کشمش برای سلامتی آشنا می شویم.

خواص نخودچی و کشمش

۱. کنترل گرسنگی

نخودچی و کشمش به واسطه وجود نخودچی(بدون نمک)، سرشار از فیبر و مقادیر بالایی از پروتئین است. این دو ماده مغذی، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارند و گرسنگی را کنترل می‌کنند. این مواد مغذی در نخود، یافت شده و آن را برای کاهش و تثبیت وزن، ایده‌آل می‌کند.

۲. کاهش کلسترول

نخودچی کشمش به واسطه نخود به کاهش کلسترول کمک می کند. گنجاندن ۳/۴ فنجان نخودچی بدون نمک در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک کند. نخود دارای دیس لپیدمیاست که از تجمع کلسترول در بدن جلوگیری می‌کند. این کار، خطر بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. فقط به خاطر بسپارید برای دریافت این مقدار نخودچی بهتر است به مصرف کشمش توجه داشته باشید.

۳. از بین برنده چین و چروک پوست

منگنز موجود در نخود باعث می‌شود سلول‌های پوست انرژی تولید کنند و با چین و چروک ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. مولیبدن، با از بین بردن سولفیت‌ها، پوست را سم‌زدایی می‌کند. مواد مغذی دیگر مانند فولات و ویتامین B برای سلول‌های پوست مانند سوخت عمل می‌کنند. آن‌ها، آسیب ناشی از آفتاب و سموم مضر را ترمیم می‌کنند.

۴. سیستم ایمنی

نخود و کشمش به واسطه نخودش سرشار از آهن است. آهن به انتقال اکسیژن در بدن کمک کرده و برای حفظ قدرت سیستم ایمنی و برای متابولیسم خوب، ضروری است.

۵. بیماری قلبی

مصرف منظم نخود، کلسترول بد را پاک می کند و سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید را کاهش می‌دهد. نخود، دوست قلب است. ترکیب منحصر به فرد آنتی‌اکسیدان‌ها در نخود، از دیواره رگ‌های خونی و خون محافظت می‌کند. اسید آلفالینولئیک (ALA) و اسیدهای چرب امگا۳، خطر بیماری قلب کرونری و خطرات بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

خواص نخودچی و کشمش ۶: آهن برای انرژی

نخود موجود در نخودچی کشمش سرشار از آهن است و به افزایش انرژی کمک می‌کند. آهن برای زنان باردار یا زنان شیرده ضروری است. کودکان و بزرگسالان برای انجام کارهای معمول روزانه، به مقادیر کافی آهن احتیاج دارند.

۷. منگنز

نخود، با کمک مواد معدنی و منگنز، عملکرد آنزیم ها، تولید انرژی و دفاع آنتی‌اکسیدانی را تسهیل می‌کند.

خواص نخودچی و کشمش

۸. کلسیم

مقدار مناسب کلسیم موجود در نخود برابر با کلسیم شیر، و ماست است و در نتیجه برای سلامت استخوان مفید است.

۹. دیابت را کنترل می‌کند

شاخص گلیسمی نخود پایین است و بنابراین برای جلوگیری و تنظیم سطح قند خون خوب است. فیبر و پروتئین به جریان خون در لوله گوارشی کمک می‌کند. همچنین از شکستن خیلی سریع یا خیلی آرام غذا جلوگیری می‌کند. این سرعت سالم، قند غذا را آزاد کرده و تاثیر گوارش غذا بر سطح قند خون ما را تثبیت می‌کند. نخود به بیماران دیابتی و افراد مقاوم در برابر انسولین توصیه می‌شود.

۱۰. فسفر

نخود، مقدار مناسبی فسفر و آهن دارد. این دو ماده باهم، به افزایش تعداد سلول‌های خونی کمک می‌کنند. همچنین، هموگلوبین را افزایش می دهد و نمک اضافی را از کلیه پاک می‌کند.

۱۱. یرقان

نخود، برای درمان یرقان نیز عالی است. مصرف یک فنجان نخود خیسانده در آب با شکر زرد، به درمان یرقان و استفراغ مربوط به آن، کمک می‌کند.

۱۲. حمله‌های قلبی

نخود، منبع خوبی از فولات است که سطح اسید آمینه و هموسیستئین را کاهش می‌دهد. سطح بالای اسید آمینه خطرناک است و ممکن است باعث حمله قلبی و سکته شود.

۱۳. بهبود فرآیند هضم

کشمش موجود در نخودچی کشمش سرشار از فیبر است که با جذب کردن آب ورم می‌کند و به طور موثر یبوست را از بین می‌برد. مصرف منظم کشمش باعث تحریک حرکات روده می‌شود و در عین حال فیبر موجود در آن سموم و مواد زائد را از دستگاه گوارش حذف می‌کند.

۱۴. درمان کم‌خونی

کشمش موجود در نخود و کشمش منبعی غنی از آهن و مس و همچنین ویتامین ب کمپلکس است که برای تشکیل گلبول‌های قرمز حیاتی هستند. مصرف منظم کشمش کمک می‌کند که کم خونی ناشی از کمبود آهن رفع شود و لخته شدن خون را در فرآیند التیام زخم بهبود می‌دهد.

خواص نخودچی و کشمش ۱۵: درمان تب

کشمش نخودچی کشمش به میزان فراوانی فیتوکمیکال‌های (مواد شیمیایی گیاهی) فنولی دارد که به دلیل خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی‌شان شناخته شده‌اند. این خواص می‌توانند از طریق مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، تب را درمان کنند.

۱۶. جلوگیری از بروز سرطان

کشمش موجود در نخودچی کشمش حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنولی به نام کاتچین است. این آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را که موجب رشد تومورها، به ویژه سرطان روده بزرگ می‌شوند، از بین می‌برند. بنابراین، گنجاندن کشمش در رژیم غذایی، یک راه موثر برای جلوگیری از تشکیل سلول‌های سرطانی است.

خواص نخودچی و کشمش

۱۷ . کاهش اسیدیته در بدن

کشمش موجود در نخودچی کشمش حاوی پتاسیم و منیزیم است که به کاهش اسیدیته کمک می‌کنند. اسیدوز یک اختلال متابولیک غیرطبیعی است که با سمی شدن خون که اغلب باعث افزایش گازها در سیستم تنفسی می‌شود، شناخته می‌شود. این اختلال مضر است زیرا می‌تواند به مشکلاتی مانند جوش، بیماری‌های پوستی، آرتریت (التهاب مفاصل)، نقرس، سنگ کلیه، ریزش مو، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان منجر شود. پتاسیم و منیزیم ترکیبات مهم آنتی‌اسیدها هستند. آنها که به عنوان پایه در مقیاس pH در نظر گرفته شده‌اند، به خنثی‌سازی اسید کمک می‌کنند، و در نتیجه از بروز اسیدوز جلوگیری می‌کنند.

۱۸. بهبود سلامت چشم

فیتونوترینت‌های پلی‌فنولیک موجود در کشمش برای سلامت چشم مفید هستند چرا که از بروز آسیب رادیکال‌های آزاد به چشم‌ها جلوگیری می‌کنند و از این طریق مانع از بروز دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد)، آب مروارید و ضعیف شدن قوه‌ی بینایی مرتبط با سن می‌شود. این میوه‌های خشک همچنین حاوی مقادیر قابل‌توجهی از بتا کاروتن، ویتامین A و کاروتنوئیدها هستند که سلامت چشم را بهبود می‌بخشند و چشم‌ها را سالم و تیز نگه می‌دارند.

۱۹. مفید برای سلامت دندان‌ها

کشمش موجود در نخودچی کشمش حاوی فیتوکمیکالی به نام اسید اولئانولیک است که از دندان در برابر پوسیدگی، کرم‌خوردگی و شکنندگی محافظت می‌کند. این ماده‌ی خوراکی مانع رشد گونه‌های باکتری استرپتوکوک موتانس و پروفیروموناس ژنژیوالیس است که موجب بروز کرم‌خوردگی و سایر مشکلات دندانی می‌شوند. علاوه بر این، کشمش غنی از کلسیم است که مانع شکستگی یا تحلیل رفتن مینای دندان می‌شود و آنها را قوی‌تر می‌کند. بور موجود در کشمش نیز از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و دندان‌ها را سفید می‌کند.

۲۰. افزایش‌دهنده‌ی انرژی

کشمش با داشتن کربوهیدرات، به ویژه قندهای طبیعی مانند فروکتوز و گلوکز، منبع خوبی برای انرژی است. این میوه‌های خشک شیرین جذب مناسب ویتامین، پروتئین و سایر مواد مغذی را در بدن تسهیل می‌کنند. آنها اغلب توسط کسانی که بدنسازی کار می‌کنند و ورزشکاران برای افزایش سریع انرژی مصرف می‌شوند.

۲۱. درمان بی‌خوابی

آهن موجود در نخود و کشمش برای درمان بی‌خوابی مفید است، زیرا کیفیت خواب را در آدم‌ها بهبود می‌بخشد و این از بهترین خواص کشمش است.

۲۲.درمان فشار خون بالا

کشمش غنی از آهن، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین B است که به حفظ فشار خون طبیعی کمک می‌کنند. میزان فراوان پتاسیم موجود در کشمش، به ویژه، تنش عروق خونی را کاهش می‌دهد و به طور طبیعی فشار خون را پایین می‌آورد در حالی که فیبر غذایی بر روی بیوشیمی رگ‌های خونی تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش سختی آنها می‌شود و به این ترتیب فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. مقدار فراوان پتاسیم در کشمش و عدم وجود سدیم در آن، سبب شده که غذای ایده‌آلی برای یک رژیم غذایی جهت داشتن قلب سالم باشد.

۲۳. مفید برای کلیه‌ها

از آن‌جایی که کشمش غنی از پتاسیم است، مصرف آن به طور مرتب مانع از شکل‌گیری و همچنین عود سنگ کلیه می‌شود.

۲۴.کمک به فرآیند کاهش و افزایش وزن

کشمش و نخودچی هر دو فیبر دارند، زمانی که به تنهایی و همراه با تمرینات فیزیکی مصرف شود، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. فیبر فراوان موجود در کشمش شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. کشمش به ویژه برای افرادی که دارای وزن کم هستند و می‌خواهند وزن خود را با یک روش سالم افزایش بدهند، مفید است. این میوه‌ی خشک دارای قندهای طبیعی، فروکتوز و گلوکز، است که می‌توانند به افزایش وزن بدون افزایش سطح کلسترول کمک کنند.

۲۵. درمان اختلالات جنسی

معروف است که کشمش حس جنسی را تحریک می‌کند. این میوه‌ی خشک دارای خواص آفرودیزیاک (تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی) طبیعی است به علت وجود اسید آمینه‌ای به نام آرژینین که می‌تواند باعث افزایش میل جنسی و القاء انگیختگی شود. کشمش همچنین در درمان اختلال نعوظ و همچنین افزایش تحرک اسپرم و شانس بارداری مفید است. مصرف منظم کشمش می‌تواند مسائل مربوط به استقامت جنسی را درمان کند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی – مژگان گوران

منبع: healthbeckon و stylecraze

خواص نخودچی و کشمش: ۲۵ خاصیت نخودچی و کشمش برای سلامتی

نوشته خواص نخودچی و کشمش: ۲۵ خاصیت نخودچی و کشمش برای سلامتی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

سردرد جنسی: ۲۰ نکته درباره علت، پیشگیری و درمان سردردهای جنسی+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد سردرد جنسی: ۲۰ نکته درباره علت، پیشگیری و درمان سردردهای جنسی+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سال‌ها است که بسیاری از زوج‌ها سردرد را به عنوان عذر و بهانه‌ای برای پرهیز از انجام رابطه جنسی استفاده می‌کنند. برای برخی از آدم‌ها، رابطه جنسی علت بروز سردرد است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا اولا بدانید سردرد جنسی چیست و سپس درباره انواع، علت بروز و راه های پیشگیری و درمان سردردهای جنسی بدانید.

