ساپورت

بهترین

ساپورت

بهترین

درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.قند خون پایین، هیپوگلیسمی نیز گفته می‌شود. هیپوگلیسمی زمانی اتفاق می‌افتد که سطح قند خون (گلوکز خون) تا حد غیر طبیعی پایین بیاید. زمانی که قند خون شما به پایین ۷۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر می‌رسد، ممکن است قند خون پایین داشته باشید. به هرحال، تا زمانی که قند خون شما به ۶۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر نرسد، متوجه هیچ علامت خاصی نمی‌شوید. اگر سطح گلوکز از ۵۰ پایین‌تر باشد، عملکرد مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای فهمیدن این‌که به قند خون پایین دچار هستید یا نه، پزشک برای‌تان آزمایش گلوکز انجام می‌دهد که فقط به یک قطره خون نیاز دارد و نتیجه سریعی به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با دستگاه گلوکومتر خانگی، سطح قند خون را بسنجید. در ادامه این نوشتار با چند روش خانگی درمان قند خون پایین آشنا می شویم.

قند خون پایین، دیابت ملیتوس، واکنش انسولین یا نارسایی آدرنال نیز گفته می‌شود.

درمان قند خون پایین

الف- دلایل قند خون پایین

قبل از دانستن درمان‌های خانگی یا روش‌های طبیعی برای جلوگیری از قند خون پایین، باید با دلایل بروز این مشکل آشنا شوید. زمانی که به قند خون پایین دچارید، بدن شما نمی‌تواند قند موجود در جریان خون را به درستی پردازش کند. پانکراس مسئول آزاد کردن هورمون انسولین است. اگر پانکراس انسولین زیادی آزاد کند، ممکن است بر سطح طبیعی قند خون تاثیر بگذارد. در نتیجه، قند خون بدن تا حد غیر طبیعی پایین می‌آید.

سلول‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی، برای عملکرد مناسب به مقدار کافی گلوکز نیاز دارند. اگر سلول‌های مغزی گلوکز کافی دریافت نکنند، ممکن است از فعالیت بازبمانند.

افراد دیابتی در برابر این مشکل آسب‌پذیرند زیرا انسولین آن‌ها باید تنظیم شود. قند خون پایین یکی از علائم اولیه دیابت است.

این مشکل به دلیل استفاده از داروهای خاص مانند پنتامیدین، بازدارنده‌های بتا، تریمتوپرین و سولفامتوکسازول نیز به وجود می‌آید.

دیگر اختلالات مانند نارسایی آدرنال، اختلال تیروئید، اختلال غده هیپوفیز، بیماری کلیوی، بیماری پانکراس، بیماری کبد، تومور کبد و تومور پانکراس نیز خطر قند خون پایین را افزایش می‌دهند.

در آمریکا، مردم به دلیل استفاده زیاد از قند، تنباکو، الکل و کافئین، در معرض قند خون پایین قرار دارند.

قند خون پایین می‌تواند به دلیل سطح بالای استرس نیز به وجود بیاید. استرس باعث ترشح آدرنالین در بدن می‌شود که تولید گلوکز را تحریک می‌کند. به همین دلیل است که سبک زندگی با استرس بالا باعث بروز قند خون پایین می‌شود.

ب- علائم قند خون پایین

اگر علائم اولیه قند خون پایین مانند بی‌حسی، لرزش، تهوع، سردرد، تاری دید، درد چشم، سرگیجه، تحریک‌پذیری، بی‌خوابی، طپش قلب، خستگی، ضربان قلب سریع، اضطراب و تعریق را متوجه شوید، می‌توانید آن را زود و به درستی درمان کنید.

به هرحال، اگر سطح قند خون ۷۰ میلی‌گرم به دسی لیتر است، هیچ علامتی نمی‌بینید.

زمانی که سطح قند خون به سطح خطرناک برسد، عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ممکن است علائم جدی مانند گیجی، تغییرات رفتاری، خواب آلودگی، کما و تشنج را نیز مشاهده کنید.

بنابراین اگر هر علامت جدی از قند خون پایین مشاهده کردید، با پزشک مشورت کنید.

