ساپورت

بهترین

ساپورت

بهترین

اسهال‌ حاد و راههای درمان

اسهال‌ حاد و راههای درمان

اسهال‌ حاد خونی،اسهال حاد عفونی، اسهال‌ حاد اطفال،درمان اسهال حاد،اسهال حاد علایم

درمورد اسهال حاد چقدر می دانید؟؟

بهتر است بدانید که اسهال‌ حاد عبارت‌ است‌ از اجابت‌ مزاج‌ شل‌، آبکی‌ و به‌ دفعات‌ زیاد. جالب است بدانید که اسهال‌ یک‌ علامت‌ است،‌ نه‌ یک‌ بیماری‌. لازم به ذکر است که اسهال‌ ساده‌ در تمام‌ گروه‌های‌ سنی‌ رایج می باشد.

علایم‌ شایع‌ در اسهال حاد چیست

بهتر است بدانید که درد شکمی‌ همراه‌ با دل‌ پیچه‌، اجابت‌ مزاج‌ شل‌ و آبکی‌، گاهی‌ ناتوانی‌ در کنترل‌ اجابت‌ مزاج و گاهی‌ تب‌ ازعلایم آن است.

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

بهتر است بدانید که علل‌ متعددی‌ برای اسهال حاد وجود دارند، از جمله‌:علل‌ عفونی‌ ،ویروسی‌، انگلی‌، باکتریایی‌ می باشد.

 

 

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

پیشگیری‌ از اسهال حاد:

بدنیست بدانید که اگر اسهال‌ مرتباً تکرار شود و بتوان‌ علت‌ آن‌ را فهمید،‌ با دوری‌ از علت‌ و حذف آن،‌ می‌ توان از تکرر اسهال‌ جلوگیری‌ نمود.بهتر است بدانید که حمله ی‌ اسهال‌ می ‌تواند گه گاه‌ در هر کسی‌ به‌ علل‌ بی ‌اهمیتی‌ بروز کند، اما به‌ زودی‌ رفع می‌ شود و اثر پایداری‌ از آن‌ بر جای‌ نمی‌ ماند.در واقع بیشتر موارد اسهال‌ حاد، مدت‌ کوتاهی‌ طول‌ می ‌کشند و جستجوی‌ علت‌ آنها امکان دارد ضرورتی‌ نداشته‌ است.لطفا برای پیشگیری از اسهال، از خوردن‌ غذاهای‌ خام‌ و نیم ‌پز مثل‌ غذاهای‌ دریایی‌، غذاهای‌ آماده یا بوفه ای که‌ چندین‌ ساعت‌ در بیرون‌ رها شده‌اند، و غذاهایی‌ که‌ فروشندگان‌ دوره‌ گرد می ‌فروشند، پرهیز نمایید.

درمان‌:اقدامات‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ بررسی‌ آزمایشگاهی‌ نمونه‌ ی مدفوع‌ است.گرفتن‌ یک‌ شرح‌ حال‌ دقیق‌ و کامل‌ در مورد علایم‌، زمان‌ و مدت‌ اسهال‌، شدت‌ اسهال‌ و وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ بیمار می ‌تواند به‌ تعیین‌ علت‌ اسهال‌ کمک نماید.

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

درمان‌ اسهال حاد

لازم به ذکر است که اقدامات‌ تشخیصی‌ امکان دارد شامل‌ بررسی‌ آزمایشگاهی‌ نمونه‌ ی مدفوع‌ است.دقت کنید که گرفتن‌ یک‌ شرح‌ حال‌ دقیق‌ و کامل‌ در مورد علایم‌، زمان‌ و مدت‌ اسهال‌، شدت‌ اسهال‌ و وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ بیمار می ‌تواند به‌ تعیین‌ علت‌اسهال‌ کمک نماید. بهتر است بدانید که اگر شواهدی‌ دال‌ بر وجود بیماری‌ جدی‌ وجود داشته‌ باشد، امکان‌ دارد آزمایشات‌ بیشتری‌ انجام‌ گردند.

داروهای لازم برای اسهال حاد:

دقت کنید که در موارد خفیف‌ می ‌توان‌ از داروهایی‌ مثل‌ لوپرامید و پپتوبیسمول‌ استفاده‌ نمود. بهتر است بدانید که امکان‌ دارد سایر داروهای‌ ضد اسهال‌ تجویز گردد.بدنیست بدانید کهدر صورت‌ شناسایی‌ یک‌ انگل‌ یا باکتری‌ به‌ خصوص‌ به‌ عنوان‌ علت‌ اسهال‌، امکان‌ دارد آنتی ‌بیوتیک‌ تجویز گردد.

 

اسهال‌ حاد،درمان اسهال‌ حاد

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمایید.؟

بهتر است بدانید که  اگر اسهال‌ بیش‌ از 48 ساعت‌ طول‌ بکشد.قابل ذکر است که اگر مخاط‌ ، خون‌، یا کِرم‌ در مدفوع‌ ظاهر گردد.بهتر است بدانید که اگر تب‌ به‌ 3/38 درجه‌ ی سانتیگراد یا بالاتر برسدباید به پزشک مراجعه کنید.دقت کنید اگر درد شدیدی‌ در شکم‌ یا راست‌ روده‌ به‌ وجود آید. اگر علایم‌ کم‌ آبی‌ ظاهر شوند مانند: خشکی‌ دهان‌، پوست‌ چروکیده‌، تشنگی‌ شدید، ادار کم‌ یا عدم‌ وجود ادرار وجود داشته باشد.با توجه به نکات ذکرشده دوره درمان را زودتر طی می کنید.

اسهال‌ حاد و راههای درمان

مطالب مرتبط:

اسهال

اسهال خونی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.