سردرد جنسی

سردرد جنسی چگونه رخ می دهد

جک چهل ساله مشغول رابطه با همسرش بود، که ناگهان سردرد شدیدی را احساس کرد. او به پزشک‌اش این‌طور گزارش داد: “احساس کردم که انگار یک نفر تکه‌ای یخ را پشت جمجمه‌ام فرو کرد. ” درد به مدت حدود یک ساعت با هیچ علامت دیگری ادامه یافت، بنابراین جک کلا بی‌خیال ادامه‌ی رابطه شد! و دفعه‌ی بعد که سردردش درست زمانی که به اوج لذت رسید عود کرد، دیگر نتوانست آن را نادیده بگیرد. آیا او داشت در اثر آنوریسم می‌مرد؟ آیا زندگی جنسی او نیز در معرض خطر مرگ بود؟ دردی که او تجربه کرد، هر چند کوتاه مدت بود، اما به اندازه‌ای بود که دیگر جرات فکر کردن به رابطه‌ی جنسی را هم نداشت.

گرچه او تمایلی نداشت که زندگی جنسی خود با پزشک مطرح کند، اما در نهایت وقت گرفت و علائم خود را برای پزشک توضیح داد. پزشک برای تسکین او قادر بود تا احتمال وجود خونریزی و سایر اختلالات تهدید کننده‌ی زندگی را بررسی و سپس رد کند. او درد جک را به عنوان سردرد خوش‌خیم جنسی تشخیص داده بود، نوعی سردرد ناشی از ارگاسم که کم‌تر شناخته شده‌است.

این سردردها نادر هستند و در مردان شیوع بیش‌تری دارند. آن‌ها می‌توانند در ۲۰ سالگی و پس از آن در اواسط دهه‌ی ۳۰ پدیدار شوند. اگر از این نوع سردرد رنج می‌برید، مهم است که به پزشک‌تان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که اختلال جدی‌تری را در شما وجود ندارد. اگر مستعد ابتلا به سردرد، به خصوص میگرن هستید، اطلاعات قید شده در این نوشتار قطعا به دردتان خواهد خورد. بنابراین با ما همراه باشید!

سردرد جنسی چیست

سردرد خوش‌خیم جنسی (که به عنوان سردرد ارگاسم نیز شناخته می‌شود) دقیقا چیست؟ این نوع سردرد در واقع دردی ناگهانی و شدید در نزدیکی ارگاسم یا درست در لحظه‌ی ارگاسم است. درد به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه شدید است، هرچند بعضی از افراد گزارش می‌کنند که دردشان به مدت چند ساعت تا ۲ روز ادامه دارد. درد با مقاربت یا استمناء هم می‌تواند ایجاد شود و ممکن است به ندرت یا هر بار که شخص به ارگاسم می‌رسد، اتفاق بیفتد.

انواع سردرد جنسی

انواع مختلف سردرد جنسی وجود دارد، بسته به این‌که چگونه و چه زمانی اتفاق می‌افتد:

۱. خفیف

این نوع سردرد به صورت یک درد ملایم شروع می‌شود که با افزایش هیجان جنسی شدیدتر می‌شود و به تدریج پس از پایان فعالیت جنسی کاهش می‌یابد. افراد مبتلا به این نوع سردرد ممکن است حتی متوجه ارتباطی بین درد و رابطه‌ی جنسی‌شان نشوند و احتمال این‌که به دنبال کمک پزشکی باشند بسیار کم است.

۲. انفجاری

نوع انفجاری سردرد خوش‌خیم جنسی معمولا درد ناگهانی و شدیدی است که قبل از ارگاسم یا درست در لحظه‌ی ارگاسم رخ می‌دهد. این نوع سردرد اغلب توسط پزشکان تشخیص داده می‌شود.

۳. پستورال

این نوع سردرد جنسی نادر است. مانند سردرد انفجاری جنسی، سردردهای پوستورال با درد شدید در ارگاسم آغاز می‌شوند. درد پس از آن کاهش می‌یابد، اما هنگامی ‌که فرد بلند می‌شود و می‌ایستد، مجددا شروع می‌شود.

اجتناب از فعالیت جنسی می‌تواند در زندگی زناشویی‌تان مشکلات زیادی ایجاد کند. به یاد داشته باشید که با همسرتان رو راست باشید تا بتواند درک کند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

علت بروز سردرد جنسی

۱. انقباض ماهیچه های گردن

دلیل اصلی بروز سردرد جنسی دقیقا مشخص نیست، هرچند که با سردردهای دیگری که به وسیله‌ی انجام فعالیت بدنی ایجاد می‌شوند، دسته‌بندی شده‌است، مثل سردردی که معمولا دونده‌ها و وزنه‌بردارها تجربه می‌کنند. نوع خفیف سردرد معمولا به دلیل انقباض ماهیچه‌ای در سر و گردن در اثر هیجان رخ می‌دهد، دردی شبیه به سردرد تنشی. به نظر می‌رسد سردردهای انفجاری در اثر تغییرات رخ داده در رگ‌های خونی که به فراخ‌شدگی آن‌ها منجر می‌شود، (شبیه به سردرد میگرنی) اتفاق می‌افتند.

۲. داشتن سابقه سردرد میگرنی

تحقیقات حاکی از آن است که آدم‌های دارای سابقه‌ی میگرن و سردردهای تنشی، در مقایسه با کسانی که این تجربه را ندارند بیش‌تر در معرض سردردهای جنسی خوش‌خیم قرار می‌گیرند.

پیشگیری از سردرد جنسی

داروهای ضد درد، مانند ایبوپروفن یا استامینوفن، پس از شروع سردرد اثر کمی دارند. خوشبختانه روش جلوگیری از عود سردردهای جنسی خوش‌خیم هم ساده و هم موثر است. مجددا پزشک‌تان تلاش خواهد کرد که دیگر علل جدی سردرد مانند پارگی رگ‌های خونی مغز (سکته‌ی مغزی) یا آنوریسم را بررسی و رد کند. با معاینه‌ی فیزیکی می‌توان علائم خونریزی را تشخیص داد، علائمی مانند سفت شدن گردن، تغییر حجم مردمک چشم، استفراغ یا دردی که بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشد. اگر مشکلات مکرر یا علائم دیگری دارید، ممکن است پزشک‌تان MRI یا سی‌تی اسکن تجویز کند.

۱. نقش کم‌تر فعال را شما داشته باشید

هنگامی ‌که پزشک‌تان سردرد جنسی خوش‌خیم را در شما تشخیص داد، ممکن است مجبور باشید که در هنگام رابطه‌ی جنسی فعالیت کم‌تری داشته باشید. اگر علائم شروع شدند، باید به طور کلی فعالیت را متوقف کنید. در اغلب مواقع سردرد بلافاصله متوقف می‌شود، اگر چه ممکن است در آینده بازگردد.

۲. مصرف داروهای تجویزی

داروهای تجویزی ممکن است در صورت عدم تاثیر سایر درمان‌ها موثر باشند. مصرف پروپرانولول به طور مرتب یا ایندومتاسین قبل از رابطه‌ی جنسی نیز می‌تواند به جلوگیری از بروز سردرد کمک کند.

سردرد خوش‌خیم جنسی اگرچه عذاب‌آور و گاهی اوقات ترسناک است، اما به معنای پایان یک زندگی جنسی رضایت‌بخش نیست. انتخاب یک درمان مناسب معمولا برای همیشه این مشکل را در شما حل می‌کند.

درمان سردرد جنسی

۱. سرکه سیب

مقداری سرکه سیب را در یک کاسه بریزید و یک پارچه را داخل آن خیس کنید. ۲۰ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت کمپرس سرکه را روی سر و گردن‌تان قرار دهید. این روش درمانی را چند بار انجام دهید.

– روش دیگر این است که می‌توانید، برای تسریع روند بهبودی، مقدار برابری از آب و سرکه را با هم ترکیب کنید و بجوشانید. حالا، بخاری را که از روی ترکیب بلند می‌شود استنشاق کنید.

۲. قهوه

یک فنجان قهوه می‌تواند به شما کمک کند تا سردرد جنسی را تسکین دهید. چرا که قهوه حاوی کافئین است که عروق خونی را باز می‌کند و بنابراین درد را کاهش می‌دهد.

۳. لیمو

یک تکه لیمو را به چای سبز اضافه کنید یا هر وقت درد را تجربه می‌کنید، خمیری از پوست لیمو را روی پیشانی‌تان قرار دهید. در واقع خواص ضد التهابی پوست لیمو درد شما را بهبود می‌بخشد.

۴. اسطوخودوس

خواص ضد درد اسطوخودوس عصب‌های دچار آسیب را تسکین می‌دهد و از میزان التهاب در رگ‌های خونی می‌کاهد. یک فنجان گل خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم بگذارید. بعد از آن محلول را صاف کنید و دمنوش حاصل را در طول روز بنوشید. در صورت تمایل می‌توانید به دمنوش‌تان عسل اضافه کنید.

۵. بابونه

خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی گیاه بابونه اثر تسکین‌دهنده‌ای روی بدن دارد و مشکلات میگرن را از بین می‌برد. ۲-۳ قاشق چایخوری از گل‌های بابونه را بردارید و آن‌ها را در یک فنجان آب داغ دم بگذارید. سپس، ترکیب را صاف کرده و لیمو و عسل به آن اضافه کنید. این این چای گیاهی را سه بار در روز بنورید.

۶. زنجبیل

زنجبیل به جلوگیری از میگرن کمک می‌کند، زیرا سنتز پروستاگلاندین را که باعث انقباض عضلات می‌شود مهار می‌کند. زنجبیل را به غذاهایی که می‌پزید بیفزایید. با آن را در ۲ فنجان آب جوش بجوشانید و دمنوش آن را تهیه کنید. اجازه بدهید زنجبیل به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد و بعد ترکیب را صاف کنید. در نهایت آن را بنوشید.

۷. تخم گشنیز

آب را در یک کتری بجوشانید. حالا مقداری تخم گشنیز را در یک قوری بریزید و آب جوش را روی آن‌ها اضافه کنید. بخاری را که از روی ترکیب بلند می‌شود،‌ استنشاق کنید. روش دیگر این است که، می‌توانید آن‌ها را به صورت خام بخورید یا فرم پودری این دانه‌ها را به غذاهایی که می‌پزید،‌ اضافه کنید.

۸. بادام

سالیسین موجود در بادام به عنوان آسپرین طبیعی عمل می‌کند و سردرد جنسی را کاهش می‌دهد. بادام هم‌چنین حاوی منیزیوم است که معمولا بیماران مبتلا به میگرن با کمبود آن مواجه هستند. دفعه‌ی بعد که به سردرد دچار شدید، فقط کافی است مقداری بادام بخورید تا به سرعت دردتان کاهش یابد.