در موارد خفیف، قند خون پایین می‌تواند با روش‌های طیعی و درمان‌های خانگی درمان شود. در این مقاله، ما روش‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین را به شما معرفی می‌کنیم.

ج- درمان قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس

۱. عسل

اگر به دنبال درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس هستید، نباید از عسل بگذرید. مصرف عسل می‌تواند گلوکز را سریع تامین کند و سطح قند خون را بالا ببرد. همچنین عسل به راحتی هضم شده و جذب خون می‌شود. برای کاهش علائم قند خون پایین، فقط باید یک قاشق غذاخوری عسل بخورید. عسل نه تنها قند خون پایین را درمان می‌کند بلکه خواص بسیاری نیز برای سلامتی دارد. به همین دلیل است که باید عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که استرس دارند، برای جلوگیری از قند خون پایین باید روزانه عسل مصرف کنند.

۲. ریشه قاصدک

آیا درمان خانگی برای قند خون پایین می‌خواهید؟ به دنبال روش‌های طبیعی برای جلوگیری از قند خون پایین هستید؟ باید ریشه قاصدک را امتحان کنید. ریشه قاصدک می‌تواند انسولین را تنظیم کند و سطح قند خون بدن را افزایش دهد. برای درمان قند خون پایین، باید روزانه عصاره ریشه قاصدک مصرف کنید. قاصدک برای قند خون پایینی که به دلیل دیابت به وجود نیامده است، مفید است. اگر قند خون پایین شما ناشی از دیابت باشد، باید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. این مطلب را تا انتها بخوانید.

۳. آب نبات یا قند

زمانی که علائم قند خون پایین را می‌بینید، باید فورا آب نبات یا قند مصرف کنید. این کار می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد. قند به راحتی هضم می‌شود و این یکی از درمان‌های اولیه برای قند خون پایین است.

۴. صبحانه سرشار از پروتئین

اگر قند خون پایینی دارید، باید صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کنید. صبحانه سرشار از پروتئین، قند خون پایین را مهار می‌کند. این یکی از درمان‌های شگفت انگیز برای قند خون پایین است که نباید آن را نادیده بگیرید. پروتئین، دریافت قند لازم برای بدن در طول روز را تضمین می‌کند. برای صبحانه پروتئینی می‌توانید پنیر، شیر، تخم مرغ، مرغ، گوشت، غلات و آووکادو بخورید.

۵. غذا خوردن در هر چند ساعت

خوردن در هر چند ساعت، به عنوان یکی از روش‌های طبیعی و درمان‌های خانگی برای قند خون پایین، به جلوگیری از افت ناگهانی قند خون کمک می‌کند. بنابراین، به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ در روز، باید روزانه ۴ یا ۵ وعده کوچک‌تر بخورید. این کار نه تنها قند خون را در سطح متعادل قرار می‌دهد بلکه به گوارش نیز کمک می‌کند.

۶. عسل و بادام هندی

هم عسل و هم بادام هندی، قندهای طبیعی هستند. بنابراین، به طبیعی شدن سطح قند خون کمک می‌کنند. به همین دلیل است که می‌خواهیم عسل و بادام هندی را به عنوان درمان خانگی برای قند خون پایین ناشی از دیابت و استرس معرفی کنیم. فقط کافی است یک قاشق چایخوری عسل را با ۳ قشق چایخوری پودر بادام هندی مخلوط کرده و کمی آب به آن اضافه کنید. این ترکیب را هر روز قبل از خواب بخورید.

۷. پرهیز از قند مصنوعی

کالری قند مصنوعی صفر است، بنابراین قند خون را افزایش نمی‌دهد. اگر قند خون شما خیلی پایین است، باید از مصرف قند مصنوعی پرهیز کنید

۸. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، قند بدن را تامین کرده و قند خون پایین را مهار می‌کند. بنابراین، گوجه فرنگی یکی از درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که نباید آن را نادیده بگیرید. توصیه می‌شود روزانه ۴ تا ۵ عدد گوجه فرنگی بخورید.

