ساپورت

بهترین

ساپورت

بهترین

علف گربه

خواص گیاه دارویی علف گربه چیست

علف گربه,علف گربه والریان,علف گربه چیست,علف گربه درحل جدول,علف گربه در جدول,علف گربه را گویند,علف گربه چیست,علف گربه پرسشکده,علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه درحل جدول,علف گربه و الریان,گیاه علف گربه چیست,علف گربه در حل جدول,علف گربه در جدول کلمات,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه در جدول,نام گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه پرسشکده,گیاه علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه در حل جدول

علف گربه , علف گربه چیست , گیاه علف گربه , خواص علف گربه

در این مطلب از سایت جسارت یه خواص گیاه دارویی علف گربه چیست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.گیاه علف گربه متعلق به خانواده نعاع است. نام گیاه شناسی آن سنبل الطیب است. این گیاه دارای برگ هایی مانند قلب و به شکل دندانه دار و دارای گل های کوچک سفید با لکه های بنفش است.این گیاه عطر ضعیف گیاه نعناع را دارد. یکی از مواد تشکیل دهدنده سنبل الطیب روغنی است یه اسم نپتالاکتون که در برگ های این گیاه یافت می شود.سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فواصل دور تشخیص داده و به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست و خیز می‌پردازد و از بوی آن مست می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان خشک کردن این گیاه در مکانی دور از دسترس این حیوان باشد.گل‌های سنبل‌الطیب به رنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است و قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولاً از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد، استفاده می‌شود.

علف گربه

علف گربه به خاطر توانایی ایجاد رفتارهای سرخوشانه در گربه ها بسیار معروف است .  گربه سانان دیگر نیز همانند گربه میتوانند به این گیاه عکس العمل نشان داده به همین منظور برخی اوقات در باغ وحش ها برای شاداب کردن محیط ،علف گربه  را در اختیار این حیوانات قرار میدهند. نام علمی علف گربهNepeta  cataria  (گل نپتون)  است. گیاهان دیگر مثل اویشن گربه teucruim marum و سنبل الطیب  valeriana officinalis نیز میتوانند باعث ایجاد این گونه رفتار ها در گربه شوند. برخلاف تصور عموم سنبل الطیب ، علف گربه یا catnip نیست و این دو گیاه با هم متفاوتند.در حقیقت نام دیگر سنبل الطیب در فارسی (حالا به اشتباه یا درست ) علف گربه گذاشته شده است.

علف گربه والریان

این گیاه دارای خواص زیادی از جمله اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است و … برای معرفی بیشتر این گیاه عکس هایی از این گیاه همچنین اطلاعاتی در رابطه با این گیاه را نیز برای شما عزیزان تهیه کرده ایم

علف گربه چیست

سنبل الطیب گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن بطور عمودی تا ارتفاع دو متر بالا می رود.این گیاه بصورت وحشی در جنگل های کم درخت ، در حاشیه جویبارها و گودال ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می روید.سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده بطرف آن می رود و در اطراف آن به جست و خیز می پردازد و از بوی آن مست می شود.گلهای سنبل الطیب  برنگ سفید یا صورتی و بصورت خوشه ای می باشد. قسمت مورد استفاده سنبل الطیب ریشه آن است و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه ای در می آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.