۹. نمک

نمک صورتی هیمالیا کامل‌ترین نوع نمک‌ها و بسیار غنی از مواد معدنی و الکترولیت‌ها است. این نمک باعث ذخیره‌سازی مجدد الکترولیت‌ها در بدن می‌شود و از شدت سردردها می‌کاهد. این نمک هم‌چنین باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی نیز می‌شود.

۱۰. کنجد

دانه‌های کنجد غنی از ویتامین E و منیزیوم هستند که هر دو در تثبیت سطح استروژن بدن، و درمان موثر سردردهای هورمونی بسیار مفید هستند.

دانه‌های کنجد هم‌چنین گردش خون را در مغز و بدن بهبود می‌بخشند و هر گونه احتمال تنش ماهیچه‌ای را از شما دور می‌کنند. برای مبارزه با سردرد از همان لحظه‌ی شروع، فقط کافی است بر روی سوپ یا سالادتان مقداری کنجد بپاشید.

۱۱. اسفناج

این سبزی پر خاصیت سطح فشار خون بدن را کاهش می‌دهد، و سردرد جنسی را آرام می‌کند. اسفناج هم‌چنین غنی از ویتامین B2 است. برای خودتان سالاد اسفناج درست کنید و به سرعت از بدترین سردردها خلاص شود.

۱۲. موز

موز که سرشار از مواد مغذی ضروری نظیر پتاسیم و منیزیوم است به عنوان یکی از خوراکی‌های درمانی موثر برای سردردهای شدید شناخته می‌شود. منیزیوم ماهیچه‌های دارای تنش‌مان را آرام می‌کند و پتاسیم نیز باعث تعادل الکترولیت‌ها در بدن و کاهش درد می‌شود. مصرف موز گزینه‌ی مناسبی برای درمان خماری است. موز در درمان تهوع و خستگی مفرط ماهیچه‌‌ای ناشی از سردردها بسیار موثر است.

۱۳. آناناس

آناناس از دیگر میوه‌های پر آبی است که می‌توانند به خلاصی سریع از شر سردرد کمک کنند. این میوه حاوی ترکیبی به نام بروملین است که خواص ضد التهابی دارد. همین عامل آناناس را به یکی از داروهای طبیعی برای درمان سردرد تبدیل کرده است. مصرف روزانه‌ی آناناس، چه به صورت اسموتی، چه آب آناناس، و چه استفاده از آن در سالاد می‌تواند فواید زیادی برای‌تان داشته باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع:allegiancehealth و allegiancehealth

سردرد جنسی: ۲۰ نکته درباره علت، پیشگیری و درمان سردردهای جنسی

نوشته سردرد جنسی: ۲۰ نکته درباره علت، پیشگیری و درمان سردردهای جنسی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

تعبیر خواب شیر دادن به بچه: ۴ تعبیر دیدن شیر دادن به کودک در خواب+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تعبیر خواب شیر دادن به بچه: ۴ تعبیر دیدن شیر دادن به کودک در خواب+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.شیر دادن به کودک در خواب تجربه ای است که در اکثر موارد محدود به زنان می شود. تعداد مردانی که ممکن است تجربه دیدن چنین رویای شبانه ای را داشته باشند اندک است اما همیشه هم مواردی استثنایی وجود دارد. اگر زنی که دارای فرزندی نیست شیر دادن به کودک را در خواب ببیند، این خواب تجربه ای غیرعادی تر از دیدن این خواب توسط زنی است که به تازگی نوزادش متولد شده است. با این وجود داشتن چنین تجربه ای غیرممکن نیست. در ادامه با چند تعبیر خواب شیر دادن به بچه آشنا می شویم.

تعبیر خواب شیر دادن به بچه

۱. تعبیر خواب شیر دادن به بچه در میان دختران مجرد یا زنانی که باردار نیستند

اگر دختری مجرد در خواب خود را در حال شیر دادن به کودکی ببیند تعبیر آن است که وی به زودی با فرد مورد علاقه خود ازدواج می کند. این خواب معمولا نماد ازدواج است و هر فردی که چنین خوابی ببیند در مدتی کوتاه با مرد مورد علاقه خود ازدواج می کند یا فردی مناسب برای ازدواج پیدا می کند.

این خواب همچنین نشان دهنده آن است که شما به زودی با فرد مورد علاقه خود گفتگویی جدی در رابطه با ازدواج خواهید داشت یا اگر زنی متاهل باشید با همسر خود به گفتگویی جدی در مورد بچه دار شدن خواهید پرداخت.

این خواب ها اغلب پس از بحث هایی جدی در مورد ازدواج یا بچه دار شدن بین زوج ها اتفاق می افتد. در این مواقع مغز شما این اطلاعات را دریافت کرده است و آن ها را در خواب به کار می برد. اگر دوست دارید ازدواج کنید، پس مطمئن باشید پس از دیدن چنین خوابی ازدواج شما بسیار نزدیک خواهد بود.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب ببر: ۱۰ تعبیر دیدن ببر در خواب

۲. تعبیر خواب شیر دادن به بچه در زنان متاهل

اگر شما زنی متاهل هستید و در خواب خود را در حال شیر دادن می بینید، این خواب نمادی از سعادت و آرامش است. این خواب نشان می دهد که رابطه زناشویی شما در مسیری خوشایند تداوم می یابد و شما دو نفر در کنار هم شادی و خوشحالی را تجربه می کنید. شاید شما جفت روحی خود را پیدا کرده اید و هیچ تردیدی در این مورد برایتان باقی نمانده است.

در این صورت تعبیر خواب شیر دادن بارداری و داشتن کودکی در راه نیست بلکه این خواب نشان دهنده هماهنگی و عشقی است که شما بین خود و همسرتان احساس می کنید. هیچ چیزی آرامش بخش تر از نوزاد شیرخوار نیست و به همین ترتیب آرامشی که شما در رابطه زناشویی خود تجربه می کنید از همین جنس خواهد بود.

تعبیر این خواب آن است که شما این آرامش و خوشحالی را به دیگران نیز منتقل خواهید کرد و خوشبختی بزرگ تری در انتظارتان خواهد بود. مسائل و مشکلات رابطه شما از طریق گفتگو برطرف خواهد شد و هیچ مانعی بر سر راه شادی و خوشحالی شما وجود نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب کلید: ۱۳ تعبیر دیدن کلید در خواب

۳. تعبیر خواب شیر دادن به بچه فردی دیگر

چنین خوابی غیرعادی تر است و نشان دهنده آن است که شما مسئولیتی بزرگ را برعهده گرفته اید. این خواب نشان می دهد که شما در محیط کاری خود نقشی جدی را پذیرفته اید یا تصمیم به عهده دار شدن پروژه بسیار بزرگی گرفته اید که مدت های طولانی در حال برنامه ریزی برای آن بوده اید.

شاید نگران یکی از اعضاء خانواده خود هستید و در قبال محافظت از او و برقراری احساس امنیت برای او احساس امنیت می کنید. بعلاوه، این خواب می تواند نشان دهنده آن باشد که یکی از افراد عزیز و محبوب شما تنها گذاشته شده است و اکنون شما در برابر مراقبت از او احساس مسئولیت می کنید.

شما خوب می دانید که این کار نیازمند صرف زمان و تلاش بسیار زیادی است اما دوست دارید که این مسئولیت را پذیرفته و این کار را انجام دهید.

تعبیر دیگر این خواب آن است که احتمالا شما در معرض فریب و نیرنگ فردی دیگر قرار خواهید گرفت. در معاشرت با غریبه ها بهتر است تا جایی که می توانید جانب احتیاط را رعایت کنید و مراقب باشید تا به افرادی که به آن ها مشکوک هستید اعتماد نکنید. همیشه بهترین کار این است که ابتدا از نیت ها و مقاصد دیگران اطمینان حاصل کنید و یکباره تمام و کمال به آن ها اطمینان نکنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب تصادف ماشین: ۱۱ تعبیر دیدن تصادف یا سقوط ماشین در خواب

۴. تعبیر خواب دیدن فرد دیگری در حال شیر دادن به کودکی

اگر در خواب فرد دیگری را در حال شیر دادن به کودکی ببینید، این خواب نشان دهنده آن است که شما باید در معاشرت با دیگران مراقب باشید. شاید کسی به شما خیانتی کند و شما قربانی خیانتی شوید یا شاید فردی که به شما نزدیک است شما را به زمین بزند یا پشت تان را به خاک بمالد.

این خواب نشانه ای است و این پیام را به شما می دهد که به افراد پیرامون خود و رفتارهای آن ها توجه بیشتری نشان دهید. اگر با چیز مشکوکی روبرو شدید، قبل از هر اقدامی لازم است که تا جاییکه می توانید محتاط و دقیق باشید.

بعلاوه این خواب نشان دهنده حسادت و خیانت در عشق است. شاید شما به صداقت همسر خود شک دارید و این خواب ها نشان دهنده آن است که شک و ظن شما به حقیقت خواهد پیوست.

ترجمه: تحریره سایت کسب و کار بازده- فاطمه یحیی

منبع:dreamingandsleeping

تعبیر خواب شیر دادن به بچه: ۴ تعبیر دیدن شیر دادن به کودک در خواب

نوشته تعبیر خواب شیر دادن به بچه: ۴ تعبیر دیدن شیر دادن به کودک در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

فواید نماز: ۲۲ فایده جسمی و معنوی نماز خواندن که نمی‌دانستید+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد فواید نماز: ۲۲ فایده جسمی و معنوی نماز خواندن که نمی‌دانستید+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.نیایش بخش مهمی از تمام ادیان موجود در جهان به حساب می‌آید. برای بعضی از ادیان، انجام نیایش یک فریضه‌ی واجب است. در بعضی ادیان دیگر آیینی مهم برای ارتقاء سطح معنویت افراد است. با وجود این، هر دینی نوع نیایش و سبک مختص به خود را در زمینه‌ی ادای آن دارند. بعضی‌ها دوست دارند نیایش را ساده برگزار کنند، بعضی دیگر پیچیده، بعضی‌ها به اسباب و تجهیزات نیاز دارند، و بعضی‌ها اصلا به چیزی احتیاج ندارند. در این مقاله، ما در مورد نیایش مسلمانان که «صلات» یا «نماز» است صحبت میکنیم. در ادامه با فواید نماز خواندن از نظر جسمی و معنوی بیشتر آشنا می شویم.

فواید نماز

نماز یکی از ۵ رکن اصلی اسلام است، که پایه و اساس زندگی اسلامی را تشکیل می‌دهد و به جا آوردن آن واجب محسوب می‌شود. این پنج رکن اصلی اصول دین یا پنج ستون اسلام نامیده می‌شوند.

اصولی پایه‌ای درباره‌ی نماز (صلات)

خود نماز از حرکات و بیاناتی به نام رکعت تشکیل می‌شود که تکرار می‌شوند. اصولا (به ترتیبی مشخص) یک رکعت نماز تشکیل می‌شود از:

– اقامه (ایستادن)

– خم شدن (رکوع)

– اقامه دوم (دوباره ایستادن)

– به خاک افتادن (سجود/سجده)

– نشستن

– به خاک افتادن دوباره (سجود/سجده‌ی دوم)

– دوباره نشستن

تمام این حرکات یک رکعت محسوب می‌شوند. به خاطر تفاوت‌ در تفسیرهای صورت گرفته از اسلام چندین مکتب (مذهب) در این دین وجود دارد، و هر یک احتمالا در جزئیات مربوط به آیین نیایش تفاوت‌های اندکی با هم دارند.