۹. افزایش مصرف منیزیم

اگر علائم قند خون پایین دارید، باید غذاهای سرشار از منیزیم مانند اسفناج، آووکادو، ماهی، مغزها و غیره بخورید. منیزیم برای تنظیم سطح قند خون و مهار قند خون پایین (هیپوگلیسمی) موثر است. همچنین یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای درمان قند خون پایین به شمار می‌آید.

۱۰. ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان، شیرین است. ریشه شیرین بیان به عنوان یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس، می‌تواند سطح قند خون را فورا افزایش دهد.

طرز استفاده:

– پودر ریشه شیرین بیان را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید

– برای تنظیم سطح قند خون، این ترکیب را دو بار در روز بخورید.

۱۱. فعالیت‌های آرام بخش

این یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم. قند خون پایین به دلیل استرس به وجود می‌آید یا تشدید می‌شود. بنابراین، اگر قند خون پایین دارید، به استراحت و آرامش نیاز دارید. برای درمان قند خون پایین ناشی از استرس، باید ورزش‌های آرام بخش، نفس عمیق، یوگا و مدیتیشن را انجام دهید.

۱۲. انجام فعالیت‌های جسمی

اگر قند خون پایین شما ناشی از استرس باشد، باید ورزش و آرامش را به عنوان بهترین درمان‌های خانگی برای قند خون پایین در نظر بگیرید. ورزش، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و با افزایش ترشح آدرنالین، قند خون بدن را کنترل و تنظیم می‌کند. بیماران مبتلا به قند خون پایین، باید در حد تعادل ورزش‌های منظم انجام دهند. ورزش‌های شدید برای آن‌ها توصیه نمی‌شود.

۱۳. نوشیدن آب کافی

کم‌آبی، قند خون پایین بدن را بدتر می‌کند. بنابراین، بیماران مبتلا به قند خون پایین باید روزانه حداقل ۷ لیوان آب بنوشند. این یکی از درمان‌های خانگی عالی برای قند خون پایین است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم. آب به دفع رادیکال‌های خطرناک و سمی از بدن کمک کرده و از کم‌آب شدن بدن جلوگیری می‌کند.

۱۴. جو

جو برای دیابت نوع ۲ یا بیماران مبتلا به قند خون پایین تجویز می‌شود. بنابراین جو باید در فهرست درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین گنجانده شود. جو سرشار از مواد معدنی ضروری، ویتامین‌ها و فیبر رژیمی است. بنابراین، منیزیم و بتاگلوکان موجود در جو به کنترل جذب گلوکز در خون کمک می‌کند.

۱۵. سیب

سیب منبعی عالی از فیبر است و مقدار مناسبی قند دارد. به همین دلیل، سیب یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای قند خون پایین محسوب می‌شود. خوردن سیب می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کرده و آن را تثبیت کند. همچنین، شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن منظم سیب برای گوارش مفید است. سیب، خطر سندرم متابولیک، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد. اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای فشار خون بالا و اضافه وزن هستید، سیب را فراموش نکنید.

۱۶. تخم کدو

تخم کدو سرشار از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، منگنز و آهن است. تخم کدو یک خوراکی سالم و یکی از درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که در این‌جا به شما معرفی می‌کنیم. برای تنظیم سطح قند خون، می‌توانید پودر تخم کدو را به یک لیوان آب اضافه کرده و آن را بنوشید.

۱۷. تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از پلی‌فنول‌ها مانند کوئینیک اسید، کلروژنیک اسید و کافئیک اسید است که مسئول کاهش اکسیدانت‌های تخریبی در کبد و پانکراس هستند. همچنین، کلروژنیک اسید می‌تواند با افزایش تولید گلیکوژن، قند خون را کنترل کند. بنابراین، ما در این مقاله که درمورد درمان‌های طبیعی برای قند خون پایین است، تخمه کدو را گنجانده‌ایم.

برای افزایش سطح قند خون، می‌توانید تخمه آفتابگردان را به صورت خام مصرف کنید یا این‌که پودر تخمه کدو را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و بنوشید.