بر مسلمانان واجب است پنج وعده در روز نماز بخوانند، و هر وعده از چند رکعت تشکیل شده است. این پنج وعده نماز روزانه در زمان‌های مشخصی و بر مبنای حرکت خورشید در آسمان به جا آورده می‌شوند. این پنج وعده نماز روزانه عبارتند از:

– فجر (نماز صبح) – در سپیده دم یا طلوع آفتاب، ۲ رکعت نماز واجب

– ظهر – بعد از میانه‌ی روز، ۴ رکعت نماز واجب

– عصر – در بعدازظهر – ۴ رکعت نماز واجب

– مغرب – بعد از غروب آفتاب – ۳ رکعت نماز واجب

– عشاء – لحظاتی بعد از غروب آفتاب یا فرا رسیدن شب – ۴ رکعت نماز واجب

اگر مسلمانی یکی از این نمازهای واجب یومیه را ادا نکند، باید بعدا قضای آن را به جا آورد.
سوای نمازهای واجب، مسلمانان نمازهای مستحب (اختیاری) نیز دارند، مانند نماز سنت، نماز نافله، نماز استغفار و غیره. هر مسلمانی که همه‌ی این‌ها را به طور منظم به جا بیاورد مسلما فایده‌های زیادی نصیبش خواهد شد، هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ جسمی. حالا با ما همراه شوید تا فایده‌های ادای نماز را برای سلامتی با شما در میان بگذاریم.

فواید نماز خواندن از نظر جسمی

همان طور که همه می‌دانیم، هدف از ورزش منظم آن است که توانایی‌های جسمی بدن‌مان را بهبود ببخشیم. به خاطر مقدار بالای فعالیت‌های جسمی لازم و ماهیت تکرارپذیر آن، نماز خواندن قطعا مثل یک نوع ورزش کردن منظم است. بنابراین، هرچند نماز به معنی آیین پرستش است، اما می‌تواند همان فوایدی را برای جسم شما داشته باشد که ورزش منظم دارد.

۱. سلامت قلب و عروق

هر ورزشی، وقتی که منظم انجام شود، سوخت و ساز بدن را افزایش خواهد داد که به نوبه‌ی خود، سلامت کلی دستگاه قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. چون انجام رکعات نماز شبیه به ورزش کردن است، و مجبور هستید بیش از یک بار آن را تکرار کنید، این امر می‌تواند تاثیر چشمگیری بر افزایش سلامت قلب و عروق‌تان داشته باشد.

۲. تقویت تمیزی و آراستگی

مرسوم است که قبل از نماز خواندن آیین وضو گرفتن انجام شود. شما می‌توانید از آب (وضو) یا خاک (تیمم) برای وضو گرفتن استفاده کنید. وضو گرفتن برای تمیزی بدن از هر گونه آلودگی مانند میکروب‌ها، گرد و خاک و غیره لازم است. شخصی که وضو می‌گیرد باید دستان، دهان، بینی، دست‌های (تا آرنج) خود را بشوید، و موی سر، و پاها را مسح بکشد، تا اینکه در بالاترین سطح بهداشتی قرار بگیرند.

فواید نماز ۳: حفظ بهداشت دهان و دندان

از آنجایی که بسیاری از مردم هنگام وضو گرفتن کمی دهان خود را با آب غرغره می‌کنند و می‌شویند، این کار می‌تواند به تقویت و بهبود سلامت دهان و گلو نیز کمک کند. غرغره کردن خطر عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد و بوی بد دهان را نیز از بین می‌برد.

۴. درد مفاصل را تسکین می‌دهد

حالت و وضعیت بدن در رکعت‌ها شامل خم شدن، به خاک افتادن و دولا شدن می‌شود. اگر مفاصل‌تان آسیب دیده باشد یا مشکل داشته باشد هنگام انجام این کارها با دشواری‌ بسیاری مواجه خواهید شد. اقامه‌ی نماز به صورت منظم مطمئنا به تسکین این دردها کمک می‌کند.

فواید نماز ۵: درد کمر را کاهش می‌دهد

انجام حرکات نماز به ویژه رکوع درد کمر را نیز کاهش خواهد داد، و به مانند یوگا به آرام سازی رباط‌ها و عضلات کمک خواهد کرد. بسیاری از تمرین‌های ورزشی نیز شامل این حرکت‌ می‌شوند چون حرکت دو لا شدن برای ستون فقرات و باسن مفید است.

۶. عضلات شکمی بهتری می‌سازد

بسیاری از حالت‌‌ها و ضعیت‌ها در نماز به عضلات شکمی خوب و قوی نیاز دارند. به عنوان مثال موقع خم شدن برای رکوع باید هر دو دست روی کاسه‌های زانو گذاشته شود و به جلو خم شویم. به منظور حفظ صاف نگه داشتن پاها و ستون فقرات باید بعضی از عضلات شکم‌تان کشیده شود و کش بیاید. تغییر حرکات بین حالات مختلف نیز عضلات شکم‌تان را تمرین می‌دهد.

فواید نماز ۷: جریان خون را بهبود می‌بخشد

مجموعه حالات و حرکات به خصوص سجده کمک خواهد کرد خون به نحو بهتری در بدن‌تان جریان پیدا کند. همین که بدن‌تان را رو به جلو خم می‌کنید تا پیشانی‌تان مهر را لمس کند، خون به بخش‌های فوقانی بدن مانند چشم‌ها، گونه‌ها و … جاری می‌شود.

۸. دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

حالت نشستن در نماز حرکات لوله‌ی گوارش را در امحا و احشاء‌تان تحریک می‌کند، و از این طریق باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش‌تان می‌شود. این حرکت همچنین به عملکرد سم‌زدایی بدن نیز کمک می‌کند.

فواید نماز ۹: شکل و حالت بدن را بهتر می‌کند

اکثر آدم‌ها به خاطر عادات روزانه‌شان، مثل حمل کردن بار سنگین روی پشت‌شان در تمام طول روز شکل بدنی نادرستی به خود می‌گیرند و ممکن است دچار گوژپشتی شوند. از آنجایی که هر حرکتی در نماز حالت و شکلی صاف و درست دارد و هر روزه انجام می‌شود قطعا به بهتر شدن شکل و حالت بدن‌تان کمک خواهد کرد.

۱۰. نوعی ورزش یوگا است

هر حرکت و تمام حرکات موجود در رکعات نماز فایده‌های خاص خودشان را دارند، من جمله وضعیت ایستادن. اجرای یک حالت صاف و ایستاده برای یک مدت مشخص با تقویت ستون فقرات‌تان باعث خواهد شد حالت بدنی بهتری پیدا کنید.

فواید نماز ۱۱: تمیزی بدن را افزایش می‌دهد

انجام وضو قبل از برگزاری نماز خود به خود تمیزی بدن را افزایش می‌دهد چون در اجرای آن باید دهان، دست‌ها، سر بینی و پاها را بشویید.

۱۲. باعث تمیزی صورت می‌شود

در نتیجه، یکی از قواعد وضو گرفتن ۳ بار شستن صورت است، که با این کار، چربی روی صورت‌تان پاک خواهد شد و از جوش یا آکنه پیشگیری می‌شود.

فواید نماز خواندن از نظر معنوی

هدف اصلی نماز عبادت خداوند است. بنابراین، این کاملا طبیعی است که به جا آوردن منظم نماز به لحاظ معنوی نیز برای ما خوب باشد.

۱۳. خشوع و فروتنی را افزایش می‌دهد

در مطالعه‌ای آشکار شده است که نماز خواندن به صورت روزانه می‌تواند منیت و خود پرستی را در انسان‌ها کاهش و خشوع و فروتنی را افزایش می‌دهد. یعنی اگر به شیوه‌ی درست انجام شود، نماز می‌تواند آگاهی فرد را نسبت به قادر مطلق و وجود برتر افزایش دهد و از این رو از خودخواهی بکاهد. به این ترتیب مرتبا نماز خواندن هر روز که می‌گذرد خشوع را در انسان بیشتر افزایش می‌دهد.

۱۴. وضعیت ذهنی را آرامش می‌بخشد

نماز روحیه‌ی شما را تقویت می‌کند تا به خداوند نزدیک‌تر شوید. با انجام این کار، ذهن‌تان آرام‌تر و آسوده‌تر خواهد شد. یک وضعیت ذهنی آرام می‌تواند به طرز چشمگیری از سطح استرس شما بکاهد و باعث تنویر افکارتان شود.

۱۵. بصیرت را افزایش می‌دهد

با آرام شدن ذهن‌تان و قدرت تفکر شفاف‌تر، نسبت به بسیاری از چیزها صاحب بینش و بصیرت بخصوصی خواهید شد. بصیرت فقط برای کسانی اتفاق خواهد افتاد که ذهنی مه‌آلود و غبار آلوده نداشته باشند یا قضاوت‌های غیر منطقی نکنند، در نتیجه بینش و بصیرت شما هنگام نماز خواندن قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

۱۶. خشم را کاهش می‌دهد

هدف اصلی نماز یا عبادت پرستش خداوند است. هر کسی که عقل سلیم داشته باشد می‌داند که با خشم و خشونت نمی‌تواند به آن دست پیدا پیدا کند. قبل از آنکه کسی نماز بخواند، باید تدارکاتی فراهم آورد مانند از بین بردن خشونت و غضب در دل و ذهن خود.

۱۷. مهارت‌های اجتماعی را بهبود می‌بخشد

اکثر مسلمانان برای نماز خوان به مسجد یا مصلی می‌روند. به خصوص در روز جمعه، که هر هفته نماز جمعه اقامه می‌شود. با انجام منظم نماز، قطعا با آدم‌های بسیاری آشنا خواهید شد و بر اثر تعامل با مسلمانان دیگر مهارت‌های اجتماعی‌تان بهبود پیدا می‌کند.

۱۸. مثبت اندیشی را افزایش می‌دهد

کسانی که مدام نیایش می‌کنند و این کار را به درستی انجام می‌دهند به نوعی از احساس هدفمندی در زندگی دست پیدا می‌کنند. این احساس به شما اجازه می‌دهد خوشبین‌تر باشید و جهان را از منظر مثبت تری بنگرید.

فواید نماز ۱۹: پشتکار را افزایش می‌دهد

به عنوان یک مسلمان خوب، قطعا نمی‌توانید انسان تنبلی باشید. پنج وعده‌ی نماز واجب روزانه، که هر وعده رکعت‌های واجب مخصوص به خودش را دارد پشتکار خوبی را می‌طلبد. لازم به ذکر نیست که نمازهای مستحب دیگری نیز داریم. این مسئله ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برسد، اما از طریق پشتکار، ثابت خواهد شد این کارهای روزمره اصلا خسته کننده نیستند.

۲۰. مراقبه‌ی شخصی و فردی

فارغ از چیستی آن، نماز خواندن بهترین راه برای تمرین مراقبه‌ی فردی است. در طول گذر زمان ممکن است متوجه شوید که غرق در تفکر و اندیشه در مورد خود هستید تا به انسان بهتری تبدیل شوید.

۲۱. در کل برای سلامتی مفید است

هدف از نماز داشتن آرامش، هارمونی، و تعادل در زندگی است.

۲۲. نوعی مراقبه‌ی قلبی است

همچنین، نماز خواندن ممکن است راه دیگری برای نگاهی عمیق به قلب‌تان باشد تا بتوانید پاسخ هر چیزی را در آن بیابید.

مهمترین چیزی که باید یادتان باشد آن است که هدف اصلی از نماز خواندن پرستش خداوند است، نه اینکه فایده‌هایی مانند تسکین درد مفاصل، خوش هیکل‌تر شدن، و غیره از آن به دست آوریم. با همه‌ی این‌ها، و علم به تمام فایده‌های نماز خواندن قطعا مسلمانان به ادای منظم و سر وقت این فریضه‌ی الهی بیشتر ترغیب خواهند شد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

فواید نماز: ۲۲ فایده جسمی و معنوی نماز خواندن که نمی‌دانستید

نوشته فواید نماز: ۲۲ فایده جسمی و معنوی نماز خواندن که نمی‌دانستید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.قند خون پایین، هیپوگلیسمی نیز گفته می‌شود. هیپوگلیسمی زمانی اتفاق می‌افتد که سطح قند خون (گلوکز خون) تا حد غیر طبیعی پایین بیاید. زمانی که قند خون شما به پایین ۷۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر می‌رسد، ممکن است قند خون پایین داشته باشید. به هرحال، تا زمانی که قند خون شما به ۶۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر نرسد، متوجه هیچ علامت خاصی نمی‌شوید. اگر سطح گلوکز از ۵۰ پایین‌تر باشد، عملکرد مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای فهمیدن این‌که به قند خون پایین دچار هستید یا نه، پزشک برای‌تان آزمایش گلوکز انجام می‌دهد که فقط به یک قطره خون نیاز دارد و نتیجه سریعی به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با دستگاه گلوکومتر خانگی، سطح قند خون را بسنجید. در ادامه این نوشتار با چند روش خانگی درمان قند خون پایین آشنا می شویم.

قند خون پایین، دیابت ملیتوس، واکنش انسولین یا نارسایی آدرنال نیز گفته می‌شود.

درمان قند خون پایین

الف- دلایل قند خون پایین

قبل از دانستن درمان‌های خانگی یا روش‌های طبیعی برای جلوگیری از قند خون پایین، باید با دلایل بروز این مشکل آشنا شوید. زمانی که به قند خون پایین دچارید، بدن شما نمی‌تواند قند موجود در جریان خون را به درستی پردازش کند. پانکراس مسئول آزاد کردن هورمون انسولین است. اگر پانکراس انسولین زیادی آزاد کند، ممکن است بر سطح طبیعی قند خون تاثیر بگذارد. در نتیجه، قند خون بدن تا حد غیر طبیعی پایین می‌آید.

سلول‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی، برای عملکرد مناسب به مقدار کافی گلوکز نیاز دارند. اگر سلول‌های مغزی گلوکز کافی دریافت نکنند، ممکن است از فعالیت بازبمانند.

افراد دیابتی در برابر این مشکل آسب‌پذیرند زیرا انسولین آن‌ها باید تنظیم شود. قند خون پایین یکی از علائم اولیه دیابت است.

این مشکل به دلیل استفاده از داروهای خاص مانند پنتامیدین، بازدارنده‌های بتا، تریمتوپرین و سولفامتوکسازول نیز به وجود می‌آید.

دیگر اختلالات مانند نارسایی آدرنال، اختلال تیروئید، اختلال غده هیپوفیز، بیماری کلیوی، بیماری پانکراس، بیماری کبد، تومور کبد و تومور پانکراس نیز خطر قند خون پایین را افزایش می‌دهند.

در آمریکا، مردم به دلیل استفاده زیاد از قند، تنباکو، الکل و کافئین، در معرض قند خون پایین قرار دارند.

قند خون پایین می‌تواند به دلیل سطح بالای استرس نیز به وجود بیاید. استرس باعث ترشح آدرنالین در بدن می‌شود که تولید گلوکز را تحریک می‌کند. به همین دلیل است که سبک زندگی با استرس بالا باعث بروز قند خون پایین می‌شود.

ب- علائم قند خون پایین

اگر علائم اولیه قند خون پایین مانند بی‌حسی، لرزش، تهوع، سردرد، تاری دید، درد چشم، سرگیجه، تحریک‌پذیری، بی‌خوابی، طپش قلب، خستگی، ضربان قلب سریع، اضطراب و تعریق را متوجه شوید، می‌توانید آن را زود و به درستی درمان کنید.

به هرحال، اگر سطح قند خون ۷۰ میلی‌گرم به دسی لیتر است، هیچ علامتی نمی‌بینید.

زمانی که سطح قند خون به سطح خطرناک برسد، عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ممکن است علائم جدی مانند گیجی، تغییرات رفتاری، خواب آلودگی، کما و تشنج را نیز مشاهده کنید.

بنابراین اگر هر علامت جدی از قند خون پایین مشاهده کردید، با پزشک مشورت کنید.

در موارد خفیف، قند خون پایین می‌تواند با روش‌های طیعی و درمان‌های خانگی درمان شود. در این مقاله، ما روش‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین را به شما معرفی می‌کنیم.

ج- درمان قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس

۱. عسل

اگر به دنبال درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس هستید، نباید از عسل بگذرید. مصرف عسل می‌تواند گلوکز را سریع تامین کند و سطح قند خون را بالا ببرد. همچنین عسل به راحتی هضم شده و جذب خون می‌شود. برای کاهش علائم قند خون پایین، فقط باید یک قاشق غذاخوری عسل بخورید. عسل نه تنها قند خون پایین را درمان می‌کند بلکه خواص بسیاری نیز برای سلامتی دارد. به همین دلیل است که باید عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که استرس دارند، برای جلوگیری از قند خون پایین باید روزانه عسل مصرف کنند.

۲. ریشه قاصدک

آیا درمان خانگی برای قند خون پایین می‌خواهید؟ به دنبال روش‌های طبیعی برای جلوگیری از قند خون پایین هستید؟ باید ریشه قاصدک را امتحان کنید. ریشه قاصدک می‌تواند انسولین را تنظیم کند و سطح قند خون بدن را افزایش دهد. برای درمان قند خون پایین، باید روزانه عصاره ریشه قاصدک مصرف کنید. قاصدک برای قند خون پایینی که به دلیل دیابت به وجود نیامده است، مفید است. اگر قند خون پایین شما ناشی از دیابت باشد، باید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. این مطلب را تا انتها بخوانید.

۳. آب نبات یا قند

زمانی که علائم قند خون پایین را می‌بینید، باید فورا آب نبات یا قند مصرف کنید. این کار می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد. قند به راحتی هضم می‌شود و این یکی از درمان‌های اولیه برای قند خون پایین است.

۴. صبحانه سرشار از پروتئین

اگر قند خون پایینی دارید، باید صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کنید. صبحانه سرشار از پروتئین، قند خون پایین را مهار می‌کند. این یکی از درمان‌های شگفت انگیز برای قند خون پایین است که نباید آن را نادیده بگیرید. پروتئین، دریافت قند لازم برای بدن در طول روز را تضمین می‌کند. برای صبحانه پروتئینی می‌توانید پنیر، شیر، تخم مرغ، مرغ، گوشت، غلات و آووکادو بخورید.

۵. غذا خوردن در هر چند ساعت

خوردن در هر چند ساعت، به عنوان یکی از روش‌های طبیعی و درمان‌های خانگی برای قند خون پایین، به جلوگیری از افت ناگهانی قند خون کمک می‌کند. بنابراین، به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ در روز، باید روزانه ۴ یا ۵ وعده کوچک‌تر بخورید. این کار نه تنها قند خون را در سطح متعادل قرار می‌دهد بلکه به گوارش نیز کمک می‌کند.

۶. عسل و بادام هندی

هم عسل و هم بادام هندی، قندهای طبیعی هستند. بنابراین، به طبیعی شدن سطح قند خون کمک می‌کنند. به همین دلیل است که می‌خواهیم عسل و بادام هندی را به عنوان درمان خانگی برای قند خون پایین ناشی از دیابت و استرس معرفی کنیم. فقط کافی است یک قاشق چایخوری عسل را با ۳ قشق چایخوری پودر بادام هندی مخلوط کرده و کمی آب به آن اضافه کنید. این ترکیب را هر روز قبل از خواب بخورید.

۷. پرهیز از قند مصنوعی

کالری قند مصنوعی صفر است، بنابراین قند خون را افزایش نمی‌دهد. اگر قند خون شما خیلی پایین است، باید از مصرف قند مصنوعی پرهیز کنید

۸. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، قند بدن را تامین کرده و قند خون پایین را مهار می‌کند. بنابراین، گوجه فرنگی یکی از درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که نباید آن را نادیده بگیرید. توصیه می‌شود روزانه ۴ تا ۵ عدد گوجه فرنگی بخورید.

۹. افزایش مصرف منیزیم

اگر علائم قند خون پایین دارید، باید غذاهای سرشار از منیزیم مانند اسفناج، آووکادو، ماهی، مغزها و غیره بخورید. منیزیم برای تنظیم سطح قند خون و مهار قند خون پایین (هیپوگلیسمی) موثر است. همچنین یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای درمان قند خون پایین به شمار می‌آید.

۱۰. ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان، شیرین است. ریشه شیرین بیان به عنوان یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس، می‌تواند سطح قند خون را فورا افزایش دهد.

طرز استفاده:

– پودر ریشه شیرین بیان را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید

– برای تنظیم سطح قند خون، این ترکیب را دو بار در روز بخورید.

۱۱. فعالیت‌های آرام بخش

این یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم. قند خون پایین به دلیل استرس به وجود می‌آید یا تشدید می‌شود. بنابراین، اگر قند خون پایین دارید، به استراحت و آرامش نیاز دارید. برای درمان قند خون پایین ناشی از استرس، باید ورزش‌های آرام بخش، نفس عمیق، یوگا و مدیتیشن را انجام دهید.

۱۲. انجام فعالیت‌های جسمی

اگر قند خون پایین شما ناشی از استرس باشد، باید ورزش و آرامش را به عنوان بهترین درمان‌های خانگی برای قند خون پایین در نظر بگیرید. ورزش، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و با افزایش ترشح آدرنالین، قند خون بدن را کنترل و تنظیم می‌کند. بیماران مبتلا به قند خون پایین، باید در حد تعادل ورزش‌های منظم انجام دهند. ورزش‌های شدید برای آن‌ها توصیه نمی‌شود.

۱۳. نوشیدن آب کافی

کم‌آبی، قند خون پایین بدن را بدتر می‌کند. بنابراین، بیماران مبتلا به قند خون پایین باید روزانه حداقل ۷ لیوان آب بنوشند. این یکی از درمان‌های خانگی عالی برای قند خون پایین است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم. آب به دفع رادیکال‌های خطرناک و سمی از بدن کمک کرده و از کم‌آب شدن بدن جلوگیری می‌کند.

۱۴. جو

جو برای دیابت نوع ۲ یا بیماران مبتلا به قند خون پایین تجویز می‌شود. بنابراین جو باید در فهرست درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین گنجانده شود. جو سرشار از مواد معدنی ضروری، ویتامین‌ها و فیبر رژیمی است. بنابراین، منیزیم و بتاگلوکان موجود در جو به کنترل جذب گلوکز در خون کمک می‌کند.

۱۵. سیب

سیب منبعی عالی از فیبر است و مقدار مناسبی قند دارد. به همین دلیل، سیب یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین محسوب می‌شود. خوردن سیب می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کرده و آن را تثبیت کند. همچنین، شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن منظم سیب برای گوارش مفید است. سیب، خطر سندرم متابولیک، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد. اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا و اضافه وزن هستید، سیب را فراموش نکنید.