۱۸. جعفری

جعفری برای عملکرد پانکراس و کبد مفید است. جعفری یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای قند خون پایین است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم. آب جعفری خواص بسیاری برای سلامتی دارد. اگر جعفری را به صورت روزانه مصرف کنید، می‌تواند به مهار بیماری‌ها کمک کند.

فقط باید برگ جعفری را در برای چند دقیقه در آب گرم بگذارید و برای بالا بردن سطح قند خون، آن را یک بار در روز بنوشید.

۱۹. یام وحشی ( سیب زمینی شیرین)

یام وحشی یکی از درمان‌های خانگی موثر برای قند خون پایین است زیرا سطح قند خون را تنظیم می‌کند. یام وحشی به افزایش سطح قند خون کمک می‌کند:

طرز استفاده:

– یام وحشی را به آب جوش اضافه کنید

– بگذارید یک ساعت در آب جوش بماند

– آن را هر روز بنوشید

همچنین می‌توانید پودر ریشه خشک شده آن را له کنید تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را به یک لیوان شیر یا آب گرم اضافه کرده و آن را روزانه بنوشید.

۲۰. ملاس

ملاس یکی از درمان‌های خانگی موثر برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس است. نوشیدن عصاره ملاس‌ می‌تواند سطح گلوکز را در حین فعالیت افزایش دهد. برای افزایش سطح قند خون، فقط باید مقداری ملاس را در یک لیوان آب گرم ریخته و آن را دو بار در روز بنوشید.

۲۱. ریشه جنتیانا

ریشه گیاه جنتیانا در افزایش سطح قند خون موثر است. بنابراین، ریشه جنتیانا در فهرست درمان‌های خانگی موثر برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس قرار می‌گیرد.

برای تنظیم سطح قند خون، می‌توانید ریشه گیاه جنتیانا را به آب جوش اضافه کنید، آن را صاف کنید و دو بار در روز بنوشید

۲۲. سرکه سیب

سرکه سیب، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. با استناد به مطالعات انجام شده، سرکه سیب می‌تواند سطح قند خون را افزایش داده و حساسیت انسولین را بالا ببرد. همچنین، واکنش بدن به قند را نیز افزاش می‌دهد.

برای درمان قند خون پایین، می‌توانید سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سرکه سیب را می‌توان به سالاد نیز اضافه کرد. همچنین می‌توانید ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را به ۲۲۵ میلی‌لیتر آب اضافه کرده و آن را بنوشید.

به هر حال، اگر برای قند خون پایین دارو مصرف می‌کنید، قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک مشورت کنید.

۲۳. عصاره دارچین

عصاره دارچین، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. یکی از این خواص درمان قند خون پایین است. عصاره دارچین می‌تواند باعث تحریک حساسیت انسولین شده و مقاوت انسولین را کاهش دهد. عصاره دارچین می‌تواند به تنطیم قند خون ناشی از دیابت و استرس کمک کند. بنابراین، در درمان‌های خانگی برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس، نباید عصاره دارچین را نادیده بگیرید. مصرف روزانه ۶-۱ گرم دارچین را توصیه می‌کنیم.

۲۴. تخم شنبلیله

مصرف تخم شنبلیله نیز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای قند خون پایین هستید، تخم شنبلیله را فراموش نکنید. تخم شنبلیله سرشار از فیبر بوده که برای کنترل قند خون مفید است.

با استناد به بسیاری از مطالعه‌ها، تخم شنبلیله می‌تواند قند خون را در افراد دیابتی افزایش دهد. برای درمان علائم دیابت می‌توانید، تخم شنبلیله را به مواد پختنی اضافه کنید همچنین می‌توانید روزانه چای شنبلیله بنوشید.

مصرف روزانه ۵-۲ گرم تخم شنبلیله را به شما توصیه می‌کنیم.

ما ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین مربوط به دیابت و استرس را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای‌تان مفید و آگاهی دهنده بوده باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران

منبع:allremedies

درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین

نوشته درمان قند خون پایین: ۲۴ درمان خانگی برای قند خون پایین اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.