۱۶. تخم کدو

تخم کدو سرشار از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، منگنز و آهن است. تخم کدو یک خوراکی سالم و یکی از درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که در این‌جا به شما معرفی می‌کنیم. برای تنظیم سطح قند خون، می‌توانید پودر تخم کدو را به یک لیوان آب اضافه کرده و آن را بنوشید.

۱۷. تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از پلی‌فنول‌ها مانند کوئینیک اسید، کلروژنیک اسید و کافئیک اسید است که مسئول کاهش اکسیدانت‌های تخریبی در کبد و پانکراس هستند. همچنین، کلروژنیک اسید می‌تواند با افزایش تولید گلیکوژن، قند خون را کنترل کند. بنابراین، ما در این مقاله که درمورد درمان‌های طبیعی برای قند خون پایین است، تخمه کدو را گنجانده‌ایم.

برای افزایش سطح قند خون، می‌توانید تخمه آفتابگردان را به صورت خام مصرف کنید یا این‌که پودر تخمه کدو را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و بنوشید.

۱۸. جعفری

جعفری برای عملکرد پانکراس و کبد مفید است. جعفری یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم. آب جعفری خواص بسیاری برای سلامتی دارد. اگر جعفری را به صورت روزانه مصرف کنید، می‌تواند به مهار بیماری‌ها کمک کند.

فقط باید برگ جعفری را در برای چند دقیقه در آب گرم بگذارید و برای بالا بردن سطح قند خون، آن را یک بار در روز بنوشید.

۱۹. یام وحشی ( سیب زمینی شیرین)

یام وحشی یکی از درمان‌های خانگی موثر برای قند خون پایین است زیرا سطح قند خون را تنظیم می‌کند. یام وحشی به افزایش سطح قند خون کمک می‌کند:

طرز استفاده:

– یام وحشی را به آب جوش اضافه کنید

– بگذارید یک ساعت در آب جوش بماند

– آن را هر روز بنوشید

همچنین می‌توانید پودر ریشه خشک شده آن را له کنید تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را به یک لیوان شیر یا آب گرم اضافه کرده و آن را روزانه بنوشید.

۲۰. ملاس

ملاس یکی از درمان‌های خانگی موثر برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس است. نوشیدن عصاره ملاس‌ می‌تواند سطح گلوکز را در حین فعالیت افزایش دهد. برای افزایش سطح قند خون، فقط باید مقداری ملاس را در یک لیوان آب گرم ریخته و آن را دو بار در روز بنوشید.

۲۱. ریشه جنتیانا

ریشه گیاه جنتیانا در افزایش سطح قند خون موثر است. بنابراین، ریشه جنتیانا در فهرست درمان‌های خانگی موثر برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس قرار می‌گیرد.

برای تنظیم سطح قند خون، می‌توانید ریشه گیاه جنتیانا را به آب جوش اضافه کنید، آن را صاف کنید و دو بار در روز بنوشید

۲۲. سرکه سیب

سرکه سیب، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. با استناد به مطالعات انجام شده، سرکه سیب می‌تواند سطح قند خون را افزایش داده و حساسیت انسولین را بالا ببرد. همچنین، واکنش بدن به قند را نیز افزاش می‌دهد.

برای درمان قند خون پایین، می‌توانید سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سرکه سیب را می‌توان به سالاد نیز اضافه کرد. همچنین می‌توانید ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را به ۲۲۵ میلی‌لیتر آب اضافه کرده و آن را بنوشید.

به هر حال، اگر برای قند خون پایین دارو مصرف می‌کنید، قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک مشورت کنید.

۲۳. عصاره دارچین

عصاره دارچین، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. یکی از این خواص درمان قند خون پایین است. عصاره دارچین می‌تواند باعث تحریک حساسیت انسولین شده و مقاوت انسولین را کاهش دهد. عصاره دارچین می‌تواند به تنطیم قند خون ناشی از دیابت و استرس کمک کند. بنابراین، در درمان‌های خانگی برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس، نباید عصاره دارچین را نادیده بگیرید. مصرف روزانه ۶-۱ گرم دارچین را توصیه می‌کنیم.

۲۴. تخم شنبلیله

مصرف تخم شنبلیله نیز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای قند خون پایین هستید، تخم شنبلیله را فراموش نکنید. تخم شنبلیله سرشار از فیبر بوده که برای کنترل قند خون مفید است.

با استناد به بسیاری از مطالعه‌ها، تخم شنبلیله می‌تواند قند خون را در افراد دیابتی افزایش دهد. برای درمان علائم دیابت می‌توانید، تخم شنبلیله را به مواد پختنی اضافه کنید همچنین می‌توانید روزانه چای شنبلیله بنوشید.

مصرف روزانه ۵-۲ گرم تخم شنبلیله را به شما توصیه می‌کنیم.

ما ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای‌تان مفید و آگاهی دهنده بوده باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران

منبع:allremedies

درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین

نوشته درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

فواید لجن درمانی: ۱۵ فایده ماسک لجن و لجن درمانی برای پوست و سلامتی+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد فواید لجن درمانی: ۱۵ فایده ماسک لجن و لجن درمانی برای پوست و سلامتی+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

لجن یک عنصر مهمِ طبیعت است. این ماده مواد معدنی مهمی دارد که تاثیر مثبتی روی سلامت انسان می‌گذارند. لجن می‌تواند سموم را از بدن انسان جذب کند و به این ترتیب در جلوگیری از بیماری‌های زیادی بسیار مفید است. این ماده همچنین به دلیل خواص شفابخشی که دارد، شناخته‌شده است. لجن به خنک شدن و آرامش بدن کمک می‌کند زیرا می‌تواند رطوبت را برای مدت زمان طولانی نگه دارد. در ادامه این نوشتار با فواید لجن درمانی و ۱۵ فایده ماسک لجن و لجن درمانی برای پوست و سلامتی آشنا می شویم.

فواید لجن درمانی

فواید لجن درمانی به طور کلی برای سلامت و پوست

۱. لجن درمانی عضلات را آرام می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. متابولیسم را حفظ می‌کند و به این ترتیب تاثیر مثبتی بر هضم دارد

۲. برای بهبود اختلالات التهاب / تورم مفید است و درد را کاهش می‌دهد

۳. نرم‌کننده‌ی مو است و برای پوست مناسب است

۴. برای بهبود سفتی مفاصل مفید است

چرا از لجن درمانی استفاده کنیم؟

از پنج عنصر تشکیل‌دهنده‌ی این جهان (زمین)،‌ لجن نقش مهمی‌در سلامت ما ایفا می‌کند. رنگ تیره‌ی لجن به جذب رنگ‌های نور خورشید کمک می‌کند و آن‌ها را به بدن منتقل می‌کند و بخشی از خواص درمانی آن به همین دلیل است. همچنین، شکل و قوام آن به آسانی قابل تغییر است، فقط با تغییر مقدار آب، می‌توانید استفاده از آن را آسان‌تر کنید. ماسک لجن بعد از کمپرس سرد (درمان آب سرد) مفید است زیرا خنکی بدن را به مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود هر زمان که خنکی بدن برای مدت طولانی مورد نیاز است، از این روش درمانی استفاده کنید. در نهایت، لجن درمانی هم به راحتی در دسترس است و هم یک گزینه‌ی درمان مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

انواع لجن مناسب لجن درمانی

لجن‌های موجود در نقاط مختلف جهان ویژگی‌های مختلفی دارند. ترکیب لجن بسته به منشاءِ آن متفاوت است. اولا، ترکیبات معدنی لجن به نوع سنگ‌های موجود در منطقه و روند تشکیل خاک بستگی دارد. ثانیا، ویژگی لجن تحت تأثیر انواع فلور و زیاگان منطقه است. بنابراین، قبل از استفاده از آن، در مورد خواص لجن اطلاعاتی کسب کنید. مهم است که قبل از استفاده از هر نوع لجن، باید آن را خشک و سپس پودر کنید،‌ و برای حذف هر گونه ناخالصی موجود در پودر (سنگ، چمن و غیره) آن را الک کنید.

* لجن سیاه

خاک تیره کمی حالت چربی دارد و به همین دلیل برای لجن درمانی مناسب است زیرا غنی از مواد معدنی است و همچنین به مدت طولانی آب را حفظ می‌کند. این نوع لجن همواره باید از آلایش و هرگونه آلودگی عاری باشد.

* لجن دریای مرده

کلئوپاترا و بلقیس لجن سیاه دریای مرده را برای افزایش زیبایی استفاده می‌کردند به این دلیل که دارای خواص زیبایی‌بخش و توانایی‌های درمانی است. این نوع لجن بیش از ۲۰ نوع نمک و مواد معدنی دارد از جمله منیزیم، کلسیم، پتاسیم برومید، سیلیکات، قطران طبیعی و عناصر ارگانیک. در حالی که این مواد معدنی برای درمان انواع اختلالات پوستی مفید هستند، حضور سیلیکات سبب می‌شود که ماسک آن برای نرم کردن و پاک‌سازی پوست سودمند باشد. لجن باعث افزایش گردش خون می‌شود و پوست را درخشان می‌کند.

* لجن مور

این یکی لجنی است که طی هزاران سال از بقایای ارگانیک گل‌ها، سبزه و گیاهان دارویی تولید شده‌است. لجن مور چندین و چند سال طول کشیده تا بافت یکدست داشته باشد و حاوی اسید فولویک، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، هورمون‌های گیاهی است و حالتی دارد که به راحتی می‌تواند جذب بدن انسان شود. لجن دارای خواصی است که در اثر آن لایه‌ی بالاییی می‌تواند ناخالصی و آلودگی‌ها را فیلتر کرده و خلوص لجن را حفظ کند. این لجن دارای خواص درمانی است و برای سم‌زدایی، التیام، زیبایی و تغذیه‌ی بدن انسان مفید است. لجن مور اثرات ضد التهابی و ضد پیری هم دارد. همچنین برای بهبود اختلالاتی مانند آرتروز و بهبودی آسیب در ورزش نیز فوایدی دارد.

نحوه‌ی انجام لجن درمانی

لجن درمانی را می‌توانید به دو صورت استفاده کنید

۱. ماسک لجن: این یکی استفاده‌ی مکرر از ماسک لجن را شامل می‌شود. ماسک لجن به بهبود رنگ پوست کمک کرده و لکه‌های پوستی و تیرگی‌های پوست را کمرنگ می‌کند.

۲. حمام لجن: این مورد شامل به کار بردن نوع خاصی از لجن می‌شود. این نوع لجن نمک طبیعی و مواد معدنی را به میزان فراوانی به تمام قسمت‌های بدن می‌رساند. حمام لجن بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس، کهیر، ویتیلیگو یا پیسی مفید هستند.

فواید ماسک لجن برای سلامتی

ماسک لجن به طور معمول برای استفاده‌های موضعی به کار می‌رود. ساخت و استفاده از ماسک لجن برای تمام کاربردها به لحاظ سفتی مشابه است و اندازه‌ی آن بسته به کاربرد متفاوت است. برای تهیه‌ی ماسک لجن ابتدا بسته را در آب به مدت ۳۰ دقیقه خیس بگذارید. حالا یک تکه پارچه‌ی کتانی مرطوب را آماده کنید و لجن را روی پارچه به طور یکنواخت بمالید تا یک لایه نازک یکنواخت ایجاد شود. از همه طرف پارچه را تا کنید تا ماسک آماده شود.

۱. ماسک لجن برای چشم‌ها

ماسک خیس خورده در آب را پخش کنید تا لایه‌ای به ضخامت ۱۲ میلی‌متر ایجاد شود. اجازه بدهید ماسک مخصوص چشم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. ماسک لجن چشم به تسکین چشم‌ها کمک می‌کند؛ به خصوص برای کسانی که چندین ساعت برای کار مقابل کامپیوتر می‌نشینند.

این ماسک باعث کم شدن سوزش، خارش یا بهبود سایر اختلالات آلرژیک مانند التهاب ملتحمه و خونریزی چشم می‌شود. این روش درمانی همچنین به ترمیم ناسازبینی کمک می‌کند. ماسک لجن مخصوص چشم برای درمان گلوکوما (آب سیاه) موثر است، به این ترتیب که تنش روی کره‌ی چشم را کاهش می‌دهد.

۲. ماسک لجن مخصوص سر

ماسک لجن مخصوص سر معمولا یک باند ضخیم است. این باند روی پیشانی بسته می‌شود و به تسکین سردرد کمک می‌کند.

۳. ماسک لجن مخصوص صورت

لجن مخصوص صورت یک خمیر صاف و یکدست است که در ابتدا با استفاده از آب سرد آماده می‌شود. این خمیر را روی صورت بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید خشک شود. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، باید صورت‌تان را با آب سرد بشویید. این ماسک به بهبود رنگ پوست صورت کمک می‌کند. در صورت وجود آکنه این ماسک با جذب چربی اضافی و سموم از پوست به حل مشکل کمک می‌کند. این ماسک به کاهش حلقه‌های تاریک دور چشم نیز کمک می‌کند.

۴. ماسک لجن برای شکم

این ماسک لجن باید به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه روی ناحیه‌ی شکم استعمال شود. اگر در زمانی که هوا سرد است از این ماسک استفاده می‌کنید، بدن و روی ماسک لجن باید با پتو پوشانده شود. ماسک لجن مخصوص شکم به تسکین انواع اختلالات گوارشی کمک می‌کند. این ماسک برای کاهش گرمای روده و تحریک حرکات روده هم بسیار مفید است.

۵. حمام لجن

ابتدا لجن را با خیساندن آن در آب آماده کنید. سپس به صورت نشسته یا در حالی که دراز کشیده‌اید، لجن را روی تمام قسمت‌های بدن پخش کنید. اجازه بدهید به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بماند و در حالت ایده‌آل، دست کم به صورت گاه به گاه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. به یاد داشته باشید که هنگام قرار دادن بدن در معرض نور خورشید، سرتان باید پوشانده شود. پس از آن، بدن‌تان را با آب سرد تا ولرم به طور کامل شستشو دهید و بلافاصله روی تخت گرم دراز بکشید. حمام لجن به افزایش گردش خون و انرژی دادن به بافت‌های پوست کمک می‌کند.

بنابراین در پاکسازی و بهبود وضعیت پوست به طور کلی تاثیر بسزایی دارد. انجام حمام لجن به طور منظم می‌تواند به عنوان روشی طبیعی برای زیبایی در نظر گرفته شود، و همچنین رنگ پوست را بهبود داده و لکه‌های روی پوست را کاهش دهد. در عین حال، احتمالا به بهبود بعضی از اختلالات پوستی مثل آبله مرغان یا آبله کمک می‌کند. حمام لجن برای بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس، کهیر، لکودرما، جوزام و سایر اختلالات آلرژیک پوست مفید است.

خوب تا بدین‌ جای مطلب اطلاعاتی کلی در مورد فواید لجن درمانی و شیوه‌ی استفاده‌ی آن آموختیم. وقت آن رسیده که به طور اختصاصی به اثرات آن روی پوست بپردازیم. در واقع ما می‌خواهیم بدانیم که استفاده از لجن درمانی برای پوست چه مزایایی دارد.

در حقیقت، لجن سابقا توسط ساکنان مصر باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است، بنابراین ما با یک درمان زیبایی روبرو هستیم که، با وجود داشتن چندین قرن سابقه، به بخشی از روال معمول زیبایی نزد بسیاری از آدم‌ها تبدیل شده‌است.

فایده لجن درمانی برای پوست

آیا در این فکر هستید که هر چه سریع‌تر یک جلسه‌ی لجن درمانی را امتحان کنید؟ قبل از این‌که شما را انجام آن تشویق کنیم بیایید مزایای اصلی این تکنیک باستانی را با هم کشف کنیم.

۱. استعمال آن بسیار آسان است

استفاده از لجن بسیار ساده است، به این ترتیب که فقط باید لجن را روی پوست‌تان پخش کنید، اجازه دهید تا خشک شود و اثر خود را بگذارد، و در نهایت، آن را با مقدار زیادی آب شستشو بدهید تا پاک شود.

۲. پوست را پاکسازی می‌کند

خاک رس نوعی لجن است که به دلیل قدرتی که برای حذف ناخالصی‌ها و لکه‌های سیاه، پاکسازی و تمیز کردن پوست صورت و بدن دارد، در اکثر جلسات لجن درمانی حضور دارد.

۳. سلولیت را حذف می‌کند

لجن در واقع از کف دریاها، دریاچه‌ها یا چشمه‌ها استخراج می‌شود، بنابراین غنی از جلبک و مواد معدنی است که توانایی فعال کردن گردش خون، تخریب بافت چربی و از بین بردن سلولیت را دارد.

۴. پوست را احیا می‌کند

لجن همچنین حاوی عناصر کمیابی برای ترویج بازسازی پوست است، و بنابراین به شما این امکان را می‌دهد که خطوط بیان، لکه‌ها و جای باقی‌مانده از زخم و آکنه را کاهش دهید.

۵. آکنه را درمان می‌کند

مواد پاک کننده‌ی موجود در لجن که بخشی از ترکیبات لجن هستند نیز برای از بین بردن آکنه و ایجاد پوستی بدون برجستگی‌های ریز و درشت مناسب هستند.

۶. لجن را می‌توان روی صورت و بدن استعمال کرد

لجن تبدیل به دوست همیشگی‌تان خواهد شد اگر تمایل دارید برای افزایش زیبایی صورت از آن استفاده کنید، و اگر می‌خواهید پوست بدن‌تان هم زیبا باشد و ظاهر جذابی داشته باشد،‌ باز هم این ماده قابل استفاده است.

۷. لجن درمانی pH پوست را متعادل می‌کند

لجن حاوی مواد قابض و پاک‌کننده است که توانایی متعادل کردن pH پوست را دارند به این معنا که درخشش و زیبایی پوست را بازمی‌گردانند و در عین حال سبوم بیش از حد روی پوست را کاهش می‌دهند.

۸. علائم کشش روی پوست و ترک را درمان می‌کند

خواص بازسازی‌کننده‌ی لجن باعث می‌شود درمان خوبی برای از بین بردن سلولیت و از بین بردن علائم ترک‌های پوستی در یک زمان کوتاه باشد.

۹. پوست را روشن می‌کند

یکی دیگر از مزایای لجن درمانی این است که قادر است کمی پوست را رویه‌سابی کند، سلول‌های مرده را بکشد و به این ترتیب پوستی جوان، نرم و روشن را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

۱۰. می‌توانید آن را در خانه استعمال کنید

برندهای لوازم آرایشی زیادی وجود دارند که اجازه می‌دهند از مزایای لجن درمانی در خانه لذت ببرید. خیلی ساده باید نوع لجن را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن، مناسب نوع پوست شما باشد.

نحوه‌ی انجام لجن درمانی در خانه

هرچند مراکز زیبایی زیادی وجود دارد که لجن درمانی را در برنامه‌ی زیبایی خود گنجانده‌اند و هر روز هم بر تعدادشان اضافه می‌شود، اما شما می‌توانید این روش درمانی را خودتان در خانه نیز امتحان کنید.

فقط با توجه به نوع پوست‌تان نیاز به نوع خاصی از لجن دارید. برای مثال، اگر پوست شما چرب یا مختلط است، باید نوعی از ماسک لجن را انتخاب کنید که بتواند جوش و آکنه و چربی اضافی پوست‌تان را حذف کند. بنابراین باید روی بسته را بخوانید تا معلوم شود که کدام محصول برای پوست شما مناسب است.

استفاده از لجن به این ترتیب است که آن را روی پوست تمیز و خشک خوب پخش کنید. سپس کمی صبر کنید تا خشک شود . زمانی که خشک شد آن را با آب گرم شستشو دهید. در نهایت پس از خشک شدن صورت، مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست‌تان را بزنید.

نکات احتیاطی که باید قبل از انجام لجن درمانی مد نظر داشته باشید:

– لجن مورد استفاده برای این روش درمانی باید تمیز باشد و از عمق ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی از سطح زمین گرفته شود.

– سنگ ریزه یا کود شیمیایی و غیره نباید در لجن وجود داشته باشد.

– قبل از انجام لجن درمانی، لجن باید خشک شود، پودر شود و برای جداسازی سنگ ریزه‌ها، ذرات علفی و سایر ناخالصی‌ها بکار غربال شود.

– علی‌رغم ویژگی‌های لجن درمانی که برای حفظ سلامتی و درخشش پوست بسیار مفید هستند، استفاده بیش از حد از ماسک ممکن است منجر به خشکی بیش از حد پوست شود. بنابراین لازم است که از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنید.

– برای رسیدن نتایج مطلوب لجن باید به دقت انتخاب شود و کیفیت آن باید برای جلوگیری از هرگونه عارضه‌ای بررسی شود.

خلاصه‌ای بر فواید لجن درمانی

– رنگ سیاه آن تمام رنگ‌های خورشید را جذب می‌کند و آن‌ها را به بدن منتقل می‌کند.

– لجن برای مدت طولانی رطوبت را حفظ می‌کند و به این ترتیب در صورت استعمال روزی هر قسمتی از بدن آن را خنک نگه می‌دارد.

– شکل و قوام آن را می‌توان به راحتی با اضافه کردن آب تغییر داد.

– لجن ارزان و به راحتی در دسترس است.

رجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع: naturopathycure و sentirteguapa

فواید لجن درمانی: ۱۵ فایده ماسک لجن و لجن درمانی برای پوست و سلامتی

نوشته فواید لجن درمانی: ۱۵ فایده ماسک لجن و لجن درمانی برای پوست و سلامتی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

خواص برنج هندی: ۱۵ فایده برنج هندی برای سلامتی + ۸ نوع برنج هندی

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد خواص برنج هندی: ۱۵ فایده برنج هندی برای سلامتی + ۸ نوع برنج هندی صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.برنج به عنوان یک بخش مهم برای رژیم غذایی در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا است و بری تهیه‌ی انواع و اقسام غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نمی‌توان این ماده‌ی خوراکی را فقط به عنوان بخشی از وعده‌های غذایی در نظر گرفت چرا که تاثیر مثبتی روی سلامت ما دارد و سبب می‌شود که سالم‌تر و کارآمدتر شویم. برنج هندی نیز مانند انواع دیگر مواد غذایی سالم چندین نوع دارد. به علاوه این برنج مواد مغذی و همچنین مزایای زیادی برای بدن دارد. در این نوشتار با خواص برنج هندی و انواع آن بیشتر آشنا می شویم.

خواص برنج هندی

برنج سفید و برنج باسماتی دو نوع برنج هندی هستند که معمولا بیش از بقیه شناخته شده‌اند و افراد زیادی در دنیا معمولا آن را مصرف می‌کنند. این دو نوع برنج هندی احتمالا دارای خواص مشابهی هستند. تفاوت‌هایی که بین این دو نوع برنج هندی می‌توانید پیدا کنید این است که برنج باسماتی نازک‌تر از برنج سفید است و آسان‌تر هضم می‌شود.

نوع دیگر برنج هندی برنج جاسمین است که برنج منحصر به فردی محسوب می‌شود و به حذف سموم کمک می‌کند و نقش موثری در پاکسازی بدن دارد.

برنج قهوه‌ای نیز نوع دیگری از برنج هندی است. این نوع برنج خواص زیادی برای سلامتی دارد که یکی از آن‌ها کاهش وزن است. برنج قهوه‌ای به دلیل کم کالری بودن، به عنوان یک ماده‌ی غذایی محبوب برای کاهش وزن دیده می‌شود. ممکن است شگفت‌آور باشد اما خواص برنج قهوه‌ای فقط برای انسان نیست و برخی از حیوانات نیز از آن سود می‌برند. در این‌جا خواص برنج هندی را به طور مفصل‌تری می‌بینید:

* برنج سفید

معمولا اعتقاد بر این است که برنج سفید به بدن انرژی می‌دهد. این نوع برنج هندی دارای خواص زیادی برای سلامتی است از جمله:

۱. هضم آن آسان است و مصرف آن برای کودکان و بزرگسالان توصیه می‌شود

۲. به رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال، اسهال خونی و کولیت کمک می‌کند و در عین سبب رفع حالت تهوع صبحگاهی می‌شود.

* برنج قهوه‌ای

یکی از بهترین انواع برنج هندی، برنج قهوه‌ای است زیرا خواص زیادی برای سلامتی دارد از جمله:

۳. این نوع برنج بدن را متناسب و فعال نگه می‌دارد.

۴. کم‌کالری است، نشاسته‌ی کمی دارد و مواد مغذی مفید زیادی در آن یافت می‌شود. این ویژگی‌ها سبب شده که برنج قهوه‌ای بدن را سالم و فعال نگه دارد.

۵. کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

برنج قهوه‌ای فیبر محلول و روغن دارد و به همین دلیل است که این ماده‌ی خوراکی کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

* برنج قرمز

برای داشتن بدنی متناسب و سالم شما می‌توانید برنج قرمز را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید و آن را به طور منظم مصرف کنید. علاوه بر این، برنج قرمز دارای ویتامین ۶B است. سایر خواص برنج قرمز برای سلامتی عبارتند از:

۵. سطح آهن بدن را حفظ می‌کند.

۶. به تنظیم قند خون و انسولین کمک می‌کند.

۷. از تشکیل سروتونین و گلبول قرمز پشتیبانی می‌کند.

۸. به تولید سلول‌های DNA کمک می‌کند.

* برنج چسبناک

برنج چسبناک نیز یک نوع برنج هندی است که خواص زیر را برای سلامتی دارد:

۹. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

۱۰. به بهبود عملکرد مغزتان کمک می‌کند.

۱۱. بافت‌های همبند را قوی‌تر می‌کند.

* برنج پارابویل

یک فنجان برنج پخته‌ی پارابویل کمک می‌کند تا ۲ الی ۳ درصد از مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه‌تان از کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم را دریافت کنید. خواص دیگر این نوع برنج هندی عبارتند از:

۱۲. دیابت را درمان می‌کند.

* برنج سیاه

برنج سیاه خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد. خواص این نوع برنج به قرار زیر است:

۱۳. برای بهبود آلزایمر و همچنین دیابت بسیار مفید است.

* برنج باسماتی

برنج باسماتی در مقایسه با سایر انواع برنج، فیبر بیش‌تری دارد به این ترتیب که حدود ۲۰ درصد از یک فنجان این نوع برنج فیبر است. همچنین مشخص شده‌است که که برنج باسماتی شاخص گلیسمی پایین دارد. فایده‌ی دیگر برنج باسماتی به قرار زیر است:

۱۴. سطح انرژی شما را متعادل می‌کند.

* برنج جاسمین

برنج جاسمین دارای اسیدهای آمینه‌ی زیادی است که احتمالا به شیوه‌ی زیر به شما کمک می‌کند:

۱۵. درد عضلات را کاهش می‌دهد.

به این ترتیب با ۸ نوع برنج هندی آشنا شدیم: برنج سفید، برنج قهوه‌ای، برنج قرمز، برنج چسبناک، برنج پارابویل، برنج سیاه، برنج باسماتی و برنج جاسمین. خواص هر یک از این برنج‌ها را نیز به طور مجزا شناختیم. اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب انواع برنج هندی را مصرف می‌کنید تا خواص آن را به طور موثر دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید آن را با سایر مواد غذایی سالم ترکیب کنید که فایده‌ی بیش‌تری ببرید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: دکتر هبن

خواص برنج هندی: ۱۵ فایده برنج هندی برای سلامتی + ۸ نوع برنج هندی

نوشته خواص برنج هندی: ۱۵ فایده برنج هندی برای سلامتی + ۸ نوع برنج هندی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

۷ بهترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ۷ بهترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.تابستان که از راه می‌رسد، بهترین راه برای خنک شدن این است که خیلی ساده موهای ناخواسته را حذف کنید. از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در طول تابستان می‌تواند دردسر بزرگی باشد. مو موجب عرق کردن فرد شده و احساس ناراحتی نیز با خود به همراه دارد. بنابراین، بهتر است از شر آن خلاص شوید. و زمانی که پای حذف موهای ناخواسته به میان می‌آید، روش‌های خانگی بهترین گزینه برای شما هستند. استفاده از روش‌هایی که برای پوست ملایم هستند، نکته‌ای است که باید در نظر داشته باشید زیرا در این صورت شاهد واکنش روی پوست‌تان نخواهید بود. برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی ، بسیاری از افراد شیو کردن را انتخاب می‌کنند، چرا که در مقایسه با روش‌های دیگر فرایند سریع‌تری است.

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

با این حال، هنگامی‌که شیو می‌کنید، زمینه را برای رشد موهای زیرپوستی مهیا می‌کنید که اصلا حالت خوشی ندارد. بنابراین، بدون لحظه‌ای تردید آن دستگاه یا ابزار شیو را دور بیندازید و به سراغ روش‌های خانگی بروید. در این نوشتار مجموعه‌ای از راه‌های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید!

قبل از آن‌که برخی از این روش‌های خانگی از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را امتحان کنید، باید موهای‌تان را با تیغ بتراشید. حتی اگر برای حذف موها وکس انداختن را انتخاب کرده‌اید، آن را پیش از شروع روش‌های درمانی خانگی انجام بدهید. همچنین مهم است که یک آزمایش پچ انجام بدهید تا ببینید که آیا به هر یک از این درمان‌های خانگی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی آلرژی دارید یا خیر.

۱. مخلوط شکر

در یک کاسه ۳ قاشق غذاخوری شکر، آب یک لیمو و عسل را بریزید. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به صورت برعکس در ناحیه‌ی تناسلی بمالید تا موهای این ناحیه ضعیف شوند. این یکی از بهترین راه‌های طبیعی یا درمان‌های خانگی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی است.

۲. آرد نخود

تمام چیزی که برای انجام این روش حذف مو نیاز دارید یک فنجان آرد نخود، نمک و کمی آب است. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را هر روز در این ناحیه به کار ببرید تا موهای آن ضعیف شود. با این وجود، اثرگذاری این ترکیب برای حذف موها مستلزم زمان زیادی است، اما هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

۳. ترکیب عسل و شکر

این درمان خانگی برای کسانی که موهای زبر و ضخیم ندارند، اثرگذار خواهد بود. دو قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را در منطقه‌ی تناسلی استعمال کنید. از یک نوار برای حذف ترکیب از روی پوست استفاده کنید.

۴. وکس آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا و عسل با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را گرم کنید. هنگامی‌ که گرم شد، آن را در ناحیه‌ی تناسلی بمالید و از یک نوار برای حذف ترکیب و مو از روی پوست استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش‌های خانگی برای حذف موی ناحیه‌ی تناسلی است.

۵. عسل و لیمو

اگر مستعد جوش روی پوست ناحیه‌ی تناسلی هستید، برای جلوگیری از این مشکل، لیمو استفاده کنید. در یک کاسه، عسل و لیمو را با هم مخلوط کنید، ترکیب حاصل را گرم کنید و سپس آن را به عنوان موم برای پاک کردن موهای زائد استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از این ترکیب پس از اولین تراشیدن موهای زائد است.

۶. ترکیب سیب‌زمینی و عدس

ترکیبی از سیب‌زمینی و پودر عدس آماده کنید. کمی عسل هم به مخلوط اضافه کنید و آن را گرم کنید. ترکیب سفت و غلیظی آماده خواهد شد که آن را به عنوان موم برای از بین بردن موهای ناحیه‌ی تناسلی استفاده کنید. این یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای حذف موی زائد این ناحیه است.

۷. جوی دوسر و عسل

اگر می‌خواهید فقط از مواد و روش‌های خانگی برای حذف موهای ناحیه‌ی تناسلی استفاده کنید، این یکی از بهترین گزینه‌ها است. جوی دوسر و عسل را با هم مخلوط کنید و سپس به عنوان موم خانگی برای حذف موهای ناخواسته در ناحیه‌ی تناسلی استفاده کنید.

اقدامات لازمی که پس از این روش‌ها باید انجام بدهید

همیشه اطمینان حاصل کنید که این ناحیه را پس از حذف موها با یخ ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا منافذ پوست بسته شوند و هر گونه عفونت پوستی را کاهش می‌دهد.

شستشو واژن

چند جور محلول شستشوی واژن وجود دارد که می توانید در خانه تهیه کنید. این روش‌های حفظ نظافت واژن کمک خواهد کرد که ناحیه‌ی تناسلی‌تان تر و تازه و دور از همه‌ی عفونت‌ها مانند STD، UTI و غیره بماند.

هرگز از اسکراب استفاده نکنید

بسیار مهم است که اسکراب را در این ناحیه‌ی حساس استفاده نکنید، زیرا ممکن است عفونت یا خارش در آن رخ بدهد چرا که پوست آن نرم و حساس است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع: بولد اسکای

۷ بهترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان

نوشته ۷ بهترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

تولید ملی واسه اسانی اون عروس دامادهایی که توی یه بشقاب غذا میخورن

عکس های دیدنی از اتفاقات غیر منتظره

عکسهایی جالب و طنز که به‌ صورت اتفاقی شکار شده است ، این عکسهای خنده دار و طنز را دراین پست تماشا نمایید.

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس هایی از حوادث عجیب

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس هایی از سوژه های اتفاقی ایرانی

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های از بدشانس ترین صاحب ماشین

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

تصاویری از بدشانسی های طنز

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های از گیر افتادن خودرو در برف

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

چرا قیمه ها را میریزی تو ماستا !!!!

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های طنز و خنده دار

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های از لحظات پر تنش

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

وقتی ماشینت باهات قهر کرده !!

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

سوژه های جالب و دیدنی

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های دیدنی از سرتاسر جهان

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

وقتی میخوای پول بلیط ورزشگاه ندی

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عاشقانه ترین درخت دنیا

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

عکس های جالب و دیدنی از اتفاقات عجیب و غیر منتظره

تصاویری از نی نی کوچولوهای ناز نازی